Toon posts:

hoe warm mag processor Pentium 4 worden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pentium 4 1,7 Ghz deze springt constant uit en de processor is superwarm rond de 60 en 70 graden is dit normaal?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 16:59
Is niet echt goed voor je proc idd. Zit je koeler er wel goed op?

Verwijderd

Topicstarter
De koeler zit er goed op, weet iemand hoe warm de processor maximaal mag worden?

• MADG0BLIN
Ik geloof iets van 70 graden of 80, maar dat loopt niet echt lekker dan. Andere en zwaardere koeler geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, als ik hem aanzet doet ie het maar als ik in Windows komt springt de computer uit en alles is loeiheet.

• MADG0BLIN
Hij zit er dus wel goed op? Raar. :?
En het is de origenele koeler? En heb je er coolpasta op gedaan? Probeer anders ff een andere koeler als je die hebt.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Ook vreemd dat ie uitgaat. Zonder CPU koeler gaat ie gewoon verder volgens dat ene toms hardware filmpje. En blijft ie rond de 30 graden. En hij werkt gewoon verder, wel een stuk trager. Maar dat ie uitgaat is vreemd :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

daar heb ik ook last van kan de intel koeler dan kapot zijn :?

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 14:34 schreef FastBunny het volgende:
Ook vreemd dat ie uitgaat. Zonder CPU koeler gaat ie gewoon verder volgens dat ene toms hardware filmpje. En blijft ie rond de 30 graden. En hij werkt gewoon verder, wel een stuk trager. Maar dat ie uitgaat is vreemd :?
Dat kun je in de BIOS regelen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
De 1.7 mag volgens de Intel specs 760 C worden, gemeten op het midden v.d. heatspreader (TCASE). Je zit er dus behoorlijk dicht in de buurt. Heb je d'r wel coolprut tussen zitten? Is een vereiste.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Ik d8 dat ze vrij warm kunnen worden, dankzij PTC gedrag... komt erop neer dat ze niet warmer dan een bepaalde temp. kunnen worden. Dan stoppen ze er gewoon mee.....

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 14:25 schreef lommerbergen het volgende:
Ik heb een pentium 4 1,7 Ghz deze springt constant uit en de processor is superwarm rond de 60 en 70 graden is dit normaal?
Het is waarchijnlijk een niet Northwood P4.
Die word sowiezo warmer, maar 60-70 is wel erg veel.

Is ie overgeclocked?

Anders miscchien nieuwe koeler proberen, of je MB geeft een verkeerde temperatuur (check voor een bios update)

Probeer hem eens in een ander MB (als je imeand kent met een P4).
Pagina: 1