• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik heb al enkele jaren een Palm III. Ooit es gekocht omdat ik hem voor heel erg weinig kon krijgen en het leek mij wel handig.

Alleen, ik doe er eigenlijk helemaal niets mee. Niet omdat ik niet wil maar omdat ik eigenlijk niet kan bedenken waar dat ding erg handig voor zou zijn. Zo sleep ik ook geen papieren agenda mee ofzo, ik onthoud de meeste dingen of plak een post-it op mijn monitor ofzo..

Mijn vraag is eigenlijk.. wat voor PDA heb je? Palm III, IIIC, V, VII, iPAC etc etc .. en wat doe je er mee? Waar gebruik je hem voor? Lijkt me toch wel es interesant om te kijken wat de anderen hier met hun PDAtje doen, misschien steek ik er nog wel wat van op :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• HeatWave
  • Laatst online: 20-12-2025

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik ken het probleem, ik had ook een PalmIII. gebruikte hem te weinig en toen ging ie nog stuk ook. Miste hem niet.

Toch weer verleid om een HP Jornada te kopen. Echt de hele week opzoek geweest naar software etc, had 2 cd's vol met spul. Toen ik alles geprobeerd had was de lol er snel vanaf.
Heb er een Netwerkkaart en Modem bij. Alles doet het nu.

Uiteindelijk is het enige waar ik hem voor gebruik, lezen. Ik heb hem volgegooid met E-books en ben weer eens bezig in LOTR.

Agenda gebruik ik niet, ECHT belangrijke dingen heb ik in mijn mobiel staan (schedule functie van sony Z5, die heb ik WEL altijd bij me)

De office functie is wel leuk om bij je te hebben enzo, maar niet heel nuttig.

Ik denk dat als ik een echte snelle zou hebben ik hem vaker zou gebruiken, maar dan als Mp3 speler of filmpjes ofzo....Southpark eps ram je zo op een flashcard.

Tot die tijd, modder ik wel wat aan :)

edit:

oh ja move to GT?

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-03 22:23
Ik had een Palm m100 en daarna een Palm III, die gebruikt ik beide als agenda en telefoonboek.
Ik heb nu een Ipaq 3630, die gebruik ik voor agenda, telefoonboek, spelletje voor als in met openbaar vv reis, MP3 speler, mail client en ebook reader, als sms typ programma en die verstuur ik dan via m'n 6210.

Oja en ook als afstandsbediening voor m'n radio :)

edit:

info toegeveord

Verwijderd

Heb al meerdere pda's gehad, en ik heb ze allemaal nog: een philips velo1, een Psion 5mx en een iPaq (de eerste)... erg leuke apparaatjes, vooral de ipaq... hoewel: philips is niet zo fantastisch. De ipaq is kapot - die heb ik 3 keer laten vallen, maar nooit laten repareren. Ben inmiddels uit de garantieperiode. De philips ligt ergens in een bureaulade, en daar kijk ik niet naar om... de Psion werkt nog perfect. Ik gebruik m alleen erg weinig - ik heb ook geen idee waarvoor ik m moet gebruiken. In het begin gebruikte ik m wel heel veel voor notities/aantekeningen, databeestjes bijhouden, tekeningen en plattegronden, financiele :X... maar nu doe ik er niets meer mee... misschien af en toe eens een notitie... heb m al bijna een keer verkocht, maar dat is nooit ECHT gebeurd - heb m nog steeds.

Ben gewoon zo'n gadget-freak die alles (ECHT alles) wil hebben, maar er nooit wat mee doet (pdatjes, mp3 spelers, computer cases (ben inmiddels bij de 6e volgens mij), enz.)

Iemand nog interesse in 1 van de pda's?! :P - of mag ik dat hier niet vragen?!

Verwijderd

Ik hebt een (niet lachen :( ) laser pocket 1, die ik gebruik als agenda en memo kladblok...
Tevens alle verjaardagen en telnrs van alles en iedereen opgeslagen, heel handig :)

Ik ga em alleen binnenkort in een ander kleurtje spuiten, blauw vindt ik nie mooi meer

• Bart B
  • Laatst online: 05-01-2025
Ik heb al een tijdje een CASIO E200 pocketpc... Prachtapparaat.

