Windows2000 netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• Baileys
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025
Ik heb een windows2000 server met een 3com etherlink xl 10/100. Nu heb ik voor de zoveelste keer problemen dat de netwerkkaart wel gegevens verstuurd maar niets ontvangt...

Ik kan dit oplossen door er een nieuw netwerkkaartje in te doen, maar het netwerkkaartje dat zogezegd niet kan verzenden werkt uitstekend als ik deze in een pc'tje plaats met windows2000 prof. erop.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
- probeer eens met de 3com dos util de kaart hard te configgen mbt link snelheid en half/full duplex.
- probeer eens een andere driver versie.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Zijn misschien nog drivers van een andere netwerk-kaart op de server geinstalleerd?
Bij ons werkt dezelfde kaart zonder problemen in de W2K server en - met dezelfde drivers - in de professional.

• Baileys
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025
Ik heb van ellende de server helemaal opnieuw geinstallaard, active directory en dhcp dns, alle shit. En nu doet tie alles behalve gegevens ontvangen.

Ik heb bij de eigenschappen van de netwerkkaart hem al op full-duplex gezet, ook niet.

Verwijderd

Wat voor client gebruik je, ook 2000 ? Ik heb nl. zelf soortgelijk probleem gehad met dos clients tijdens ghosten.

DOS client -> W2K AS = :'(
W2K AS -> DOS client = *D

W2K PRO <-> W2K AS = *D

Oplossing ? Zelfs microsoft wist geen oplossing... :?

Mijn conclusie : W2K AS met 3Com EN Intel NICS kan sporadisch heel vreemde dingen doen. Microsoft wijdt het dan aan een hardware probleem. En ja als je de hardware vervangt werkt het. Maar de hardware was standaard en goed. En elke OS draait er feiloos op, behalve W2K.

Ik heb toen voor het ghosten NT4 server gebruikt en dat ging feilloos.

Zal in jou geval hetzelfde zijn als bij mij : een vage combi van hard- en software die simpelweg niet gaat werken zoals je wil :r.