Toon posts:

Smoothwall & UPC Static IP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een business acount van UPC met een static ip adress. maar nu kunnen 5 LINUX distributies geen verbinding maken met het internet....
Zodra ik DHCP activeer voor UPC dan werkt het wel.. Kan iemand mij AUB helpen???? Wordt GEK van UPC!

Ik heb alle belangrijke gegevens ingevoerd in Linux.
Zoals IP, MASK, Gateway, DNS1 & DNS2

p.s. Windows 2000 werkt wel!

Alvast bedankt!

Groetjes,

Nico (nico.de.jong@projectserve.nl)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan doe je zelf dus iets fout met de instellingen als het wel werkt met win2k.

Verwijderd

Topicstarter
Mzz. maar wat heb ik dan verkeerd ingesteld. Alles klopt wat in de config staat...

eth0 = internet netwerk
eth1 = UPC (IP, Gateway, mask etc)

VAAG!

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
als het werkt als je dhcp inschakeld, waarom doe je dat dan niet gewoon (of zeg ik nu echt stomme dingen?)

Verwijderd

Topicstarter
Maar wij draaien een eigen webserver & mailserver, dus we hebben een statische adres nodig..

BTW: ik heb het zelfde bakje bij een klant van ons getest, ook met een statisch adres, en hier werkt ie wel.

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Op vrijdag 08 maart 2002 09:03 schreef nico.de.jong het volgende:

Maar wij draaien een eigen webserver & mailserver, dus we hebben een statische adres nodig..

BTW: ik heb het zelfde bakje bij een klant van ons getest, ook met een statisch adres, en hier werkt ie wel.
DHCP betekend niet per se dat je dynamisch een adres krijgt toegewezen hoor! :)
Je kan ook met DHCP statisch adressen uitdelen... (op ethernetadres waarschijnlijk, heb me er zelf nooit heel erg in verdiept)

Zelf heb ik al bijna 2 jaar UPC, en al 2 jaar het zelfde IP adres terwijl ik gewoon DHCP gebruik :)

Hebben ze eigenlijk nog instructies gegeven over of je DHCP wel of niet moet gebruiken?

Please do not contact me telepathically.

Verwijderd

Topicstarter
Staat in de brief, dat je statisch mot gebruiken..

Maar hoe doe je dat dan? DHCP op hetzelfde statiche adres??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als dat ding constant aan staat blijft de lease telkens van kracht tijdens dhcp-updates.
Ik heb al 3 jaar hetzelfde IP, omdat m'n router hooguit 1 dag in 2 maanden uit staat als ik weer eens aan het klooien ben :P )
Of ze hebben een reservering aangemaakt (lijkt me sterk).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:05
In de dhcp server kun je een Reservering aanmaken op host name & mac adres. Dit is echter de taak van Piority Telecom (neem aan dat je daar zit) en dat doen ze niet voor je. Je moet gewoon zorgen dat je de config goed zet in smootwhall met een vast ip adres.

dus dhcp gebruiken is geen optie |:( en daar betaal je die paar honderd euro ook niet voor in de maand :)
Op zaterdag 09 maart 2002 12:21 schreef nico.de.jong het volgende:
Staat in de brief, dat je statisch mot gebruiken..

Maar hoe doe je dat dan? DHCP op hetzelfde statiche adres??

Verwijderd

Je krijgt van de heren van chello altijd een "statisch" IP adres van de vriendelijke DHCP server. Want je MAC-adres plus je modem adres vormen een deel van de aanmelding op het chello netwerk. Dan krijg je netjes je eigen IP adres.

Dus je kunt in principe gewoon gebruik maken van de DHCP server. Maar aangezien het zakelijk is zou ik hem er toch echt "hard" inzetten. Gewoon om fouten te voorkomen voor als chello een wijziging in de configuratie door voert.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:05
<off topic>

Wat je nu zegt klopt niet helemaal he :)

Natuurlijk kun je een paar jaar hetzelfde adres van chello krijgen, maar je kunt ook 1* per dag een ander adres krijgen b.w.v.s.

En Nico geeft al aan dat hij een webserver/email server draait. En dan wil je dat risico niet lopen, dat je een keer een ander ip adres krijgt. Zeker niet als je $$$ betaald voor een vast ip.

</off topic>

Maar als we zo doorgaan krijgt nico nooit een antwoord op zijn vraag :)
Op zaterdag 09 maart 2002 12:32 schreef markvleth het volgende:
Je krijgt van de heren van chello altijd een "statisch" IP adres van de vriendelijke DHCP server. Want je MAC-adres plus je modem adres vormen een deel van de aanmelding op het chello netwerk. Dan krijg je netjes je eigen IP adres.

Dus je kunt in principe gewoon gebruik maken van de DHCP server. Maar aangezien het zakelijk is zou ik hem er toch echt "hard" inzetten. Gewoon om fouten te voorkomen voor als chello een wijziging in de configuratie door voert.

Verwijderd

Topicstarter
Ben nog steeds aan het stuntelen met Smoothwall & Mandrake...

Als iemand nog goeie ideeen heeft, laat het me weten via deze forum..

En nog bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Hoi
Als je je ip gegevens zelf hebt ingevoerd, kun je dan iets pingen of traceren? loop je vast bij een bepaald iets? Ik heb een paar weken terug behoorlijk gestuntelt met het UPC netwerk omdat ik het macadres moest aanpassen (ik maak gebruik van IPcop variant op Smoothwall). De DHCP constructie van hun zit dermate ingewikkeld in elkaar dat ik me kan voorstellen dat het met jouw specifieke account en het gebruik van Linux niet gaat werken en dat ze bij UPC iets voor jou moeten excluden, afin ik zeg ook maar wat.

Om kort te zijn.
Achterhaal wat interne UPC ip-adressen (dmv DHCP)
Voer je IP zelf in
ping en tracer er op los
Kijk waar je op stuk loopt
Neem bij rare dingen contact op met UPC

(By the way... geef nog wat details over je windows2000 vs Linux verhaal misschien dat we daar nog wat meer mee kunnen)

In het uiterste geval zet je toch gewoon een win9x bak als router neer met portforwarding 8-) :Y)

Verwijderd

En dan nog wat...
Bij mij, en volgens mij is dat redelijk standaard tenzij je veel heb zitten wijzigen, is in Smoothwall(clones):

eth0=green=lan
eth1=red=internet

En jij vermeldt dat precies andersom :)

Zeker weten dat de juiste netwerkkaart op de juiste kabel is aangesloten :?

Nevermind this post :)
Ik verkeek me een beetje omdat jij je lokale netwerk internet netwerk of zo iets noemt
Whatever :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry:

ETH0 = Interne netwerk
ETH1 = UPC

P.s. ik heb hier een voordeoorlogs LANCITY modem (in het voorheen genoemde GELREVISION netwerk)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit aan gegevens:
- IP
- MASK
- GATEWAY
- BROADCAST
- DNS1
- DNS2

Dit exact ingevuld in W2k Server -> werkt..

Smoothwall instalatie -> verie .99 SE :?

GREEN => ETH0 => 3Com => 192.168.0.5 (255.255.255.0)
RED => ETH1 => 3Com ISA / Realtek 8139 / 3COM PCI =>
212.142.9.x (255.255.255.224)

(met die 3 netwerkkaarten van RED, bedoel ik dat ik 3 netwerkkaarten heb gebrobeerd) :'( )

Daarna in DNS instellingen etc. => DNS1, DNS2, Gateway
Nu opstarten en => Werk niet! |:(

Hopend jullie meer info heb gegeven! *D
Pagina: 1