Toon posts:

Wat aansluiten op Promise controller?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een beetje een vage titel, maar goed:
Ik heb dus een Promise ATA100 controller gekocht (geen raid), maar welke IDE apparaten moet ik daar op aansluiten mbt performance?
Ik heb 3 HDD's (60/30/20), en 3 CDroms (2xR/1xRW).
Is het beter om de HDD's op de onboard controller aan te sluiten en de CDroms op de Promise, of moet ik het anders doen?

En heb ik nog drivers nodig voor dat ding tijdens de installatie van XP (met F5 ofzo), is 'ie bootable, en zijn er onder Windows zelf nog drivers nodig?

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 12:42 schreef KIP het volgende:
Een beetje een vage titel, maar goed:
Ik heb dus een Promise ATA100 controller gekocht (geen raid), maar welke IDE apparaten moet ik daar op aansluiten mbt performance?
Ik heb 3 HDD's (60/30/20), en 3 CDroms (2xR/1xRW).
Is het beter om de HDD's op de onboard controller aan te sluiten en de CDroms op de Promise, of moet ik het anders doen?

En heb ik nog drivers nodig voor dat ding tijdens de installatie van XP (met F5 ofzo), is 'ie bootable, en zijn er onder Windows zelf nog drivers nodig?
Kijk allereerst even in de handleiding van die kaart!!!

-Die CD-ROMS kun je vergeten op een promise kaart.
-Die CD-ROMS kun je gewoon op je moederbord aansluiten. BTW UATA100 is een beetje over-kill voor CD-ROMs
-De kaart is op zich bootable als je dat instelt in je BIOS (Boot from SCSI!)
-Als je voor niet bootable kiest, moet je de drivers wel even in Windws installeren!

:+ :+ :+

Verwijderd

Topicstarter
Waarom werken die CDroms niet op de controller?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 21:00
gewoon die hd's erop gooien.
cdroms erop zetten is zonde en het wil niet altijd 100% werken. de highpoints ondersteunen het al niet meer.

je kan trouwens je kaart omtoveren tot raid controller. geloof dat je dan ergens een weerstandje moet plaatsen en een bios update

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar... ;(

De controllers op mijn mobo zijn ook ATA100, dus qua snelheid maakt dat niet uit.
Ik wil alleen liever de HDD's rechtstreeks op het mobo aansluiten, en de CDroms dus op de Promise. (dit is puur psychisch)

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 13:53 schreef KIP het volgende:
Ja, maar... ;(

De controllers op mijn mobo zijn ook ATA100, dus qua snelheid maakt dat niet uit.
Ik wil alleen liever de HDD's rechtstreeks op het mobo aansluiten, en de CDroms dus op de Promise. (dit is puur psychisch)
Lees de manual nou eerst even, daar staat in dat je geen CDROMS op de Promise kan aan sluiten, en waarom!!! |:(

Verwijderd

Spychisch?

Pffff... Als t psychisch is, had je beter een andere controller kunnen kopen! Promise heeft dat nooit ondersteund vanaf de UATA33 versie... daarvoor weet ik niet... misschien in t 486-tijdperk wel.

Vaak hebben de UATA kaarten van Promise als losse kaart een betere performance dan die onboard's :+

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-04 12:13
Dan doe je toch je boot-HD op primary master en de CD-ROMs op de rest? En dan je andere 2 HD's op de Promise. En waarom heb je drie branders nodig? Illegaal handeltje? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 17:22 schreef RCy2k het volgende:

[..]

Lees de manual nou eerst even, daar staat in dat je geen CDROMS op de Promise kan aan sluiten, en waarom!!! |:(
Er staat op de doos dat je er ook ATAPI-devices aan kan hangen, en er zitten nu 2 CDroms op, en dat werkt gewoon. :)
Dus waarom zou het volgens jou niet kunnen dan?

Verwijderd

idd... promise geeft nergens in de handleiding aan dat het NIET zou werken met cd roms. Het is alleen niet echt optimaal. Ik heb ook een promise kaart en daar werkt mijn cd rom en dvd speler niet op, in tegenstelling tot mijn zipdrive.. die doet het wel.

Ik heb er verder geen verstand van, maar ik vind dat je er pas echt achterkomt of het werkt of niet door het gewoon te proberen.

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-04 00:55
Nou, kheb eens wat CD-ROM drives op de promise aangesloten.
Als ik dan in de ene een CD duwde refreshte de hele meut die aan de controller hing mee. Met als gevolg: Een hele boze geïrriteerde windows :D
Kheb ze er maar weer vlug afgehaald toen :P

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Graaf_slis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-01 12:39
Ik heb ook een ata 100 Promise.... Je kan beter je Hdtjes aan je Promise hangen is nog sneller ook. Je cdtjes aan je mammaplank. Staat ook op de doos. 30 % sneller. Ik merkte verschil.

www.digireflex.nl

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-04 23:21
de 2 snelste schijven los aan ieder een controler en de rest op de andere 2 als alles ATA100 is maakt het in principe niet uit welke controller, en promise met cdrom ellende is volgens mij onzin ik heb er absoluut geen problemen mee
Pagina: 1