Toon posts:

Foto-album in Dreamweaver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met de foto-album extension in Dreamweaver is het mogelijk snel foto-albums voor het web aan te maken. Hij pakt de foto's echter in willekeurige volgorde. Alleen als je alle foto's handmatig selecteert, krijg je ze op nummer- of alfabetische volgorde. Maar bij een album met enkele 10-tallen foto's is dat heel veel werk. Is er iemand die hier een truc voor heeft?

hvm

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is het willekeurig (lijkt me stug overigens), of alfabetisch?

Is het tweede het geval, dan weet je het antwoord al ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Met Adobe Photoshop 5.5/6 kan je ook een photoalbum maken, ik weet niet of 5.0 die optie ook bevat.

edit: dan kannie ook nog eens automatisch een thumbnail ervan maken ;) en als je erop klikt zie je de echte image en 3 buttons (back/home/next) ;) ! aanrader

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 18:56 schreef Amin het volgende:
Met Adobe Photoshop 5.5/6 kan je ook een photoalbum maken, ik weet niet of 5.0 die optie ook bevat.

edit: dan kannie ook nog eens automatisch een thumbnail ervan maken ;) en als je erop klikt zie je de echte image en 3 buttons (back/home/next) ;) ! aanrader
kan je ff uitleggen hoe?
ik heb 6.01 en zou dat ook graag wel willen toepassen :)

Lijkt me vet cool

Verwijderd

F1 of,

File/Automate/Web photo Gallery...

De rest naar eigen smaak invullen.

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

MaDDoG

De brakste schakel

Ik persoonlijk vind de optie van photoshop behoorlijke grote paarden zuigen. Aantal redenen, je krijgt altijd een vervelend blok boven je gallery/plaatje. En je kan een hoop opties niet uitzetten waardoor ze je stylesheet overrulen, en en ineens toch stiekem andere fonts en dergelijken.

Maar het scheelt je wel ERG veel tijd als je een hoop foto's hebt... dat is het grote voordeel....kende d optie in dreamweaver nog niet. Ga ik ook eens bekijken denk ik :7

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Pagina: 1