Toon posts:

TFT 15inch, lite-on vs. neovo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een 'goedkope' tft monitor kopen.
De neovo f15 ziet er leuk uit maar hoor ik op tweakers weinig goeds, dit in tegenstelling tot wat er op hun site staat. Zij presenteren zich als A-merk leverancier.

Dan kijken we naar de Lite-on GC150AT deze wordt door PCM op de 2e plaats gezet in een test (september 2001, 20 lcd beeldschermen).

Uiterlijk van de Lite-on is wat minder maar daar gaat het niet om. De lite-on geeft garantie bij 6 defecte pixels, 3 jaar onsite :).

1. Gamen doe ik af en toe als er een vriend of zo langskomt maar verder eigenlijk niet echt veel en anders oudere spellen geen quake ed.

2. Wel wat grafisch werk.

Prijsklasse zo tot de 550,--.

Heeft iemand goede ervaringen met 1 van de twee of niet?

Adviseerd iemand een andere monitor, let op het budget en graag goed onderbouwen, niet zoiets van ik heb een hansol, prima kwaliteit.

Verwijderd

Neovo levert in de goedkope modellen philips panels, de duurdere uitvoering heeft een MVA Fujitsu panel in de behuizing zitten. Je kan niet zomaar alles vergelijken en je zou wat meer search werk kunnen verrichten, omdat je eigenlijk geen concrete vraag hebt. Lees je de PCM ? :P

Staan beide monitoren in getest :+

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Als de prijsklasse tot € 550,= is, dan zou ik toch echt voor een SAMSUNG 151s scherm gaan en niet voor een NEOVO.
Ik heb er nu al een aantal van die NEOVO's geinstalleerd en getest, maar ik kan niet echt zeggen dat de kwaliteit zo bevredigend is. (tov. bijv. het SAMSUNG scherm dan)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 17:39 schreef Rick2001 het volgende:
Als de prijsklasse tot € 550,= is, dan zou ik toch echt voor een SAMSUNG 151s scherm gaan en niet voor een NEOVO.
Ik heb er nu al een aantal van die NEOVO's geinstalleerd en getest, maar ik kan niet echt zeggen dat de kwaliteit zo bevredigend is. (tov. bijv. het SAMSUNG scherm dan)
Volgens mij ben jij verliefd op die samsungs, grapje hoor.
(veel topics prijs je deze aan, wat blijkbaar terecht is).

Ik zag eerder dit topic:
[topic=412961/1/25]

Maar op hun samsung ziet hij er veel mooier uit >:).

Maar jij hebt verstand van die dingen dus heb ik nog wel 2 vraagjes:
1. De 151BM heeft speakertjes zie ik is dat wat of zeg je dat is waardeloos ik zou de 151s nemen?

2. Is het electronische bediening? Ik heb nu een AS4311U en die heeft zo'n "klikklak :?" schakelaar das niks vind ik.

• Rick2001

Rick2001

Het is zowieso electronische bediening. De toetsen werken erg lekker en goed.

De 151BM heeft inderdaad speakers. Je moet niet vergeten dat er in de kast van een TFT monitor niet echt veel ruimte voor goede speakers is. Er zitten dus wel speakers in, maar die zijn in principe alleen maar bedoeld voor het horen van systeemgeluiden.
Je moet dus even bekijken hoeveel de meerprijs is ten opzichte van het model zonder speakers.
Persoonlijk vind ik het wel een mooie oplossing hoe de speakers weggewerkt zijn in deze monitor.

De enige reden waarom ik dit scherm aanprijs is omdat het gewoon een echt goed scherm voor het geld is en niet omdat ik het toevallig heb.
Ik heb hier ook een 21" COMPAQ P1100 FLATSCREEN FD-TRINITRON monitor naast me staan. Andere vinden dit veel beter. Ik vind mijn heel wat kleinere TFT monitor toch echt beter.
Bij een CRT monitor moet het voor mij zowieso al een trinitron buis zijn wil het uberhaupt redelijke kwaliteit kunnen geven. (Ik ben heel erg kritisch wat betreft scherpte en convergentie)
Een TFT monitor heeft gewoon een ontzettend groot verschil aan contrast en brightness tov. een CRT monitor.
Natuurlijk heeft de CRT monitor wel een betere kleur zwart (voor zover dit al dan niet een kleur zou moeten zijn.)
Smaken blijven altijd verschillen bij mensen, maar ik vind scherpte factor 1 voor een beeldscherm. Aan scherpte van een goede TFT monitor kan absoluut geen een CRT monitor tippen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 21:03 schreef Rick2001 het volgende:
Het is zowieso electronische bediening. De toetsen werken erg lekker en goed.

