[XP] Budget mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Ik heb search gebruikt en moet voor een vriend een systeem bouwen en nu d8 ik wel aan de ECS K75SA maar past daar wel die 1800+ in? Volgens de ECS site niet, zijn er nog andere borden geschikt voor deze proc, die goedkoop zijn? :P

..::System Specs::..

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 16:54
Hmmzz.. Dan heb je een andere ECS site te pakken als ik..

http://www.ecs.com.tw/download/k7s5a.htm

(bij de bios updates dus ;))

• Faico
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
Erm... de XP1800+ past er toch al standaard in op dat bord (moet je wel de goeie revisie hebben) ? Aangezien hij hem nieuw gaat kopen zit er toch al een van de laatste revisies op die de XP ondersteunen ?? Tenminste die van mij heb ik ook een maandje geleden gehaalt en die ondersteunde wel standaard de XP :).

Verwijderd

Die ECS K7S5A ondersteunt de 1800+ wel, maar ik zou zelf toch liever voor de Epox 8KTA3L gaan, niet duur en retestabiel !

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 15:45
past er wel op is alleen geen goede keus voor overklokkers, verder een perfect bord voor een lage prijs

• suzuki1200
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023
Soltekl75drv2 of 4
Snel, niet duur en makkelijk te oc'en 'redstorm in bios'

Verwijderd

definately soltek zoals suzuki voorstelde!

• Ibidem
Overclocken hoeft niet het gaat alleen om goedkoop en er hoeven geen specta dingen mee gedaan te worden, alleen spellen en dvd etc...

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

MSI K7T Turbo 2 :P Goedkoop (110 euro) en je kan goed overclocken (fsb, voltage en multiplier instelbaar)

Ow dan een ECS K7S5A

iStockphoto

• suzuki1200
Check volgende link

http://www.hardware.info/reviews.php?id=236

review van verschillende mobo's

"Tijdens onze test viel op dat het Soltek moederbord uitermate goed presteert: in alle tests laat de SL-75DRV4 al dan niet met grote afstand de gehele concurrentie achter zich. Dit maakt het nieuwe moederbord zeer geschikt voor personen die echt alle performance uit hun AMD-processor willen wringen. Over de stabiliteit hebben we ook niet de klagen: aangezien het ontwerp van het moederbord al voor drie eerdere versies gebruikt is, zijn alle 'kinderziektes' van het ontwerp intussen wel verholpen. Het resultaat is een moederbord zo stabiel als een huis. Een mooie prestatie van Soltek."

Kortom: goed bordje

Verwijderd

Ik heb een Athlon XP 1800+ op een Asus A7V-266-E met Raid-ondersteuning en die bevalt me wel. Ik heb nog niet oc't.
Eén probleemje alleen met de CMOS-resetter: als ik de stroom eraf heb gehad moet ik mijn Bios opnieuw instellen. Dat hoort niet, dus als je dat hebt kan je je mobo omruilen bij de dealer; heb ik nog niet gedaan want ik heb de stroom er nooit af (hooguit bij een power-out maar dan stel ik die bios wel weer ff in).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 06 maart 2002 14:32 schreef suzuki1200 het volgende:
Check volgende link

"Tijdens onze test viel op dat het Soltek moederbord uitermate goed presteert: in alle tests laat de SL-75DRV4 al dan niet met grote afstand de gehele concurrentie achter zich. Dit maakt het nieuwe moederbord zeer geschikt voor personen die echt alle performance uit hun AMD-processor willen wringen. Over de stabiliteit hebben we ook niet de klagen: aangezien het ontwerp van het moederbord al voor drie eerdere versies gebruikt is, zijn alle 'kinderziektes' van het ontwerp intussen wel verholpen. Het resultaat is een moederbord zo stabiel als een huis. Een mooie prestatie van Soltek."

Verdomd goed bordje, zelfs. Zou'm zelfs boven de KR7A verkiezen voor een top-en OC bordje. Kost alleen wel 2x zoveel als de K7S5A, dus tja, als je niet hoeft te OCen en die 5% performance verschil tussen de twee voor lief neemt hou je behoorlijk wat geld over voor andere hardware bier :9

Oslik blyat! Oslik!

• suzuki1200
Op woensdag 06 maart 2002 14:39 schreef RedHot het volgende:
Ik heb een Athlon XP 1800+ op een Asus A7V-266-E met Raid-ondersteuning en die bevalt me wel. Ik heb nog niet oc't.
Eén probleemje alleen met de CMOS-resetter: als ik de stroom eraf heb gehad moet ik mijn Bios opnieuw instellen. Dat hoort niet, dus als je dat hebt kan je je mobo omruilen bij de dealer; heb ik nog niet gedaan want ik heb de stroom er nooit af (hooguit bij een power-out maar dan stel ik die bios wel weer ff in).
De Asus kost al wel wat meer dan dat door de vraagsteller zal bedoeld zijn ;)

• suzuki1200
Op woensdag 06 maart 2002 14:43 schreef dion_b het volgende:

[..]

