mplayer libpng

Pagina: 1
Acties:

• Qui-Gon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 10:29
Ik probeer de cvs versie van mplayer te compilen met GUI support. zonder gui gaat het compilen gewoon goed. met --enable-gui krijg ik dit te zien:

Error: PNG support required for GUI compilation

een paar regels terug zie ik dit:

Checking for PNG support ... no (mismatch of library and header versions)

nu denk ik laat ik alles wat met libpng maar is dpkg --removen (ik draai dus debian woody) en opnieuw apt-getten maar libpng2 heeft zoveel depencies dat ik die niet allemaal ga verwijderen. dus ik denk ik verwijder alle andere libpng'en en installeer alleen nog libpng2-dev erbij omdat dat de zelfde verzie zou moeten zijn. maar hij blijft de zelfde meldingen als boven geven, wat ik ook doe.
dit staat nu in mijn /usr/lib:
athlon1200:/usr/lib# ls libpng* -al
-rw-r--r-- 1 root root 213192 Dec 19 09:49 libpng.a
lrwxrwxrwx 1 root root 11 Mar 6 17:07 libpng.so -> libpng.so.2
lrwxrwxrwx 1 root root 18 Feb 28 13:33 libpng.so.2 -> libpng.so.2.1.0.12
-rw-r--r-- 1 root root 173768 Dec 19 09:49 libpng.so.2.1.0.12

wie weet er een oplossing voor mij?
btw ik heb de search gebruik en al een oud topic gevonden hierover maar daar stond verder weinig zinnigs voor mij.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Werkt het wel als je iets draait als het volgende in de toplevel-directory van mplayer?
code:
1
debian/rules binary

MPlayer 'mag' namelijk niet als package worden gedistribueerd, maar er is wel een debian-subdirectory die prima .debs aanmaakt van de source.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

wat zegt dpkg -l libpng* :?

Staat daar (Bij de geinstalleerde versies) ook een libpng-dev tussen ? (Eventueel met een nummer tussen libpng & -dev ) :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Hij schrijft in ieder geval dat hij libpng2-dev geinstalleerd heeft, dus daar lijkt me het probleem niet zitten. Heb je ook libpng3(-dev) geinstalleerd? Dat zou voor een probleem met de headers kunnen zorgen, al kan ik niet direct verzinnen op welke manier.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Qui-Gon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 10:29
Het is gelukt! bedank mensen!! ik zag tot mijn schrik dat libpng-dev er nog steeds niet bijstond toen ik dpkg -l libpng* deed. na nog een keer apt-getten lukte het wel.
hij miste nog een paar libs maar die waren wat makkelijker te installeren.