Toon posts:

onboard LAN alweer verrot!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Systeem info:

-MSI K7N420
-Athlon xp 1700
-512 mb DDR
-40 GB maxtor(7200 rpm)
draaiende onder win 2000 prof

Dit systeem bevalt me prima en ik heb het sinds januari, echter het enige wat mij niet bevalt is de onboard LAN van dit moederboard. Ik had nog geen maand in gebruik toen er haperingen in de netwerkverbinding optraden.:(
Eerst dacht ik dat t aan het netwerk lag, maar toen ik mn ouwe systeempje (met 3c509-kaartje) even gebruikte om te testen of dat plat lag of niet, bleek dat de verbinding prima was. Blijkt achteraf de er een los contactje was, dus moederboard terug naar computerland (want daar kwam ie vandaan. Daar deden ze niet moeilijk en kreeeg gelijk een nieuw mobo mee, prima service :)

Ondertussen ben ik weer een maand verder en gisteren klapte mn netwerkverbinding er weer uit, terwijl ik op mijn andere pc een prima verbinding heb.

Weer verrot :? Hoe kan dit:? Op het msi forum heb ik niets gevonden hierover.
Iemand een suggestie?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Hoevaak haal je je netwerkkabeltje eruit en doe je er wel rustig mee? Beetje vreemd :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 12:16 schreef FastBunny het volgende:
Hoevaak haal je je netwerkkabeltje eruit en doe je er wel rustig mee? Beetje vreemd :?
Hoe vaak ik de kabel er uit haal moet niet echt uit maken, maar die keren dat ik m eruit heb gehaal zijn op een hand te tellen. Niet vaak dus. Vanmiddag probeer ik wel de drivers opnieuw te installeren en anders maar tijdelijk een ander kaartje erin, maar vreemd is het inderdaad.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Maybe ff een mailtje sturen naar MSi, of naar Computerland om te vragen of dit een bekend probleem is, want dat lijkt me haast wel (foutje in de productieserie oid)

Suc6 iig

• vlaag
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-07 17:58

vlaag

*diepe zucht*

ik heb ook zoiets meegemaakt
met een aopen plankje, alles aangesloten
onboard netwerk deed het... kon alles
installeren, dag erna... netwerk kaart
kaduuk.. losse kaart erin en het werkte
weer ;-(

planten?! goede vrienden zijn het

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
probeer anders es een andere netwerkkaart.. misschien ligt het idd wel aan drivers van die onboard kaart

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 13:54 schreef rick_h het volgende:
probeer anders es een andere netwerkkaart..
Zit er al in, je denkt toch niet dat ik op mn ouwe 166 nog met plezier zit te werken??? >:)
Maar wat betreft de drivers, dat durf ik wel uit te sluiten aangezien die onboard lan van de ene op de andere dag/download kapot ging.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik zou persoonlijk niet mijn hele bord uit mijn kast gaan slopen om 15 euro voor een realtek 8139 uit te gaan sparen. tenzij je slots vol zijn natuurlijk.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Zie je nou wel, onboard troep zuigt :+. Ik heb ook nog 2 3C509B's in gebruik, lekkere kaartjes :P. Gewoon een mobo nemen met zo weinig mogelijk onboard rommel, en een Intel of 3Com in kaartvorm erin.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:00
Jij bent echt een weid nerd ;)
Powered by Savage2000 :? Heeft dat ding power :?
Onboard troep rulez, heb je wel es gezien hoe snel ik een systeem met PC CHIPS M810 bordje inelkaar heb? Gewoon lopende bandwerk: fdd, cdrom, hdd erin, mobo erin, kabeltjes aansluiten -> klaar :o

Ik heb nu zelf een ECS K7S5A en ben zeer goed te spreken over die onboard LAN van dat ding. Spaart me een PCI slot uit, en dat RTL8139C kaartje wat ik eerst had zit nu dus in mn "server-in-wording". Onboard LAN is gewoon cool :)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 07 maart 2002 17:26 schreef _JGC_ het volgende:
Jij bent echt een weid nerd ;)
Powered by Savage2000 :? Heeft dat ding power :?
Onboard troep rulez, heb je wel es gezien hoe snel ik een systeem met PC CHIPS M810 bordje inelkaar heb? Gewoon lopende bandwerk: fdd, cdrom, hdd erin, mobo erin, kabeltjes aansluiten -> klaar :o

Ik heb nu zelf een ECS K7S5A en ben zeer goed te spreken over die onboard LAN van dat ding. Spaart me een PCI slot uit, en dat RTL8139C kaartje wat ik eerst had zit nu dus in mn "server-in-wording". Onboard LAN is gewoon cool :)
In vergelijking met een Ati Rage Pro Turbo is dat ding verschrikkelijk krachtig :P. Met een P3 733 ga ik de Athlon XP met voodoo 3 van m'n vriend nog inhalen >:)
Ik heb op mijn bord behalve de onboard sound zelfs de onboard usb uitgezet en de 2de seriele poort, USB apparaten heb ik toch niet en de 2de seriele poort gebruik ik ook niet, en maar IRQ's slurpen...

