Mijn moederbord heeft de geest gegeven, dus ik heb een nieuwe nodig. Ik heb mijn oog laten vallen op de Abit KT7A-RAID, omdat daar nog SDRAM in gaat, en ik heb geen geld voor DDR. Ik had een slot mobo, dus moet ik ook een nieuwe processor aanschaffen. Nou staat op de abit site dat de KT7A-RAID maar tot 1200 MHz kan trekken, en de langzaamste Thunderbird bij de xenon (www.xenon.nl) is 1,33 GHz. Als ik die unlock, en de multiplier op 12 zet, kan ik dan die T-bird gewoon op het mobo prikken? En is dat wel 46 euro extra waard voor de winst in cache en snelheid? Zo niet, dan neem ik de Duron 1200.
Ik zou die duron nemen, waarom?
Geen gedoe -> plaatsen en draaien
Duron 1200 =palomino core =net zo snel als die TB (zie tests) -> en minder warmte ontwikkeling door die nieuwere core.
Geen gedoe -> plaatsen en draaien
Duron 1200 =palomino core =net zo snel als die TB (zie tests) -> en minder warmte ontwikkeling door die nieuwere core.
http://google.com/search?q=duron+1200+review&hl=nl&lr=
Kijk eens........
Niet allemaal relevant, maar het gaat om de sites.
Kijk eens........
Niet allemaal relevant, maar het gaat om de sites.
Op een KT7a raid werken alle t-birds, durons en XP processoren die er ooit verzonnen zijn. Je hebt voor de Xp's wel een bios-update nodig om hem aan de gang te krijgen
succes
succes
Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)
Ik zou dus niet voor die verouderde KTa gaan. Maar een combo board zoeken dat ddr-sdram en pc133 sdam aankan.
Verwijderd
Hmmm geen probleem, volgens mij moet de nieuwste biosupdate jouw probleem verhelpen. Kon het niet voor je nakijken. De site van Abit geeft nu een "Error on page", ik zou zeggen probeer het later zelf ff kijk bij de nieuwste biosupdate voor de KT7A en check ff of die wel de hogere snelheden aankan. Maar volgens mij moet het gewoon kunnen.
Verwijderd
Koop de KT7A-raid heb hem namelijk zelf ook maar let er op!!!!
Er zijn drie versies uitgebracht als je een beetje omhoog wilt komen met de krachtiger processor van deze dag moet je er goed opletten dat de versie 1.3 hebt van dit moederbord.
Ik heb de versie 1.0 en daar is geen bios update voor om xp te kunnen gebruiken.
Alleen versie 1.3 kan dat.
En de raid draait ook lekker snel
Ik heb mijnes eruit gehaald en een K7S5A gekocht een heeeeel erg lekker mobo kan sdram en ddr ondersteunen en amd t-bird kan erin en duron en xp en kost goedkoper dan de KT7A-raid.
De ECS K7S5A Raad ik je echt aan.
Ik heb de Kt7A-RAID van ABIT toen gekocht.
Let wel op de ECS K7S5A heeft geen MP erop zitten dat is wel het min puntje ervan maar je kan wel weer de FSB verhogen voor goeie game resultaten.
EEN AANRADER ALS JE HET MIJ VRAAGT
EEN TWEAKER
Er zijn drie versies uitgebracht als je een beetje omhoog wilt komen met de krachtiger processor van deze dag moet je er goed opletten dat de versie 1.3 hebt van dit moederbord.
Ik heb de versie 1.0 en daar is geen bios update voor om xp te kunnen gebruiken.
Alleen versie 1.3 kan dat.
En de raid draait ook lekker snel
Ik heb mijnes eruit gehaald en een K7S5A gekocht een heeeeel erg lekker mobo kan sdram en ddr ondersteunen en amd t-bird kan erin en duron en xp en kost goedkoper dan de KT7A-raid.
De ECS K7S5A Raad ik je echt aan.
