2x 8 ports switch of 1x 16 ports hub??

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:09
Wij zijn dus bezig met onze eigen lan opzetten en moeten eigenlijk alleen nog maar een hub of switch hebben.
Nou zag ik dus de producten van Edimax, die zijn in verhouding niet zo heel erg duur, en hier op GoT zijn de reacties ook wel positief geloof ik.

Maar wat kunnen we nou beter nemen:
- Edimax UTP Hub 16 poorts 10/100 Mbps voor 132,-

of

- 2x Edimax UTP Switch 8 poorts 10/100 Mbps voor 83,- per stuk

Of weet iemand anders nog een goeie oplossing? Ik wou het liefste niet al te veel geld willen uitgeven, want we hebben ook nog een hd nodig... (+/- max 170,-)

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 16:34 schreef ko9 het volgende:
Wij zijn dus bezig met onze eigen lan opzetten en moeten eigenlijk alleen nog maar een hub of switch hebben.
Nou zag ik dus de producten van Edimax, die zijn in verhouding niet zo heel erg duur, en hier op GoT zijn de reacties ook wel positief geloof ik.

Maar wat kunnen we nou beter nemen:
- Edimax UTP Hub 16 poorts 10/100 Mbps voor 132,-

of

- 2x Edimax UTP Switch 8 poorts 10/100 Mbps voor 83,- per stuk

Of weet iemand anders nog een goeie oplossing? Ik wou het liefste niet al te veel geld willen uitgeven, want we hebben ook nog een hd nodig... (+/- max 170,-)
Dat is zeer zeker 2 x die switch! Op die manier wordt je bandbreedte niet verdeeld over het aantal aangesloten computers (ik weet dat dit niet helemaal klopt, maar bij benadering wel).
Als je 16 computers wilt aansluiten gaat het trouwens niet lukken. Je zult de 2 switches ook onderling moeten verbinden, dan hou je 14 aansluitingen over.

• ko9
Op woensdag 06 maart 2002 16:38 schreef Michiel_H het volgende:

[..]

Dat is zeer zeker 2 x die switch! Op die manier wordt je bandbreedte niet verdeeld over het aantal aangesloten computers (ik weet dat dit niet helemaal klopt, maar bij benadering wel).
Als je 16 computers wilt aansluiten gaat het trouwens niet lukken. Je zult de 2 switches ook onderling moeten verbinden, dan hou je 14 aansluitingen over.
ja daarom juist, ik wil het liefst zo veel mogelijk mensen kunnen aansluiten. en aangezien die hub ook goedkoper is...

Maar heb veel last van vertraging e.d. als je zo'n hub gebruikt?

Verwijderd

je kan natuurlijk beter 2 x een 8ports switch kopen!
Switch is beter en sneller en geen gezeik met col natuurlijk.
Als je de verschillen precies wil weten tussen switches en hubs moet je ff zoeken op got naar de FAQ.

Ik heb net een 8ports amigo 100mbits switch gekocht nah SUPERRR man!! Ik heb gelijk dat KOLERE DING van een 10mbits hub weggedaan :D

PS: Switch is ook nog eens full deplux :D

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 16:38 schreef Michiel_H het volgende:

[..]
Je zult de 2 switches ook onderling moeten verbinden, dan hou je 14 aansluitingen over.
Dat is niet waar, want switches hebben een extra uplink aansluiting! Tenministe ik heb zo'n Unex 8 ports switch en die heeft zo'n uplink ding, 3Com en CISCO hebben dat ook.

een hub is erg traag, ik raad je aan om 100mbit switch te kopen... maar, als het gaat alleen om internetverkeer dan heb je geen switch nodig.

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 16:45 schreef novagamer het volgende:
PS: Switch is ook nog eens full deplux :D
Niet alle switches zijn full duplex :D

• ko9
Ok, switch is dus wel het geld waard. Maar nu heeft Edimax ook een 16poorts switch. Dat scheelt natuurlijk wel weer een port tov 2x een 8 port switch...

Maar die is echt nergens te vinden, heeft iemand deze al eens ergens in een winkel zien liggen???

deze is het dus

Owja, ik zie dus nix staan over een uplink port...

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:41
uplink en poort 1 zijn shared. Je kan maar 1 van de 2 tegelijk gebruiken.

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Of je neemt twee keer een 8 poorts switch van www.gistron.com

Switch Mini 8 port RJ45 10/100 59,90

Voordeel is: geen ventilatoren, geen herrie. en ze werken ook nog eens goed.

Verwijderd

www.wallabie.com heeft een paar 16port Amigo Full Duplex 10/100 Switches in stock

• ko9
Op woensdag 06 maart 2002 16:52 schreef LAN het volgende:
Of je neemt twee keer een 8 poorts switch van www.gistron.com

Switch Mini 8 port RJ45 10/100 59,90

Voordeel is: geen ventilatoren, geen herrie. en ze werken ook nog eens goed.
en werkt het dan even goed als je 2 of 3 van die dingen achter elkaar hangt of dat je gewoon 1 grote hub van 16 of 24 porten koopt?