Ik gebruik het ding voor:

* AGENDA
____jaja, wel makkelijk, vergeet nu iets niet meer zo snel
* CONTACTPERSONEN
____wel makkelijk je adresboekkie altijd bij je
* PDF-jes LEZEN
____goed te doen met Gratis Acrobatreader voor PocketPC, en makkelijker dan 440+ pagina's papier meesjouwen (TIP! :) )
* SPELLETJES
____ schaken, boxman, patience (sc2000 moet iknog es aankomen :) )
* EMAILEN
___ emailtjes in de bus schrijven/lezen om thuis te versturen/ontvangen, ook handig als mijn projectgroep van school me notulen/agenda's stuurt in word, zijn gewoon te lezen
* MP3 luisteren
____ enige dat hier nog minder van is is dat ik nog niet veel geheugen heb waardoor ik een beperkt aantal kan menenem. Hier komt later verandering in :) .

het enige wat ik nu nog graag zou willen is AVANTGO met TWEAKERSNET. er is wel een goed leesbare http://pda.tweakers.net, maar nu moet ik het eigenlijk ook offline kunnen zien)

Ik gebruik het apparaat dus VEEL. altijd bij me, en nog lang niet op uitgekeken.

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-02 10:02

Skef

Ik scheer.me

Ik heb een Casio E-125 (?, geloof ik), en gebruik 'm voornamelijk als agenda...

Daarnaast gebruikte ik 'm veel om van/naar school de tijd te doden in de trein, (FreeCell & Patience rule :P )...

Af en toe eens een MP3 afspelen, en wat internetten...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 14:16

FastBunny

Give it the Works !

Palm M100, en gebruik hem voor afspraken, telefoonboek, mobiel internetten af en toe. Spelletjes erop spelen. Bevalt me prima alleen is die 2MB zo snel vol ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Palm M100 is gewoon een electronisch kladblok.
Raakte altijd alle papiertjes kwijt met tlnrs etc erop.Nu geen last meer van.
Wel een dure oplossing maar zon ding is ook vaak voor de heb:)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Is er software om een PDF om te zetten naar een E-Book formaat dat ik op mijn Palm III kan meenemen? Ik heb nog wel wat PDFjes die ik vaak raadpleeg (technische documentatie etc) en het zou wel makkelijk zijn om die bij de hand te hebben.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 19:28
Hoort dit niet in Gadget Talk thuis :? Als ik de omschrijving daarvan zie wel :P

..::System Specs::..

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Op woensdag 06 maart 2002 13:53 schreef Bart B het volgende:
Ik heb al een tijdje een CASIO E200 pocketpc... Prachtapparaat.

Ik gebruik het ding voor:
[knip]

* SPELLETJES
____ schaken, boxman, patience (sc2000 moet iknog es aankomen :) )

[knip]
Ik gebruik het apparaat dus VEEL. altijd bij me, en nog lang niet op uitgekeken.
Ik gebruik m'n ipaq (3630) ook voor de usual stuff (agenda, todo, contacts, notes)

Maar natuurlijk ook om lekker een spelletje te spelen in de trein, simcity heb ik ook gehad maar daar vond ik echt nix aan, dat speel ik dan weer liever op de pc. Ligt waarschijnlijk aan mij, want hij had wel goeie reviews. Wat wel echt een must-have is voor iedere PocketPC eigenaar is RocketElite. Dat spel is echt super, met een E200 kan je het nu volgens mij ook goed spelen.

En eigenlijk wil ik ook wat meer geheugen zodat ik er mp3tjes op kan pleuren.

Ow ja, een palm top is trouwens erg handig voor tijdens saaie colleges, wel ff geluid uitzetten natuurlijk ;)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 20:08

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

HA>>GT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Gadget Talk.. had ik helemaal overheen gekeken.. woops :)

• pietervl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:41
Ik heb een iPAQ 3630 en gebruik hem vooral voor fun. :)
Er passen een aantal mp3'tjes op en het spel Sim City 2000 wat bijna identiek gelijk is aan het origineel is ook errug verslavend.

Ohja ik gebruik hem zo af en toe ook nog wel eens om mijn rooster in te zetten..

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb een Palm m505.

Eerlijk gezegt doe ik er niet veel mee, ik probeer het als een school agenda te gebruiken, maar dat werkt niet nog aangezien ik nog geen beschermhoesje heb(Op school gaat het er nog wel eens ruig aan toe).

Verder lees ik de Sp!ts met avantgo, speel spelletjes, en houd mijn boodschappenlijstje van computeronderdelen bij :)

Maar ik ben 17, ik ga dat ding niet voor zakelijke dingen gebruiken. Bovendien heb ik em gekregen dus ik mag niet klagen :)

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-03 10:52

SambalBij

We're all MAD here

Op woensdag 06 maart 2002 20:24 schreef tazzman het volgende:
Is er software om een PDF om te zetten naar een E-Book formaat dat ik op mijn Palm III kan meenemen? Ik heb nog wel wat PDFjes die ik vaak raadpleeg (technische documentatie etc) en het zou wel makkelijk zijn om die bij de hand te hebben.
Jazeker!
Acrobat Reader for PalmOS
(Of het een beetje goed werkt weet ik eerlijk gezegd niet, ik heb het nog niet met veel pdfjes geprobeerd. Er zit een reader bij en een programma om PDF's voor de palm geschikt te maken.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Ik werk met een Palm 100, ooit eens geritselt en gebruik hem zeer regelmatig voor mijn prive als zakelijke adressen (ruim 300), agenda die ik dock aan de keuken laptop waar de rest van de fam. hun afspraken in maken, verkopen via internet, passwords en inlog codes, als ik een lekkere wijn bij iemand drink wordt deze in een lijst bijgeschreven, de klussen in en om het huis die we plannen door het jaar heen, Configuraties van pc en netwerken, serienummers van software enz enz. en ik heb misschien 1/5 van de 2 mb gebruikt.

