Meja, ik wil niet opscheppen hoor, maar ik speel tribes nu bijna 4 jaar, ben paar keer eerste van de wereld geweest dus ik weet wel het een en ander af van tribes.
Als ik tribes 1&2 dan met elkaar gaat verglijken dan valt het me echt op dat t2 totaal anders is, in negatieve zin.
Ten eerste is de gameplay gewoon erg brak.. er zit een soort vertraging op en je sta er als het ware verder van af, je krijgt het gevoel niet dat je schiet door die vage explosies etc (beetje moeilijk uit te leggen). Ik weet wel dat het een totaal ander spel is, maar het hoort gewoon bij tribes en alle topspelers die ik nu nog steeds ziet in t1, vinden dit ook.
Ten tweede is tribes2 een soort cs geworden. Ontiechlijk veel mensen die aan het spelen zijn en die de boel vaak verpesten op pubbies, waardoor die nog slechter word. Ja ik weet wel dat het niet overal is en dat wedstrijden vaak beter zijn, maar als ik het weer verglijk met tribes1, merk je gewoon dat t1 daar veel leuker in is. (dit kunnen de veteranen ook weer beamen)
Ten derde, heel lage fps door al die onzin graphics. Ja ik weet heus wel dat je dan een goede computer moet kopen maar er zijn zat mensen (en natuurlijk veel jongeren) die dat niet kunnen betalen en daar moesten ze gewoon rekening mee houden.
Ten vierde de snelheid. Ik weet niet precies meer hoe het tegenwoordig is, maar er is geen snelheid in t2 te bekennen. Volgens de makers was dit om het teamverband te versterken... maar ik vind dat het het principe van tribes voorbij gaat. T1 uitte zijn kracht vooral uit de routes die je moe(s)t leren om zo de snelste te zijn en te kunnen cappen, bij t2 zie je dit gewoon niet terug.
Ten vijfde het voelt aan alsof je in modder speelt, en dit komt niet alleen van mij af, maar van meer oude spelers van t1
Ten zesde de eeuwige bugs van het spel, ze hebben er veel uit gehaald maar creeeren gelijk weer nieuwe, tribes1 was en is nog steeds helemaal perfect.
Ten zevende(?) de brakke support die er eerst was voor het spel, is nu helemaal verdwenen... leuk voor de tribescommunity...
Kleine opsomminkjes wat mij en weer de andere spelers opvalt is dat de rocket launcer/turrets te sterk zijn, plasma te zwak, elf te sterk, de deployable turrets te klein zijn, de spelers vaak warpen, dat de ping in het spel vaak hoger ligt dan het bij pingen van de server (komt waarschijnlijk door de te grote maps), dat er over het algemeen meer D dan O is, het kut is dat je de flag kan wegschieten, maar ook de tanks die te sterk zijn, de discjumps waardeloos zijn(In t1 was dit veel handiger en belangrijker om te winnen), het kut is om de D in te halen door de snelheidscap, de explosies te klein zijn. ETC ETC
(Het is een ander spel ik weet het, maar ze moesten gewoon luisteren naar de oude spelers, nog voordat ze dit spel gingen uitbrengen, om het zo te perfectioneren. Ze hebben de plank nu finaal misgeslagen IMHO)
Dit zijn maar een paar dingen die mij opgevallen zijn, en niet alleen mij maar ook veel oude spelers van tribes. Zij kunnen ieder puntje stuk voor stuk beamen en vele zijn daarom ook weer terug gegaan naar t1.
Ik heb dit niet gezegd om op te scheppen, maar gewoon om mijn MENING te geven. Een mening die door veel andere gedeeld wordt.
Er zijn nog veel meer punten die ik kan opnoemen en mischien doe ik dat nog wel, maar ik vind dat ik nu ff genoeg getypt heb, enne echte t1 spelers spelen BASE!
dit had ik nog ergens getypt, meja dit is wat ik ervan denk