LiteOn LTD163 dvd-playback troubles

Pagina: 1
Acties:

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 13:24

The Guardian

I'll keep an I on you

Topicstarter
Net mijn nieuwe dvd drive binnen maar hij speelt niet goed af. Het beeld stottert, het lijkt net of het vorige frame blijft staan terwijl de nieuwe er al is. Dus niet echt schokken meer een soort slechte motion blur. Het gebeurt steeds met de zelfde interval.

De drive is als master naast een zip drive geplaatst. En zit aangesloten met een 'normale' ide kabel (dus geen ATA66/100 kabel). Maar de drive is ATA33 maar dat werkt toch gewoon met een normale ide kabel? Of kun je geen pio-mode drives naast een dma drive gebruiken? Windows zegt dat ie op DMA staat (of moet dit eigenlijk ultra-DMA zijn voor ATA33?).

De player is van ATI zelf en schijnt volgens de berichten wel te moeten werken. Heeft iemand nog een beter programma voor mij die ik kan proberen? [verwijderd]...

De processor belasting blijft onder de 9% met de gebruikte dvd. Er zit een sb128pci in, misschien dat dit nog uitmaakt aangezien die sb's steeds vaker voor problemen zorgen? Ook heb ik de hardware acceleration in de videodriver nog lager/uit gehad maar dat hielp niet. In de ATIdvd player kon ik geen instellingen maken die dvd-playback related waren.

Weet iemand wat het zou kunnen zijn?

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag geen warez-requests op dit forum!
Originele vraag is verwijderd!</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 13:24

The Guardian

I'll keep an I on you

Topicstarter
Ik heb hem op ultra DMA gekregen (de bios had een optie om de cdrom utra-dma functie uit te schakelen en die stond dus disabled standaard) maar ik zie geen verbetering van mij probleem. Ook niet als de zipdrive niet aangesloten zit zodat de dvddrive in zijn eentje op het ide-kanaal zit. Windows zegt dat ie nu UDMA loopt dus dat is wel goed.
Moet ik mijn probleem dan in een andere richting zoeken?