bartgrefte schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 22:10:
even een oud topic kicken, hoop dat het niet erg is...
ik zit er ook eens aan te denken zo'n ding om me pols te doen tijdens sleutelen aan pc, der is alleen een klein probleempje. Dat ding moet toch aan de aardedraad gehangen worden??--> die hebben we hier niet. althans niet bij me werkplekkie in de buurt. alleen in keuken/schuur/bij cv ketel op zolder. niet in de buurt van m'n werkplekje dus.
Waar kan ik dat polsbandje nog meer aan hangen dan?
Rand van je kast, werkt net zo goed.
Het polsbandje doe je dus om en het clipje verbind je met je kast.
Ik moet overigens zeggen (vanuit een 'computerwinkel'-perspectief) dat het vaak grote onzin is.
Werk je thuis met vloerbedekking op de grond en raak je bijvoorbeeld geheugen met je vingers aan dan zou het mis kunnen lopen, maar in een goede werkomgeving is er niets aan de hand.
edit: Ik moet er overigens wat bijzeggen, heb je je ooit afgevraagd hoe OEM-geheugen uit de computerwinkel geleverd is?
Bij de leverancier komen ze gewoon in dozen van 50 stuks binnen (op een plastic rekje), en als ze individueel besteld worden wordt het gewoon vastgepakt.
Toen ik voor het eerst een latje RAM uit de tray pakte voor een bestelling ging het netjes 'bij de hoekjes', maar dit blijkt helemaal niet te hoeven, je kan ze gewoon als plakjes knäckebröt uit het doosje pakken

Voor ze verzonden worden gaat er even een ESD-zakje omheen, maar bij verkoop/inbouw kun je het gewoon vastpakken. De chips, zelfs de contacten
Er gebeuren vaak meer ongelukken door het bij-de-randjes-pakken (zeker bij de oude SDRAM-tijd, als je je geheugen flink aan moest drukken wilde het wel eens wegschieten

) dan door ESD...
Maak je dus geen zorgen, zolang je geen vloerbedekking of wollen trui hebt en voor de veiligheid even de kast aantikt voor je iets inbouwt zal er geen gevaar zijn
[
Voor 34% gewijzigd door
DarthPlastic op 10-08-2006 22:24
]