Toon posts:

Eigen Gemaakt Forum

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben weleens benieuwd of mensen een eigen forum hebben gemaakt en hoe deze eruit zien?!?! Ik ben namelijk van plan om er ook 1 in elkaar te zetten. Zijn er ook mensen die weleens zelf een forum hebben gemaakt? En heb je daar ook een voorbeeldje van?

Of stel je dat forum beschikbaar om te downloaden?

B.v.D.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06
Yabb is dacht ik door tweakers gemaakt toch :?

Verwijderd

Hier zijn al plenty threads over geweest, zoek maar eens op 'Forum' in de GoT search (in de P&W categorie).

3..2..1.. SLOTJE ;)

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
gathering.tweakers.net

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Zie ook [topic=173548/1/50].

En voor forumsource: kijk eens op een scriptswebsite.

Ik ben nu zelf ook bezig met een forum en het is best leuk om te maken hoor (zeker met allerlei leuke features en nog belangrijker: een uitgebreid adminscherm (knopjes!! :P ))

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt maar daar ging het vooral om aanvragen van een gratis forum.

Ik ben op zoek naar zelf gemaakte forums, om te kijken of ik dat eventueel ook zelf kan maken.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:05
ddc (dennisdotcom) heeft eigen forum software geschreven.

www.almererulez.com dacht ik.

Ook hdd heeft een testversie online staan.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:56
ik!

alleen hij nog niet helemaal af......

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-08 16:09
Mwoh, heb me aangesloten bij een bestaand project, lijkt me een stuk nuttiger dan zelf het wiel weer uit gaan vinden in je uppie ;)

http://area51.phpbb.com/phpBB2/

Kan je niet beter een script maken waar de wereld ook echt iets aan heeft? Iets nieuws ofzo? >:)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:56
Op woensdag 06 maart 2002 15:50 schreef bartvb het volgende:
Mwoh, heb me aangesloten bij een bestaand project, lijkt me een stuk nuttiger dan zelf het wiel weer uit gaan vinden in je uppie ;)

http://area51.phpbb.com/phpBB2/

Kan je niet beter een script maken waar de wereld ook echt iets aan heeft? Iets nieuws ofzo? >:)
jah, maar een forum zelf maken geeft voldoening, en je leert ervan....

dus het niet totaal nutteloos.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-08 16:09
Haha, wil ook niet zeggen dat het totaal nutteloos is, maar echt super effecient is het niet.

Of ja, leuk als je verder niets beters te doen hebt maar mij lijkt het echt slimmer om gewoon een bestaand product te passen en je dan te concentreren op de dingen die echt belangrijk voor je zijn.

Ik mag hopen dat het uiteindelijk allemaal om je users gaat? Worden die er blij van als jij eerst een paar maanden bezig bent met het schrijven van weer een forum wat dan een hoop bugs bevat en features mist? Gok van niet ;)

Denk dus dat het echt handiger is om een bestaand forum te pakken en dat dan helemaal om te bouwen tot het voldoet aan je wensen. Als je dan lief bent dan meld je dat soort spul ook nog aan op iets als mods.phpbb.com zodat ook de rest van de wereld blij van je wordt ;)

En er zijn IMO interessantere dingen te bedenken die je kan bouwen ipv een forum (waarvan er al 200.000 zijn). Ik heb nog steeds geen fatsoenlijk fotoboek script gevonden, zelfde voor knowledgebases en zo nog heeeeel wat dingen..

BTW no offence intended met bovenstaand verhaaltje. Het is zeker zo dat het schrijven van een forum erg leuk/leerzaam is, denk alleen dat het niet echt effectief gebruik van je tijd is, maar dat is dus mijn opinion ;)

Verwijderd

idd Bart, waren er nog niet genoeg fora ;) Moet je d'r weer een schrijven? >:)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

zie de al gemelde links en de got-search :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.