Verdomd goed bordje, zelfs. Zou'm zelfs boven de KR7A verkiezen voor een top-en OC bordje. Kost alleen wel 2x zoveel als de K7S5A, dus tja, als je niet hoeft te OCen en die 5% performance verschil tussen de twee voor lief neemt hou je behoorlijk wat geld over voor andere hardware bier :9
Tegen zo'n argument is natuurlijk niets in te brengen ;)

Verwijderd

Als ik jou was zal ik echt de K7S5A nemen een rete goed mobo voor een rete goeie prijs $$$

En ondersteunent tot AMD Athlon XP 2200+

Verwijderd

Ik heb het bord met een 1800XP erop. En het draait SUPER. Ik haal mooie benchmark resultaten....

• Ibidem
Ik heb zelf een EPoX 8KHA+ die is beter dan de ECS, maar de ECS is voor een freund :P

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 14:32 schreef suzuki1200 het volgende:
Check volgende link

en als je een ECHT goedkoop bordje wil zou ik de ECS of de QDI nemen.... scheelt je weer 40 euro ofzo

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Turbo 2 bordje. ideaal

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op woensdag 06 maart 2002 14:43 schreef dion_b het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Wat is er dan zo goed aan dit boardje tov. een ABIT of EPOX ?
Wie heeft dit boardje dan minstens op een FSB van 170MHz lopen ? Nou, niet allemaal tegenlijk. :+
Omdat dit board dat 'red-storm' gebeuren heeft wil het echt niet zeggen dat het veel beter overclocked. Ik wil zelf testen hoever mijn processor gaat, dat hoeft niet een of andere utility te doen voor mij.
Waarom heb ik dan nog nooit hier iemand gehoord met hoge FSB snelheden en nog leuker, benchmark resultaten zodat we weer kunnen vergelijken.
Het is gewoon een feit dat een ABIT KR7A(raid) en EPOX 8KHA+ de snelste boardjes zijn als het op overclocken aankomt, wat bij de meeste mensen toch een must is. >:)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 16:17 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Wat is er dan zo goed aan dit boardje tov. een ABIT of EPOX ?
Wie heeft dit boardje dan minstens op een FSB van 170MHz lopen ? Nou, niet allemaal tegenlijk. :+
Omdat dit board dat 'red-storm' gebeuren heeft wil het echt niet zeggen dat het veel beter overclocked. Ik wil zelf testen hoever mijn processor gaat, dat hoeft niet een of andere utility te doen voor mij.
Waarom heb ik dan nog nooit hier iemand gehoord met hoge FSB snelheden en nog leuker, benchmark resultaten zodat we weer kunnen vergelijken.
Het is gewoon een feit dat een ABIT KR7A(raid) en EPOX 8KHA+ de snelste boardjes zijn als het op overclocken aankomt, wat bij de meeste mensen toch een must is. >:)
We wten dat de ECS K7S5A niet met MP over te clocken is.
maar de fsb met een goeie geregistreerde ddr reepje is hij lekker haalbaar tot 166 en dat vind ik al genoeg ik hoef ook geen overbelasting te hebben op me cpu dat ik straks na 4 maanden ermee gewerkt te hebben een nieuwe cpu kan kopen dat is gewoon absurb.

Het is gewoon een feit dat een ABIT KR7A(raid) en EPOX 8KHA+ de snelste boardjes zijn als het op overclocken

Daar ben ik met je overeens maar het is beter de fsb te overclocken dan de mp als je voor echt meer snelheid wilt.

En omdat de ECS K7S5A het wel kan met de fsb vind ik het een HEEL GOED moederbordje voor een lage prijs.

En ook nog eens ondersteunend voor de toekomstige AMD processoren. >:)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-05 12:29
title editted

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Is de AMD K7T Turbo II nix?

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op woensdag 06 maart 2002 20:01 schreef bloempot het volgende:
Is de AMD K7T Turbo II nix?
Da's MSI vriend :)
En da's idd een fine bordje :P

iStockphoto

Verwijderd

bedoel ik, kwas er ff met mijn hoofd niet bij :?

• Rick2001

Rick2001

Op woensdag 06 maart 2002 16:28 schreef THEREALONE3 het volgende:

[..]

We wten dat de ECS K7S5A niet met MP over te clocken is.
maar de fsb met een goeie geregistreerde ddr reepje is hij lekker haalbaar tot 166 en dat vind ik al genoeg ik hoef ook geen overbelasting te hebben op me cpu dat ik straks na 4 maanden ermee gewerkt te hebben een nieuwe cpu kan kopen dat is gewoon absurb.