En als het stabiel blijft werken is een onboard dingetje wel leuk, maar als b.v. de onboard videokaart van een 810 bord dood is kun je een nieuwe mobo gaan kopen (of verder met een PCI videokaart :Z, al zal die mogelijk toch nog wel krachtiger zijn dan de onboard video van een 810). Nou ja, ik ben gewoon geen fan van onboard spul. Maar zeker na 2 dode lan kaartjes zou ik onboard rommel op een bord inruilen voor een ander bord of gewoon lan op een kaartje.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 18:45
Laat me raden ....

PC niet geaard ?

Repareren doe je zo.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 07 maart 2002 18:08 schreef Sine het volgende:
Laat me raden ....

PC niet geaard ?
Idd. Heel ludieke (en simpele) manier om te testen of dit de oorzaak zou kunnen zijn:

Kap van kast en je tong tegen de metalen frame steken. Pijn :? Je NIC ook >:)

Oslik blyat! Oslik!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:00
Op donderdag 07 maart 2002 18:04 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

In vergelijking met een Ati Rage Pro Turbo is dat ding verschrikkelijk krachtig :P. Met een P3 733 ga ik de Athlon XP met voodoo 3 van m'n vriend nog inhalen >:)
Handig he, als er voor beide geen XP drivers zijn ;)
Ik heb op mijn bord behalve de onboard sound zelfs de onboard usb uitgezet en de 2de seriele poort, USB apparaten heb ik toch niet en de 2de seriele poort gebruik ik ook niet, en maar IRQ's slurpen...
Hier hetzelfde: seriele, parallel, USB en sound allemaal uit, slurpen allemaal een IRQ terwijl ik het nooit gebruik. Die onboard LAN vind ik dus wel lekker, heb er geen problemen mee.
En als het stabiel blijft werken is een onboard dingetje wel leuk, maar als b.v. de onboard videokaart van een 810 bord dood is kun je een nieuwe mobo gaan kopen (of verder met een PCI videokaart :Z, al zal die mogelijk toch nog wel krachtiger zijn dan de onboard video van een 810). Nou ja, ik ben gewoon geen fan van onboard spul. Maar zeker na 2 dode lan kaartjes zou ik onboard rommel op een bord inruilen voor een ander bord of gewoon lan op een kaartje.
Dat bord wat ik noemde gebruikt de SiS 730S chipset, wel een leuk technisch hoogstandje wat redelijk presteert. Als Office bak is zo'n ding ideaal, iig beter dan een ECS bordje met VIA ProSavage waar ECS de naam niet op mag zetten omdat het een instabiele HP Brio is (hebben ze daar ook, damn wat een problemen)

• Qwerty-273
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Hetlijkt mij ook goed mogelijk slechte aardig van je kast, of van een ander apparaat op je netwerk. Je zegt dat je niet vaak de TP kabel er in uit steekt (is ook eigenlijk niet nodig) maar wat wel kan is dat er misschien wel vaak tegen je bale wordt gestoten (bv, met stofzuigen of zo) en dat deze daar doormisschien aan een zwak connectortje trekt.

Dat herreinnert mij weer aan schoonmaaksters, coaz bekabeling en slechte weg werking.. hahaha, hoevaak ik niet met een coaz kabeltje heb staan stoeien om daar een nieuw connectortje op te zetten ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 08 maart 2002 09:49 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

Handig he, als er voor beide geen XP drivers zijn ;)
[..]

Hoezo XP drivers? Wat moet je daarmee, als je toch geen XP draait ;)? Trouwens, jij hebt toch XP drivers voor de Viper 2 gemaakt :D ? Voor die voodoo 3 schijnen wel XP drivers te zijn, en voor mijn Rage Pro...eeuhm... :X (voor Win2K was volgens HCL van MS wel een driver)

Hier hetzelfde: seriele, parallel, USB en sound allemaal uit, slurpen allemaal een IRQ terwijl ik het nooit gebruik. Die onboard LAN vind ik dus wel lekker, heb er geen problemen mee.
[..]

Zolang je er geen problemen mee hebt is het prima :P, zodra je er problemen mee krijgt kun je de halve machine weggooien ;( (ik heb zelf eens een halve Compaq weg moeten gooien, ik weet niet of het mobo of de onboard video stuk was maar het was wel jammer). Maar ok lan kun je zonder problemen altijd nog op een kaart proppen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 18:08 schreef Sine het volgende:
Laat me raden ....

PC niet geaard ?
Inderdaad, maar dat is ook niet mogelijk in die stomme flat waar ik woon aangezien geen enkel stopcontact geaard is. Maar goed, wel stom dat ik daar zelf niet even aan gedacht heb. |:( Blijft het wel vreemd dat alleen de onboard lan verrot gaat en een pci-netwerkkaartje gewoon heel blijft.

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 17:54
wat je eventueel zelf kan doen is je verwarming als aarde gebruiken. (mits het een cv is natuurlijk een gaskachelw erkt niet) en dan beetje prutsen om een stekkerdoos te maken die geaard is en dara je pc op aansluiten. een verwarming (cv) moet altijd geaard zijn.

succes
Pagina: 1