Toon posts:

Geen geluid uit voorkant CD-ROM speler(s)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sony DVD speler en een SAMSUNG CD-writer, en bij beide komt er uit de voorkant van de pc (bij de disk-la dus) geen geluid als ik hier oordopjes op aansluit. Ik wil namelijk muziek opnemen naar mijn MD maar door mijn geluidskaart is dat niet mogelijk. Ik wilde het dus direct via mijn CDROM-speler doen, maar daar komt dus geen geluid uit.
Heeft iemand hier een oplossing voor??

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 14:06
hmmm. volume helemaal open staan?

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 16:41 schreef Moriaty het volgende:
hmmm. volume helemaal open staan?
Yep, en ik heb verschillende kabels en oordopjes gebruikt. Dus daar kan het ook nie aanliggen

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Uhm dubbelpost..

[topic=431376/1/100]

Download my music on SoundCloud

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39
wat in je andere post geen softwareprobleem wordt genoemt is het misschien wel, want via windowsmediaplayer een cdtje afspelen gaat idd niet via je koptelefoonuitgang, die ript zeg maar op 1x en speelt dan af. Maar waarom doe je jezelf niet een plezier en sluit je de minidisc aan op de digitale uitgang op de achterkant van je cdromspeler, want de koptelefoonuitgang aan de voorkant is ook niet je van het

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je wel het kabeltje van je cdrom speler -> geluidskaart aangesloten? Klein kabeltje met 3/4 dunne draadjes.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 20:35

almightyarjen

When does the hurting stop?

Als je gewoon de standaard CD-speler van Windows gebruikt dus niet mediaplayer), moet er aan de voorkant geluid uit komen. Als dat niet het geval is, dan is het een hardwareprobleem. En dat kabeltje tussen je soundcard en je CD-ROM heeft er ook niets mee te maken. Pobeer anders ff zelf een kabeltje in elkaar te flansen: vanaf de achterkant van je CD-ROM (dat vieraderige zware stekkertje wat normaal naar je soundcard gaat) naar de MD. Sluit wel de massa goed aan! (wit=L, rood=R en zwart is massa).

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 07 maart 2002 14:11 schreef almightyarjen het volgende:
En dat kabeltje tussen je soundcard en je CD-ROM heeft er ook niets mee te maken.
Maar waarom dan:
Pobeer anders ff zelf een kabeltje in elkaar te flansen: vanaf de achterkant van je CD-ROM (dat vieraderige zware stekkertje wat normaal naar je soundcard gaat) naar de MD. Sluit wel de massa goed aan! (wit=L, rood=R en zwart is massa).
:? :P.

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 14:17 schreef wwillem het volgende:

[..]

Maar waarom dan:
[..]

:? :P.
Nou, dat is analoog van drive naar geluidskaart.
De uitgang op de voorkant van de drive gaat dus niet via de geluidskaart.
Even voor de topicstarter:
De geluidskwaliteit via de koptelefoonuitgang aan de voorkant van de drive is inderdaad niet je van het.
Produceert veel bijgeluiden en is niet aan te raden.
Pagina: 1