(8>

Verwijderd

Momenteel gebruik ik mijn Clie (N770C/E) en voorheen mijn Palm Vx voor 'geheugen'. Al mijn telefoonnummers zitten er in, al mijn afspraken, mijn reminders om bepaalde series op TV te kijken, mijn lijstje van dingen die ik nog moet doen. Ook wat conversietabellen, handige documenten (bios post codes, IANA nummers, enzovoort). En natuurlijk games :) Plus nu mijn CLie dus als MP3 speler.

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:25
Heb een Palm m505, gebruik hem als agenda adressboek, om spellen te spelen, wachtwoorden opslaan. Docjes opslaan en nog wat. Ik gebruik hem iig wel.

• koornee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-03 19:38

koornee

3!

ik heb een rex 6000, en ik gebruik um dagelijks. vooral die agenda functie, notities en het adresboek. veel meer kun je er ook niet mee, maar dat was ook niet de bedoeling van dit apperaatje.

eigenlijk alleen gekocht omdat ik meestal in me papieren agena me eigen handschrift niet meer kon lezen :)

heb um nu een jaartje en gebruik um nog bijna dagelijks, maar dat is vooral ook omdat hij zo klein is.

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

Verwijderd

Ik had eerst een Vx die ik steeds meer ging gebruiken naar mate ik meer software vond. Nu heb ik een m505 die ik tot een tijdje geleden gebruikte voor tig programma's (met een 64mb mmc). De afgelopen paar weken ben ik echter steeds meer redelijk nutteloze programma's weg gaan gooien en gebruik ik het volgende (met een 8mb sd);

agenda (actionnames)
lees materiaal (avantgo)
email & browsen (eudora is)
plaatjes & digitale camera plaatjes (splashphoto, jpgview & fireviewer)
memo's en notities (eerst memoplus en bugme, nu de standaard applicaties)
converter (inch > cm bijvoorbeeld)
euro rekenmachine
een paar spelletjes, maar deze speel ik zelden
sms (funsms)
plaatjes & ringtones voor mijn telefoon (funnyphone)
database van alarm geluiden (alarmmaster)
word, excel, pdf etc (docs togo)

en nog een zooi da's en hacks voor kleine programmatjes om soepeler te kunnen werken.

Ik vervang mijn m505 waarschijnlijk met een m515, maar ik zit er ook over te denken om te switchen naar die nieuwer Ericsson telefoon met symbian. Wat minder programma's, maar ik merk dat het me wat moeite kost om een digitale camera, pda, mobiel en mp3 speler overal mee te nemen. Het zou helpen als ik de pda en telefoon in een (KLEIN!) apparaat zou kunnen proppen.

Trouwens, zo'n m505 is zeer handig op school (ik; laatste jaar vwo) maar voor snelle notities heb je eigenlijk wel een ppk of zoiets nodig.

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03 15:22

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Die palmtops zijn ook vrij 'onzinnig' als je nog op school zit (middelbare school al helemaal). :Z

Als student heb je'r vaak wat aan in het OV om je bezig te houden. :)

Maar naarmate je meer gaat 'werken' en gewoon VEEL te doen hebt, lukt dat onthouden niet meer zo.. en je moet ook veel VOORUIT plannen.. me agenda'tje raakt ook steeds voller.

Dus NU pas (na al die jaren) gebruik ik me Palm m100 steeds meer, al bijna zoveel dat ik aan't sparen ben voor een betere.. (pocket pc nogwel >:)).

Edit: toendertijd eigenlijk gekockt om is te kijken wat je er allemaal mee kon, met zo'n palmtop.. dus als hebbe dingetje.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een Sony Clie S300 die ik gebruik als agenda en notitieblok, daar heb ik hem voor gekocht.. ik kon al mijn afspraken niet meer onthouden en ik heb een hekel aan papieren agenda's.. en ik ben een gadget-freak dus daarom maar een palm gekocht (wou ik al heel lang trouwens).
Verder gebruik ik veel AvantGo (nu Plucker) en ik heb er nog een ladinkje spellen op staan (die vooral door vrienden en klasgenoten gespeeld werden trouwens).
Daarnaast hou ik nog wat kleine dingetjes bij in ThinkDB en hij is ook makkelijk om scores bij te houden tijdens het kaarten :)

Tis voor mij voornamelijk een leuk speeltje, maar als agenda is hij ook best handig :)

Owja.. ik heb er ook alle 4 de delen van Harry Potter op gelezen.. beats paper. Kon die Palm overal uit mn zak halen en verder lezen waar ik gebleven was. Super relaxed.

