Toon posts:

Computer besluit spontaan te rebooten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn toch vrij nieuwe computer (1.1Ghz Athlon, ECS K7VZA Mainboard,300W voeding, Riva TNT2, CPU cooler + extra cooler voor kast) besluit gemiddeld zo'n een keer per dag vrolijk te gaan rebooten.... en dan bedoel ik niet netjes OS halten en opnieuw opstarten...maar in 1 keer lijkt het of de power wegvliegt en dan begint ie opnieuw....nou...dat is natuurlijk niet zo aangenaam...
Ik hoop dat hier iemand misschien een idee heeft wat dit probleem veroorzaakt...Het is in ieder geval niet de processorhitte want die blijft toch netjes staan...ook vlak na zo'n plotseling reboot.. Ik heb geen idee meer wat het is..ik hoop dat iemand kan helpen

Verwijderd

ik heb dat probleem ook met mijn 2e pc

-pentium 3 500
-riva tnt 2 ultra
-asus p3b-f
-winXP prof
-detonator 23.11

Laten we hopen dat iemand een oplossing weet ;(

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15
proycon, jij draait ook WinXP ?

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Download eens een hardware monitoring utility om je vcore te meten. Deze moet ongeveer gelijk blijven.

• grootw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 18:40

grootw

groot, groter, grootw

Op woensdag 06 maart 2002 15:17 schreef Phaz0r het volgende:
ik heb dat probleem ook met mijn 2e pc

-pentium 3 500
-riva tnt 2 ultra
-asus p3b-f
-winXP prof
-detonator 23.11

Laten we hopen dat iemand een oplossing weet ;(
Ik heb hetzelfde probleem met een

-pentium 3 550
-matrox millennium G400 max
-asus P2BS
-Win 98 SE

HELP!!

Ik heb een idee dat het aan de voeding ligt, maar of dat echt zo is... :?

systeem

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op woensdag 06 maart 2002 15:24 schreef grootw het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde probleem met een

-pentium 3 550
-matrox millennium G400 max
-asus P2BS
-Win 98 SE

HELP!!

Ik heb een idee dat het aan de voeding ligt, maar of dat echt zo is... :?
ten eerste, calm down please!!! :) Als iedereen hier gaat posten die dit ook heeft, dan hebben we een topic van hier tot Tokio! :)

edit:

het wordt steeds erger :(. toch eens beter leren typen. :r

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:40

-ET-

Phone Home

Op woensdag 06 maart 2002 15:26 schreef LinuxUser het volgende:

[..]

ten eerste, calm down please!!! :) Als iedereen hier gaat posten die dit ook heeft, dan hebben we een topic van hier tot Tokio! :)

edit:

het wordt steeds erger :(. toch eens beter leren typen. :r
euh waar blijft de ten tweede :+

Ligt het niet aan een brakke voeding?? probeer eens een andere voeding.

Verwijderd

Ik heb ook dit probleem
-Athlon XP1600
-Winxp
-Hecrules GF2Ti Det 2.3.1.2
-Gigabyte vtxh (viaKT266a)
Ik dacht dat het aan de stroom supply lag!!!
P.S.:Onder win98se doet ie het ook

Verwijderd

Voeding is enermax 350W voeding zou goed moeten zijn

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Monitoring utility draaien en kijken of alles normaal is/blijft. het enige wat ik voor de rest kan bedenken is een brak stekkerdoos/stopcontact in combinatie met wake on power on ofzow... lijkt me een beetje vergezocht, maar 't zou kunnen.

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:31
dat had ik ook bleek aan de kabel van stopcontact -> voeding te liggen, die maakt niet goed kontact als je de kast bewoog was er ff geen kontact en viel de PC uit

dot.blaat

• jvo
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Het hebben van een Alcatel USB modem zorgt onder XP voor spontane reboots. Ik had hier ook last van. (En ik heb een flinke hoop probleemhardware, sblive, mobo, etc.) Bleek uiteindelijk m'n Alcatel USB modem te zijn...