Want 3 keer zo'n ding van Gistron (totaal €180,-) is natuurlijk niet echt duur voor een switch die dan 22 porten heeft!

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 16:48 schreef win2kpro het volgende:

[..]

Dat is niet waar, want switches hebben een extra uplink aansluiting! Tenministe ik heb zo'n Unex 8 ports switch en die heeft zo'n uplink ding, 3Com en CISCO hebben dat ook.

een hub is erg traag, ik raad je aan om 100mbit switch te kopen... maar, als het gaat alleen om internetverkeer dan heb je geen switch nodig.
Dat ligt eraan, de duurdere switches hebben meestal wel een aparte uplink, de goedkopere merken leveren echter vaak een switch waarbij 1 poort vervalt als je een uplink gebruikt.

Verder scheeld het toch zo'n 50,-- een aanzielijk bedrag (daar had ik mijn 8 poorts voor).

Ik zou voor de 2x 8 gaan dat is echt stukken sneller.

• ko9
Shit. Ik lees dus net ergens in een faq dat de snelheid wel wordt gedeelt... Das dus een beetje jammer, maar merk je daar iets van als je met zn 18-en zit te CS-en??? Of is dat vooral bij het leechen te merken??

Of kan ik dan toch maar beter voor €200,- een normale 16 ports switch kopen, maarja dan kan je dus maar met 14 of 15 man spelen. :(

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 22:15 schreef ko9 het volgende:
Shit. Ik lees dus net ergens in een faq dat de snelheid wel wordt gedeelt... Das dus een beetje jammer, maar merk je daar iets van als je met zn 18-en zit te CS-en??? Of is dat vooral bij het leechen te merken??

Of kan ik dan toch maar beter voor €200,- een normale 16 ports switch kopen, maarja dan kan je dus maar met 14 of 15 man spelen. :(
Met CS'en merk je dat denk ik niet. Vooral bij leechen inderdaad.

Verwijderd

Col ziugt ass!!! GVD kut COL!!!

maar als je een Goedkope 16 poorts switch 10/100 kunt kopen moet je dit natuurlijk gewoon doen. Dan heeft iedereen een snelheid van 100 mbit... ipv 100mbit verdeeld over 8 verbindingen....

• ko9
oke, thnx allemaal. Alleen nog 1 vraagje:

Is het verschil in prijs (resp. €190,- en €125,-) tussen de Linkpro 16 port switch en de Safeway 16 port switch even groot als het kwaliteitsverschil???

Of is die Safeway gewoon een baggerswitch??

Verwijderd

Neej ik heb hier ook een safeway switch (8 poorts, 100Mbit, Full Duplex) en hij werkt hier perfect hoor :)

• ko9
Op donderdag 07 maart 2002 16:42 schreef TReBLA het volgende:
Neej ik heb hier ook een safeway switch (8 poorts, 100Mbit, Full Duplex) en hij werkt hier perfect hoor :)
Das mooi, want 125,- voor een 16 (!) port switch is natuurlijk niet bepaald veel :)

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-03 20:16

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

die van linkpro zitten in een stevige metalen behuizing, en tevens in het mooit mat antraciet. dan zijn denk ik de 2 grootste voordelen naar mijn id, het inwendige zal niet zo gekke veel schelen denk ik

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op vrijdag 08 maart 2002 00:54 schreef TriLithium het volgende:
die van linkpro zitten in een stevige metalen behuizing, en tevens in het mooit mat antraciet. dan zijn denk ik de 2 grootste voordelen naar mijn id, het inwendige zal niet zo gekke veel schelen denk ik
het gaat niet echt om de buiten kant
maar meer om de binnnenkant

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 08:17

BrZ

Op woensdag 06 maart 2002 20:51 schreef laddy17 het volgende:
Dat ligt eraan, de duurdere switches hebben meestal wel een aparte uplink, de goedkopere merken leveren echter vaak een switch waarbij 1 poort vervalt als je een uplink gebruikt.
Das bullshit, want dat maakt het een 9 poorts switch ipv 8 poort..

Een uplink is niets anders dan een gecrossde aansluiting!
Daarom is een uplink poort eik helemaal niet nodig, een crosscable tussen 2 hubs/switches werkt net zo goed (okok, alleen straight gebruiken is wel makkelijk ;))

• ko9
Nou, ik weet het nu wel zeker; ik ga maandag die safeway halen...
Voor €65,- extra hoef ik niet perse een mooie antraciete en stevige behuizing, omdat we er niet mee gaan gooien ofzo (dat is iig niet de planning >:) ) En dat ding ligt toch ergens onder de snoerenzooi, dus echt vaak zal ik hem niet zien :)
Pagina: 1