[Linux] Command-line TV opnemen

Pagina: 1
Acties:

• SnoW
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12 22:44
Ik wil met m'n Linux-bak graag opnemen vanaf mijn Hauppage TV-kaart, zonder een X-sessie te hoeven draaien.

Kwam het programmaatje VCR tegen (http://www.stack.nl/~brama/vcr/index.html) maar die krijg ik niet goed aan de praat (hij vindt mijn avifile-libs niet).

Kent iemand misschien een alternatief programma? Is BTTVGRAB misschien iets?

edit:
typo

Verwijderd

aatv

/me las er net een stukje over in Linux Magazine :)

Verwijderd

mjpegtools' lavrec :?

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-12 15:12
VCR werkt goed hier (ok, ik krijg geen geluid, maar dat ligt meer aan mn geluidskaart)

Als je nou gewoon avifile installeerd?

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• SnoW
Op woensdag 06 maart 2002 13:36 schreef Wirf het volgende:
Als je nou gewoon avifile installeerd?
Ik krijg 'm wel aan de praat met avifile0.5.3, maar dan heb ik alleen de beschikking over DIVX3. Ik wil het liefste raw opnemen en dan in een later stadium encoden met de gewenste codec. Maar als ik "Uncomressed" opneem, creeert 'ie corrupte files.

Heb jij 'm wel goed aan de praat gekregen met avifile0.6 ?

Verwijderd

Heb je de bzip file gebruikt met de speciale avifile, die op die site staat? Zo ja, wat is je precieze foutmelding? Ik heb het een tijd geleden aan de praat gehad op die manier. bttvgrab = niks btw. Uncompressed vereist een ongelofelijk grote harddisc denk ik, als je 1-2 uur wil opnemen.

• SnoW
Ik heb vcr aan de praat gekregen! Had avifile-devel over het hoofd gezien (stom, ik weet het).

Loop nu tegen een volgend probleempje aan: m'n processor is niet bepaald snel, daarom wil ik graag in "Huffyuv lossless codec" grabben (gaat aardig met een tragere pc), en daarna "in alle rust" coderen naar DivX4.

Maar hoe doe ik dit? Als ik "transcode -i test1.avi -o test2.avi -y divx4" gebruik, krijg ik de melding dat 'ie het bestandsformaat niet herkent. Ik moet dan met "-x" aangeven wat voor type het inputbestand is, maar heb geen idee wat ik hier moet invullen.

Iemand een suggestie? Of gaat dit niet lukken met "transcode"?
Pagina: 1