Ik heb de Kt7A-RAID van ABIT toen gekocht.
Let wel op de ECS K7S5A heeft geen MP erop zitten dat is wel het min puntje ervan maar je kan wel weer de FSB verhogen voor goeie game resultaten.
EEN AANRADER ALS JE HET MIJ VRAAGT
EEN TWEAKER
Is een TB 1333 met 266FSB niet sneller als een Duron 1200 met een 200FSB? Ookal heeft de duron een nieuwere core?
{edit tis geen TB133 maar een TB1333)
{edit tis geen TB133 maar een TB1333)
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Verwijderd
zou je niet liever een ECS k7s5a overwegen als board ? Is maar 80,- en nog sneller dan die abit.
Kan 2* sdr sdram in en ook 2* ddr, als je daar later nog op over wilt stappen (overigens werkt het niet tegelijk).
Verder zou ik liever een TB dan een duron hebben, wegens het grotere cache.
edit: // Ow sorry, grotendeels is dit allemaal al gezegd door THEREALONE3
Sorry..
Kan 2* sdr sdram in en ook 2* ddr, als je daar later nog op over wilt stappen (overigens werkt het niet tegelijk).
Sorry..
Als je gaat kiezen voor de ECS, dan zou ik wel die TB nemen.
Mede omdat mijn beslissing ook op grond van compatibiliteit en gemak was. Dat ECS boardje kun je zondermeer volproppen met een TB, bij de KT7a was ik niet zeker.
Mede omdat mijn beslissing ook op grond van compatibiliteit en gemak was. Dat ECS boardje kun je zondermeer volproppen met een TB, bij de KT7a was ik niet zeker.
Alleen kunnen er maar 4 IDE devices op dat ding, en ik wou er eigenlijk 8... Maar goed, zo belangrijk is datt ook niet, dan houd ik het wel op 3 harde schijven.
Verwijderd
In principe scheelt het niet echt veel want de doorvoer zoals ik het noem blijft 133Mhz fsb.Op woensdag 06 maart 2002 14:48 schreef FastBunny het volgende:
Is een TB 133 met 266FSB niet sneller als een Duron 1200 met een 200FSB? Ookal heeft de duron een nieuwere core?
HEt is nu alleen dat de data heen en weer kan en bij de 133 Mhz is het alleen afwachten op de volgende data.
Dus bij een 200MhZ is de fsb 100 Mhz
Verwijderd
Geef niksOp woensdag 06 maart 2002 14:52 schreef ByMeSDy het volgende:
zou je niet liever een ECS k7s5a overwegen als board ? Is maar 80,- en nog sneller dan die abit.
Sorry..
Leuke bijkomstigheid is dat de nieuwe Duron's ook SSE instructies hebben.
Hier wat Sandra-plaatjes van mijn ECS k7S5A met Duron 1200 en SDRAM.

Hier wat Sandra-plaatjes van mijn ECS k7S5A met Duron 1200 en SDRAM.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Verwijderd
En of een TB1333 sneller is dan een Durin/Norgan 1200.
Op 1200(12x100) us er weing tot geen verschil bij de Drystone/whetstone bench van Sandra tussen een Duron, TBird, XP of Morgan.
Wel bij de Multimedia bench. SSE is namelijk echt een stuk langzamer dan 3DNow! van AMD....

Op 1333 (13x102,7 oftewel 101fsb plus 1) is die TBird natuurlijk al helemaal sneller.

En dan is het nog niet eens op FSB 133
Op 1200(12x100) us er weing tot geen verschil bij de Drystone/whetstone bench van Sandra tussen een Duron, TBird, XP of Morgan.
Wel bij de Multimedia bench. SSE is namelijk echt een stuk langzamer dan 3DNow! van AMD....

Op 1333 (13x102,7 oftewel 101fsb plus 1) is die TBird natuurlijk al helemaal sneller.

En dan is het nog niet eens op FSB 133
Pagina: 1