PC doet niks meer. Fans draaien e.d maar.....

Pagina: 1
Acties:

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Owke om maar gelijk van wal te steken.

Vorige week heb ik voor een vriend van me een pc in elkaar gebouwd. Alles werkte perfect na het inbouwen.

Nou belde hij me gisteren helemaal in paniek op dat zijn pc niets meer deed :(
Ik ff het hele vrehaal aangehoord -> Hij zat een muziek cd te luisteren met windows media player en opeens vielen beeld en geluid weg.
Ik heb dus vanochtend die pc opgehaald en ik heb een andere voeding + videokaart eraan gehangen en nog deed ie niks.
Geheugen kan ik vanmiddag pas gaan testen. (ik heb hier zo 1-2-3 geen DDR ram liggen.)

Nu is mijn vraag -> wat zou het kunnen wezen -> Moederbord piept nog wel -> hoog laag hoog laag toontje met een seconde of 2 tussen iedere toon.
Zou het het geheugen kunnen wezen of zou ik mezelf die moeite kunnen besparen.
De computer geeft dus geen beeld helemaal niks alleen de fans gaan draaien en hij piept een beetje.

Moederbord is een ECS K7VTA3
Processor is een AMD Duron 800
Viodeokaart is een TNT2

Verdere configuratie is volgens mij niet van belang.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

heb je de CMBIOS gereset? hoor je de HD werken?
Beschrijf die piepen maar eens? hoevaak enzo. dat gepiep verteld je wat er aan de hand is met de systeem.

ik denk dat het iets met de Proc of idd het geheugen te maken heeft.

Verwijderd

Kijk eens in het boekje van je mobo, misschien staat daar wat over die piepjes... wat die betekenen

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Er staat niks in het boekje en je hoort de HD gewoon opspinnen en de CPU is getest.

Kan gewoon niets anders zijn als geheugen denk ik. Ik ga zo ff ander geheugen halen.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 09:04

HenkS

Da_king alias HenkS

heb ik ook gehad, toen was processor kapot

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
heb hier ook een pc staan fans en alles draaid wel kan alle kaarten eruit halen en geft geen piep is een defect mobo dus, kan bij jou wel hetzelfde wezen

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 21-08 16:59
Zo te horen of geheugen of mobo.

• Erik1
  • Niet online
Op woensdag 06 maart 2002 12:39 schreef Reind een heel verhaal:

*knip*

Moederbord piept nog wel -> hoog laag hoog laag toontje met een seconde of 2 tussen iedere toon.

*knip*
:? hogg-laag-hoog-laag? bedoel je niet kort-lang-kort-lang?
bij mij is het zo dat hoog-laag betekent dat de ingestelde Max temperatuur voor de CPU overschreden is en dan gat ie dus uit. kort-lang is een foutmelding(verschillende codes) maar hoor je dit gelijk als je de PC aanzet?

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 11:08

BreeeZe

Devt

Ik heb even gezocht op de site van award, daar staat dat de enige error beep die de award bios geeft de beep is dat ie een video probleem heeft :?, maar dat lijkt me sterk.

Als het inderdaad een "hoog - laag" beepje is, zou ik je koelers na kijken. Mijn pc geeft namelijk een hoog - laag piepje als ie een probleem heeft met z'n temp/fan controle.
Pagina: 1