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Ik heb een Palm m100

Ik gebruik hem als schoolagenda (NiZe software) , offline nieuws lezen enzo (Avant GO), Spelletjes, adressenboek. afstandsbediening, word documenten etc. opslaan.

Wel handig :)

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik gebruik de m100 op de middelbare school. Ik heb alleen zo weinig huiswerk dat ik dat ding bijna niet hoef aan te raken.

Die Nize! software vond ik zwaar onhandig trouwens!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik gebruik die van mij (iPaq) als agenda voor m'n werk, om taken bij te houden, om notities op te maken en om teksten te schrijven (je wilt niet weten hoeveel ik al geschreven heb op dat ding! :D ). Als je gewoon schrijven als invoer methode gebruikt schrijf je zo pagina's vol. :7 Verder gebruik ik m veel om te MSNen, internetten (veel GoTten uiteraard :7 ) en als MP3- en movieplayer. Ik gebruik m echt elke dag en hij is me elke cent waard geweest! :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 07 maart 2002 16:46 schreef Insanepeanut het volgende:
Ik gebruik de m100 op de middelbare school. Ik heb alleen zo weinig huiswerk dat ik dat ding bijna niet hoef aan te raken.

Die Nize! software vond ik zwaar onhandig trouwens!
Vind ik ook niks.. gewoon datebk4 en astraware timetable voor je lesrooster.

Verwijderd

'k heb een iPaq 3630 die gebruik ik voor:
- contacts
- mp3tjes mee te luisteren
- agenda
- af en toe wat aantekeningen maken
- emailen controleren op locatie ;)
- divxjes kijken (meestal afleveringen van the simpsons)
- foto's van m'n digicam te bekijken en te bewerken
- af en toe een spelletje spelen (dopewars... :))

had hiervoor een Ericsson MC218 (Psion 5mx):
- grote aantekeningen typen + uitprinten
- opdrachten maken + uitprinten
- agenda
- contacts
- af en toe email checken
- af en toe een spelletje spelen (Stigma :P)

Als je je studie of middelbare school ermee moet doen raad ik je zeker die ericsson aan. Heeft een heerlijk toetsenbordje en na een tijdje boek je zelfs de schrijvende mensen eruit... >:) En hij is zeker betaalbaar (fl. 500).
Verslag economie gemaakt (onder godsdienst, wist hij veel waar ik mee bezig was), ff naar de laserprinter in de mediatheek, uitprinten (via infrarood) en inleveren... :)
Alleen voor wis-, natuur-, en scheikunde is ie niet zo handig (allemaal van die rare tekens). Ach, scheikunde heb ik toch niet...

Mja... Nu kijk pocket divxjes in de les... ;)

Verwijderd

Ik heb een Palm Vx, die ik voornamelijk gebruik als agenda en niet voor vermaak in de zin van een of ander speeltje.

* Documents To Go (word, excel, powerpoint & pdf)
* Eudora (email & internet)
* Palmwijzer (NS Reisplanner)

En natuurlijk:
* Agenda
* Contactpersonen
* Notitie's
* etc.

Verwijderd

Compaq iPAQ 3870 + T68 + GPRS (Vodafone) + SD 128MB

Gebruik het voor:

Surfen (PDA Geschikte sites)
MSN
DivX (In de trein)
Excel (Om overzichten bij te houden van cijfers en loon)
Word (Om documenten en aantekeningen te maken op school)
Agenda (Rooster en huiswerk)
Tasks (Belangrijk huiswerk)
MP3 (In de trein of op straat met oordopjes)
Etc..

Te veel om op te noemen eigenlijk... :)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De programma's op mijn Palm m505 die ik vaak gebruik:
-agenda
-adresboek, ook om te synchroniseren met de T68
-AvantGo om in de trein de Spits te lezen zonder zwarte vingers te krijgen van de inkt en mijn homepage te bekijken
-Bejeweled (spelletje)
-calculator
-Word en Excel (DocumentsToGo) met veel documenten
-Funnyphone, om achtergrondplaatjes en belmedodieën op de T68 te zetten via infrarood, met ongeveer 50 plaatjes en 300 belmelodieën
-McColors, kleurenkaart handig bij het schrijven van websites
-Multimail, emailprogramma
-Palmreader voor ebooks
-SolFree, patience
-SplashID, passwords en pincodes opslaan met encryptie
-SplashPhoto, fotoalbum
-Yahtzee

En ik heb nog 3MB van de 8MB vrij!

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1