De 151BM heeft inderdaad speakers. Je moet niet vergeten dat er in de kast van een TFT monitor niet echt veel ruimte voor goede speakers is. Er zitten dus wel speakers in, maar die zijn in principe alleen maar bedoeld voor het horen van systeemgeluiden.
Je moet dus even bekijken hoeveel de meerprijs is ten opzichte van het model zonder speakers.
Persoonlijk vind ik het wel een mooie oplossing hoe de speakers weggewerkt zijn in deze monitor.

De enige reden waarom ik dit scherm aanprijs is omdat het gewoon een echt goed scherm voor het geld is en niet omdat ik het toevallig heb.
Ik heb hier ook een 21" COMPAQ P1100 FLATSCREEN FD-TRINITRON monitor naast me staan. Andere vinden dit veel beter. Ik vind mijn heel wat kleinere TFT monitor toch echt beter.
Bij een CRT monitor moet het voor mij zowieso al een trinitron buis zijn wil het uberhaupt redelijke kwaliteit kunnen geven. (Ik ben heel erg kritisch wat betreft scherpte en convergentie)
Een TFT monitor heeft gewoon een ontzettend groot verschil aan contrast en brightness tov. een CRT monitor.
Natuurlijk heeft de CRT monitor wel een betere kleur zwart (voor zover dit al dan niet een kleur zou moeten zijn.)
Smaken blijven altijd verschillen bij mensen, maar ik vind scherpte factor 1 voor een beeldscherm. Aan scherpte van een goede TFT monitor kan absoluut geen een CRT monitor tippen.
Heb nu Iiyama tft dus dat het geen crt wordt daarwas ik al uit :7.

Samsung Syncmaster 151BM 15" 560,-
Samsung 151S 15" 542,-

Scheeld dus zo'n 20/30 euro.
Wordt ff een winkel zoeken die ze beide heeft staan om te kijken wat mooier is.

• Rick2001

Rick2001

Voor die € 18 zou ik zeker die met speakers nemen.

Verwijderd

Ik wil niemand hier tegenspreken maar ik wil wel even mijn mening geven. :) Ik heb de iiyama, lite-on en neovo in ons showroom staan. Ze zijn alle drie bijzonder mooie TFT's. De Neovo's duurder S-lijn bevalt mij beter als de F-lijn. De Lite-On's vind ik persoonlijk wat goedkoop uitzien en met games zijn ze traag. Mijn voorkeur gaat naar de nieuwe lijn van Iiyama. Ik heb qua uiterlijk (op de zilverkleurig Iiyama en X174 neovo na) maar ook qua beeld zelden zo iets moois gezien. De [i]Iiyama AX3835ut[/i] met een response tijd van 25ms!is echt een prachtmonitor. Neem even de tijd (spaar zo'n 100 euro meer) en bezoek een winkel die de Iiyama heeft. Zien is geloven :)

Hier heb je een PDF file met de specificaties:
http://www.iiyama.nl/1024x768/files/AX3835UT.pdf

/me has spoken...

- E D I T -
Een mooi beeldscherm is echt alles waard.
Trust me on this one :)

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op donderdag 07 maart 2002 23:52 schreef MeKnowHow het volgende:
Ik wil niemand hier tegenspreken maar ik wil wel even mijn mening geven. :) Ik heb de iiyama, lite-on en neovo in ons showroom staan. Ze zijn alle drie bijzonder mooie TFT's. De Neovo's duurder S-lijn bevalt mij beter als de F-lijn. De Lite-On's vind ik persoonlijk wat goedkoop uitzien en met games zijn ze traag. Mijn voorkeur gaat naar de nieuwe lijn van Iiyama. Ik heb qua uiterlijk (op de zilverkleurig Iiyama en X174 neovo na) maar ook qua beeld zelden zo iets moois gezien. De [i]Iiyama AX3835ut[/i] met een response tijd van 25ms!is echt een prachtmonitor. Neem even de tijd (spaar zo'n 100 euro meer) en bezoek een winkel die de Iiyama heeft. Zien is geloven :)

Hier heb je een PDF file met de specificaties:
http://www.iiyama.nl/1024x768/files/AX3835UT.pdf

/me has spoken...

- E D I T -
Een mooi beeldscherm is echt alles waard.
Trust me on this one :)
[topic=374464/9/50]
Op vrijdag 08 maart 2002 16:39 schreef pretpik het volgende:

[..]

Heb mijn keuze ook laten vallen op dit bovenstaande scherm,heb het net tien minuten aan staan en wil er nu alweer van af.Dit scherm is echt een ramp voor een echte gamer.In de Specs staat een reactiesnelheid van 25Msec,maar als ik hallife speel dan weet ik niet wat ik zie .Hier word ik echt scheel van.Vraag me af of een echte snelle game wel goed te spelen is op een TfT.In ieder geval zet ik mijn oude crt weer snel terug,en probeer ik dit 700euro kostende stuk schroot snel te dumpen. :( :(
beetje erg tegenstrijdig. Second opinion?

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Pagina: 1