ADSL over ISDN kabel, wat aan te passen ?

Pagina: 1
Acties:

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:51
Ik heb sinds een paar dagen adsl en wil dit graag gebruiken over de bestaande isdn kabel die er nu ligt

Situatie nu:

adslmodel -> utpkabeltje -> isdn wantcontactdoos -> isdnkabel -> isdn wantcontactdoos -> utpkabeltje -> netwerkkaart

deze setup werkt niet, ik denk dat ik de volgorde van de draadjes in de wantcontactdoosjes moet veranderen maar welke volgorde moet het worden ?

het is nu oranje - rood - blauw - wit

isdn verkeer gaat er perfect over (kabels dan natuurlijk in nt1 en isdn kaart:P) maar adsl werkt dus niet :(

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:58

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > IT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Renkie
Ah sorry, ik had @ netwerk gepost omdat het om het aanpasssen van isdn kabell voor netwerk gaat ;)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:30

TheVMaster

Moderator WOS
Op woensdag 06 maart 2002 15:24 schreef Renkie het volgende:
Ik heb sinds een paar dagen adsl en wil dit graag gebruiken over de bestaande isdn kabel die er nu ligt

Situatie nu:

adslmodel -> utpkabeltje -> isdn wantcontactdoos -> isdnkabel -> isdn wantcontactdoos -> utpkabeltje -> netwerkkaart

deze setup werkt niet, ik denk dat ik de volgorde van de draadjes in de wantcontactdoosjes moet veranderen maar welke volgorde moet het worden ?

het is nu oranje - rood - blauw - wit

isdn verkeer gaat er perfect over (kabels dan natuurlijk in nt1 en isdn kaart:P) maar adsl werkt dus niet :(
'k denk dat je even moet zoeken hoe je een UTK aansluiting moet maken :)
Daar zijn wel topics over hier...ff de SEARCH gebruiken??

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• Renkie
search @ utk levert niets op

maar het probleem is dat de kpn dude die mn isdn kabel aangelegt heeft 1 of ander vaag soort kabel geused heeft (was makkelijker voor hem?) waardoor ik de stekkers niet kan vervangen

Daarom wil ik graag weten hoe ik die draadjes in de wandcontactdozen moet omwisselen