[Apache] mod_perl + mod_php

Pagina: 1
Acties:

• JJay
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

Topicstarter
Na al een maandje of 2 hier af en toe mee bezig te zijn en tot op heden nog zonder werkend resultaat wil ik graag het volgende probleem aan jullie voorleggen.

Het lukt is mij nl. nogsteeds niet gelukt om mod_perl samen met php in een Apache server te krijgen. Dit heb ik tot nu toe op 3 verschillende systemen geprobeerd, wat naar gelang de manier van compilen in een Segfault of een niet werkende php module resulteerde.
In alle gevallen is er de latest versie van alle software gebruikt (Apache 1.3.23, mod_perl 1.25, php 4.1.1), zijn er geen binaries gebruikt en is er bovenop een Slackware distro geinstalleerd.

Wat ik graag zou willen weten wie dit wél gelukt is, op welke distro en op welke manier..?

De volgende configuraties heb ik al geprobeerd:

PHP als DSO, mod_perl static (php module werkt niet)
PHP static, mod_perl static (apache geeft segfaults)
PHP als DSO, mod_perl DSO (de DSO's afzonderlijk werken prima, tegelijk werkt óf php niet, óf mod_perl niet)
PHP static, mod_perl DSO (mod_perl geeft segfault bij het laden)

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

Verwijderd

mij is dit vaker gelukt (heb momenteel geen perl), mandrake en redhat kun je dit zelf standaard bij de installatie krijgen, ik zie het probleem ook niet? krijg je ze los wel aan de gang en welke error geeft ie?

• JJay

JJay

Hit me!

Topicstarter
Het probleem is dat, in ieder geval ik, het niet aan de gang krijg. Het is altijd zo dat:

- of Apache bij het starten een Segfault geeft en dus terminate
- de php module niet werkt (alleen maar null output genereert)
- de mod_perl module niet wil laden (Segfault gevolgt door een terminate)

Als het bij RedHat of Mandrake wel mogelijk is wil ik graag weten hoe alles gecompiled is. Zijn mod_perl en mod_php als DSO gebakken, of static, in welke volgorde en met welke parameters..?

Zojuist heb ik een nieuwe binary gemaakt met alle modules static in Apache, volgens de mod_perl installation guide.
Momenteel is het zelfs zo erg dat Apache bij het starten gelijk weer die'd zonder errormessage in de logs of naar de console toe.. Nou heb ik toevallig al heel wat Apache servers in elkaar gezet, maar dit heb 'k nog nooit meegemaakt :P Een segfault of een errormessage is toch wel op z'n plaats lijkt me..

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

• JJay

JJay

Hit me!

Topicstarter
Gek genoeg is het me zojuist dus wél gelukt door beide modules static in Apache te proppen én door mod_so te DISABLE'en.. deze laatste maakte er blijkbaar een zooitje van.. Zowel mod_php als mod_perl doet netjes z'n werk..

Apache Server Status for home.jayhaabee.nl
Server Version: Apache/1.3.23 (Unix) PHP/4.1.1 mod_perl/1.26
Server Built: Mar 6 2002 13:58:55

*D