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 15:13 schreef proycon het volgende:
Mijn toch vrij nieuwe computer (1.1Ghz Athlon, ECS K7VZA Mainboard,300W voeding, Riva TNT2, CPU cooler + extra cooler voor kast) besluit gemiddeld zo'n een keer per dag vrolijk te gaan rebooten.... en dan bedoel ik niet netjes OS halten en opnieuw opstarten...maar in 1 keer lijkt het of de power wegvliegt en dan begint ie opnieuw....nou...dat is natuurlijk niet zo aangenaam...
Ik hoop dat hier iemand misschien een idee heeft wat dit probleem veroorzaakt...Het is in ieder geval niet de processorhitte want die blijft toch netjes staan...ook vlak na zo'n plotseling reboot.. Ik heb geen idee meer wat het is..ik hoop dat iemand kan helpen
Wat je kan kijken inderdaad is via je harware monitor.

Of alles wel goedloopt.
Dit kan slecht nieuws betekenen voor je cpu op deze manier ik zou maar snel aan de gang gaan.

Kijk of de stekkers er goed in zitten en check het met een andere voeding het kan eraan liggen of dit het probleem is.

Kijk ook de kabels binnen in de kabel die direct naar je mobo loopt.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 12:46

zAo

GPLv2 Fanboy

Ai, veel mensen die het hebben.... :'(

Ik heb het zelf weleens onder 98 gehad, maar dat bleek later een brakke geheugenmodule te zijn. Ik weet niet of het steeds regelmatiger gebeurt? Dat dat was bij het geval nl.
probeer een 2 dagen andere mem of stam het in een andere pc, wie weet. Luck ;)

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet is het niet zozeer OS-afhankelijk...ik heb drie verschillende Linux-distributies erop gehad met verschillende kernels...

Aan een slecht contact heb ik ook zitten denken...dus ik kruip achter de computer en ga met de stroomkabels wiebelen en de kast enzo..maar er gebeurd helemaal niks....dus dat is het denk ik ook niet :\

ik vind het maar een raar probleem... Ik heb ook nog een link proberen te leggen naar mijn videokaart (Nvidia Riva TNT2)..maar ik zou niet weten hoe die een reboot zou kunnen veroorzaken....

I don't have a clue!

Verwijderd

ej

@ school hebeb ze mij geleerd , dat dit aan de voeding kan ligge , ookal issie nog heel , iets met peak bla bla (klet nie egt goed op)

pleur er es een andere voedinkje in ?

Verwijderd

Ik heb ook ns spontane reboots gehad.. om de 10 minuten ofzo
Bleek dat me scanner dat veroorzaakte. In de tijd dat ik naar een oplossing aant zoeken was had ik ondertussen al wel gratis een nieuw mobo gehad (P2B-F ---> P3B-F *D) en die heb ik dan maar ook gehouden :)

Ik zou zeggen koppel alles van randapparatuur er af, ook PCI-kaarten die je niet perse nodig hebt om de pc te starten en test het.
Blijft het werken? Zet dan stukje voor stukje weer je pc in elkaar.
Werkt het niet.. zal het aan je mobo, cpu, ram, voeding of videokaart liggen >:)

Try it out

Verwijderd

Het zou ook aan die detonators kunnen liggen.
Ik zit met een dual-monitor setup, en met de 23.11 det. krijg ik ook spontane reboots, en met de 21.83 niet, dus probeer die 'es.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 10:53
Je kan het automatisch rebooten uitzetten:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/152244#XP40

:)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 09:54

Zoefff

❤ 

T hoeft niet perse aan de hardware te liggen he...
Ik heb et ook wel eens gehad met XP, om zichzelf te beschermen waneer er iets gruwelijk fout gaat, reboot ie gewoon ofzow, dan kan je de blauwe schermen niet meer zien :+

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Ja....als ik nu XP had dan had ik ook niet raar gekeken....met Micro$oft rotzooi valt dat wel te verwachten.... Maar ik gebruik Linux....Dus dan weet je dat het een 'echt' probleem is....

Verwijderd

Ik had dit probleem ook, maar nu de oplossing, bij mij lag het aan de tv-kaart van de aldi (stom geweest om die te kopen :( )

maar waarschijnlijk zal het bij jullie wel aan een ander probleem liggen.
Pagina: 1