LapTop van Compaq is..

Pagina: 1
Acties:

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
echt perfekt alleen de accu gaat na 1,5 uur al zo leeg!
Is dat normaal [op vol gebruik dan he] :) ...is de Compaq Presario 700 met 1, GHZ Athlon 4 en 256 mb, brander enzo..

Wie heeft uhm [een van die serie] :? ...hoelang gaat jouw accu mee :? thanx..

Defunctus Deo Juvente

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb een 1214NE, de batterij gaat met gewoon tiepwerk ongeveer 1,5 tot 2 uur mee. Als ik mijn harde schijf/cdspeler veel gebruik gaat dit helaas wel flink achteruit, dan kom ik ongeveer op een uurtje uit.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op woensdag 06 maart 2002 16:23 schreef HappyFun het volgende:
Is dat normaal [op vol gebruik dan he] :) ...is de Compaq Presario 700 met 1, GHZ Athlon 4 en 256 mb, brander enzo..

Lijkt me geen gekke score voor als je hem aardig belast :)

Verwijderd

ik heb een e500 en batterij gaat gemiddeld 3 uur mee ( p3-600) waarschijnlijk ligt het vooral aan je processor amd en ook nog eens 1000mhz dat kost nou eenmaal meer stroom :+

Verwijderd

Ik heb een Evo N160 PIII 1Ghz. ook van deze laptop gaat de accu bij normale belasting ong. 2 uur mee.
Na onderzoek bij (Voormij dan Intel) blijkt de mobile PIII cpu die ik er inheb op volle belasting 35 Watt vermogen weg te trekken. dan is je accu snel leeg.
Intel heeft hier iets op gevonden, het heet SpeedStep.
Dit is een applet die er voor zorgt dat als je op je accu werkt de Cpu snelheid verminderd, bij mij wordt de snelheid terug gezet naar 733Mhz in accu stand.
Met de adapter aangesloten krijg ik weer de volle snelheid.
Informeer een bij AMD of die ook zo iets heeft. je machine is iets langzamer maar je accu gaat langer mee. :)

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 16:23 schreef HappyFun het volgende:

ik heb een acer 738 en met de accu doe ik 3 uur als ik hem voledig belast :)
maar klokt hij wel terug, als je hem op de batterijen zet? mischien een verklaring voor korte baterij duur :?
Pagina: 1