Toon posts:

[printers] Welke A3 printer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje rond zitten kijken naar een goede A3 printer die vooral gebruikt zal worden voor het maken van presentatiemateriaal.

Iemand ervaring met een goede printer?

Ik zit te twijfelen tussen canon en HP
HP is duurder maar maakt niet gebruik van een bovenlader wat me bij A3 bladen toch wat handiger lijkt.

En hoe zit het met die seperate inkttanks?

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Ik zag toevallig vandaag een blaadje met ik geloof een canon kopieerapparaat wat uittebreiden was naar fax/printer.
A3 tot A5, 16 p.p.m. standaard 2 laden, max. geloof ik 4.
(zwart/wit ?) geloof iets van 2300,-
Als je wilt kan ik het wel ff nazoeken.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Je kan beter voor HP gaan. Betere support, en het verbruik is goedkoper dan een Canon. De cartridges lijken duurder, maar vergeet niet dat een HP-cartridge meteen een printkop geïntegreerd heeft, wat bij Canon niet het geval is. Bij HP vervang je de printkop elke keer bij het vervangen van een cartridge, bij Canon moet je zelf de losse printkop vervangen na 3x de inkt-tanken verwisseld te hebben. En dat is een prijzig geintje wat veel mensen vergeten.

Over de invoer: Canon heeft inderdaad een losse bovenlader-invoer. Dit neemt echter meer ruimte in beslag, en het enige voordeel van een bovenlader is dat er zeer zwaar papier ingevoerd kan worden, maar de kans dat je dit gebruikt lijkt me wel klein. Een doorvoerlader die de HP's gebruiken zijn zeker niet verkeerd hoor, ook niet voor A3. Daarbij zijn de behuizingen van Canon-printers (en ook die van bijvoorbeeld Epson) wat onsteviger dan HP-behuizingen. Die van HP zijn gewoon stukken dikker.

Volvotips.com