Probs met KT7-Raid en beeld

Pagina: 1
Acties:

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 09:50
Als ik m'n pc voor de eerste keer aan zet nadat stekkers uit het stopcontact zijn geweest start alles gewoon goed op

Maar als ik nou de pc uit heb gehad en weer aan zet blijft m'n monitor op stanby staan

Enige wat dan werkt is stekkers er weer ff uit trekken, weer erin en dan pc aan, dan werkt het wel weer

Vraag me nou af of het aan m'n monitor, videokaart of mobo ligt of kan ik het gewoon ergens in bios veranderen

Btw ik gebruik een KT7-Raid met daarop TNT2 M64 (niet lachen :( ik weet dat ie kut is :)) en een Dell M770 monitor

Heeft iemand hier ook last van (gehad) of weet je hoe ik het op kan lossen, want dit is erg irri

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:54
hmm, zelfde probleem op de zaak gehad met een MTEk nVidia Vanta kaartje, ander kaartje erin (ook een vanta) probleem opgelost...

Kijk ook ff of je in je bios bij Init video device op AGP hebt staan

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
Ja zelfde probleem hier ook gehad met een Creative GeForce DDR. Na het wisselen van de videokaart (had een 3dfx Voodoo3 om te testen erin gezet), gaf de GeForce ook geen beeld. Creative dacht zelfs dat de videokaart kapot was. Videokaart in ander systeem, werkte. Videokaart weer in KT7-RAID, deed het ook weer. Nu geen last meer. Heel vreemd.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• -MAD-
  • Laatst online: 04-09 09:50
Dus kort samengevat deed ie het bij jou weer nadat je hem erin (V3 ertussendoor) en eruit hebt gehad

Hmm, zal ik dat ook ff proberen, ff eruit trekken en dan er weer in

Verwijderd

hmm heel vaag ik heb het zelfde probleem met mijn abit kt7 met duron 600@900 met een matrox g400 sh 32mb

• RutgerJan
  • Laatst online: 03-03-2022
Ha, herkenning.

Ik heb een KT7-RAID met Duron650@800 en een S3 4MB AGP kaartje (jaja, ik weet ut... :( )

Ik had er eerst een S3 4MB PCI kaartje in zitten, en daarmee had ik het probleem dat, als ik de compu een tijdje aan had gehad, bij opnieuw opstarten mijn monitor geen signaal meer kreeg. Na een kwartiertje wachten of zo, doet ie ut weer als ik um opstart.

Ik dacht dus: nieuw kaartje kopen (geen geld --> uit zo'n bak met goedkope oude zooi een S3 AGP kaartje kaartje gehaald). Precies hetzelfde probleem. Heb inmiddels UL versie van de BIOS geflashed (niet die beta), maar dat maakt geen verschil.

Zou ik dus weer een nieuwe videokaart moeten kopen? Of kan het met de monitor te maken hebben? (oude Smile 15")

Ik heb go.to/kt7faq van voor naar achter en weer terug doorgepluisd, maar daar staat niets in wat er mee te maken zou kunnen hebben. Op de site van abit word ik ook niet veel wijzer.

_-= Erikje =-_: Ik neem aan dat je Init Display First bedoelt? Zal ik eens proberen.

Ik krijg toch het vermoeden dat het (iig bij mij) met warmte te maken heeft... Als ik um koud opstart heb ik nooit een probleem.

Ik hoop van harte dat iemand een oplossing weet...

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
MAD: Nee hij deed het perfect vóór de Voodoo3 erin zat. Toen voodoo3 erin, draaien, weer eruit en TOEN werkte hij niet meer. Reseaten hielp niet. Ik heb de GF toen in een ander systeem gedaan, daar werkte hij. Toen in de KT7 en daar deed hij het toen ook weer. Later heb ik het probleem ook nog eens gehad, toen hoefde ik alleen te reseaten.

Mijn BIOS had ik al op init agp first of hoe dat ook mag heten, maar maakte geen verschil.

Misschien een erratum in de KT7?

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Pagina: 1