freelance administratie

Pagina: 1
Acties:

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
Ben benieuwd hoe jullie als freelancers/kleine zelfstandigen je adminitratie bij houden.
Ik doe het op dit moment in een simpen Word bestand, hierin hou ik bij welke opdrachten lopen en voor welke prijs, welke zijn afgelond en of de facturering af is gerond.
Hoe doen jullie dat?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:13
Kan vrij makkelijk op die manier ja. Maar denk eraan, altijd alles ook op papier hebben staan. Dus, offerte gedaan, ook even uitprinten en in een map doen. Hetzelfde geldt voor de facturen die je stuurt. Verdeel het eventueel onder in openstaande facturen/betaalde facuren.

Ditzelfde ook voor facturen die je krijgt: Betalen en Reeds Betaald bijvoorbeeld. Dit houdt het geheel overzichtelijk en duidelijk. Oviergens is het aan te raden om je (papieren) administratie op te slaan in een brandvrije kast. Mits je daar de beschikking over hebt natuurlijk, en maak van de administratie op de computer wekelijks backups.

HTH :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 15:16

Nozzman

The bastards have landed.

Op woensdag 06 maart 2002 16:10 schreef buxx het volgende:
Ben benieuwd hoe jullie als freelancers/kleine zelfstandigen je adminitratie bij houden.
Ik doe het op dit moment in een simpen Word bestand, hierin hou ik bij welke opdrachten lopen en voor welke prijs, welke zijn afgelond en of de facturering af is gerond.
Hoe doen jullie dat?
We zijn NU bezig met een webapplicatie waarin alles wordt bijgehouden en je op verschillende userniveaus gebruik van kan maken. Urenregistratie, projectmanagement en en financial control lopen allemaal via dit systeem. Met Word redt je het niet, vooral als alles straks complexer wordt en je bijv. behoefte hebt aan managementinfo.

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 19:04
Op woensdag 06 maart 2002 16:10 schreef buxx het volgende:
Hoe doen jullie dat?
Ik gebruik een eenvoudig boekhoudprogramma (YSA-plus) om alles bij te houden. Het maakt ook facturen, order bonnen, en houdt achterstallige debiteuren betalingen in de gaten.
Een nadeeltje: het is nog in dos; groot voordeeltje: het is relatief goedkoop (EUR 60) en compleet.

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 19:04
Ook wel aardig is sql-ledger. Dat is een webbased boekhoud systeem onder GPL. Zie: http://www.sql-ledger.org/