Toon posts:

Probleem met harddisk partities

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst heb ik mijn harddisk opnieuw geformatteerd en wilde ik andere partities aanmaken, dat lukte eerst ook maar toen ik windows opnieuw opstartte en ik fdisk wilde openen gaf hij aan dat er een schijf fout was. Ik had een primaire partitie van ongeveer 4500 mb en een extended dos partitie met daarin twee logische stations een van 7500 en een van 2500 mb.

Ik kan op geen enkele manier meer fdisk in en kan alleen via de schakeloptie /status zien wat mijn partities zijn.

Ik heb een maxtor diamondmax schijf van 15 gig (7200 rpm)

Mijn instellingen zijn nu volgens fdisk/status

C:\ 4500 mb
D:\ 7500 mb

En die partitie van 2500 mb die E: zou moeten worden geeft hij niet meer weer. Fdisk heeft dus een rare fout gemaakt....

Zou dit misschien met Low level format kunnen worden verholpen? :?

Verwijderd

Topicstarter
<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je topic binnen korte tijd omhoog schoppen
Zie ook de faq</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• navyseal44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08-2025
Probeer het eens met fdisk van OS/2, die is veel krachtiger dan die van windows...

Weet niet waar je ergens woont maar heb daar wel diskettes van...

P.S. Na een uur al een kick is wel erg snel hoor...

Verwijderd

Ok lekker probleem.

Maar ik denk wel dat ik iets weet.
stappenplan.

1 download powermax v3.03 van de maxtor site.
controleer daarmee de intergriteit van de schijf.
hier zal wel uitkomen dat ie nog wel goed is. zo niet je hebt nog garantie denk ik.

Als het goed is zal de pm je schijf wel herstellen zodat je fdisk weer in kan.

3 als het hierbovenstaande niet werkt kun je nog de schijf als slave in een systeem gooien en formateren en hopen dat fdisk het doet.

Je kunt ook nog norton utilities gebruiken met disk docter, en daarmee de partitie lezen. deze zal het niet kunnen herstellen en dus kies je voor opstarten in dos, nu moet fdsik het doen.

Verwijderd

Topicstarter
Navy kun je die ook effe mail naar mij m'n email is

smile00k@hotmail.com

Trouwens diskdruid van linux werkte ook al niet

Verwijderd

Topicstarter
hoezo omhoog schoppen????? wazig.....

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-04 12:13
Op woensdag 06 maart 2002 14:14 schreef ICT het volgende:
hoezo omhoog schoppen????? wazig.....
Ja, gauw een reply erachter aan gooien zodat het topic bovenin de lijst blijft staan.

En heb je je PC wel opnieuw opgestart voordat je ging formatteren? Of heb je nadat je FDISK had afgesloten DIRECT gaan zitten formatteren?

Verwijderd

Topicstarter
Denk je dat ik niet weet hoe dat werkt ofzo???!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens het probleem is opgelost dankzij de tip van sam11 Thankzzz!!!! 8-)
Pagina: 1