Het is gewoon een feit dat een ABIT KR7A(raid) en EPOX 8KHA+ de snelste boardjes zijn als het op overclocken

Daar ben ik met je overeens maar het is beter de fsb te overclocken dan de mp als je voor echt meer snelheid wilt.

En omdat de ECS K7S5A het wel kan met de fsb vind ik het een HEEL GOED moederbordje voor een lage prijs.

En ook nog eens ondersteunend voor de toekomstige AMD processoren. >:)
Mijn post had niet betrekking op het ECS boardje maar het SOLTEK boardje. ;)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:44
Op woensdag 06 maart 2002 20:44 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Mijn post had niet betrekking op het ECS boardje maar het SOLTEK boardje. ;)
jah je hebt gelijk, de abit kr7a en de 8kha+ zijn de beste overclockers. Ik heb (bijna??) niemand gezien die met zijn soltekje boven de 170mhz FSB komt. Maar jah..als je goedkoop aan wilt doen: de ecs. Helemaal niet duur, toch wel goed (niet met OCen).

offtopic:
Overclockrecordje(??): cyrix 2 500mhz op 620mhz. 24% hoger. Iemand die dit na heeft gedaan?

en nog een keer offtopic: rick2001 hoe duur is unlocken bij jouw, ik zag laatst de prijs in een topic, maar ik kan topic nie meer vinden :(

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Rick2001

Rick2001

Dat ECS boardje heb ik ook al eens verkocht. Was inderdaad stabiel en goedkoop. Enige nadeel vind ik persoonlijk is die rot AMI-bios. Weinig instellingen en erg langzaam (de bios en de post) voordat de boot eigenlijk begint.
Voor mensen met een klein budget en geen tot nauwelijks overclock ideeen een ideaal boardje.

• Rick2001

Rick2001

Op woensdag 06 maart 2002 20:51 schreef PASware het volgende:

[..]

offtopic:
Overclockrecordje(??): cyrix 2 500mhz op 620mhz. 24% hoger. Iemand die dit na heeft gedaan?

en nog een keer offtopic: rick2001 hoe duur is unlocken bij jouw, ik zag laatst de prijs in een topic, maar ik kan topic nie meer vinden :(
Een processor unlocken kost € 7,=

Verwijderd

De Asus (A7V266E - RedHot) kost al wel wat meer dan dat door de vraagsteller zal bedoeld zijn
Hij wordt wel steeds goedkoper *D

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 06 maart 2002 20:54 schreef Rick2001 het volgende:
Dat ECS boardje heb ik ook al eens verkocht. Was inderdaad stabiel en goedkoop. Enige nadeel vind ik persoonlijk is die rot AMI-bios. Weinig instellingen en erg langzaam (de bios en de post) voordat de boot eigenlijk begint.
Voor mensen met een klein budget en geen tot nauwelijks overclock ideeen een ideaal boardje.
Zo'n probleem is die AMI niet- de POST is sneller dan bij m'n CUBX (met Award) al komt dat natuurlijk door de CMD controller op de CUBX.
En tja, die gebrek aan instellingen ligt ook deels aan ECS. Het is veel beter dan een paar jaar terug, maar ze hebben nog een beetje te gaan voor ze echt op alle vlakken goed zijn. Maarja, als de prijs en performance dik in orde zijn, neem ik de slechte instelbaarheid op de koop toe.

En over die Soltek, wat mij vooral bekoort is de hoge performance voor het OCen- in veel benchmarks (o.a. bij THG) snelste KT266A plank. Dat hij ook goed kan OCen (maar dan minder dan de KR7A or die Epox) is gewoon mooi meegenomen- we hebben blijkbaar gewoon andere prioriteiten :)

Oslik blyat! Oslik!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 22:52
omdat ik zelf ook een vraag over een mobo kick ik hem maar ff omhoog :7

mijn vraag is:
is de Asus A7N266 nForce chip mobo een goed mobo voor een lage prijs (238)
want zelf vind ik het wel handig dat er een GF2 en sound en lan onboard zit dan hoef ik die niet erbij te kopen

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 22:18

Scatman_II

R9500 Pro >:)

mjah, sound zit er op meeste wel bij, LAN kaartje heb je voor 9 euro... reken maar uit ;)

Verder heb ik zelf ook een budget pc gekocht ( niet helemaal eerlijk, videokaart had ik al ;)) met een MSI K7T Turbo 2...

doetet prima allemaal :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op woensdag 06 maart 2002 20:54 schreef Rick2001 het volgende:
......
Dat boardje is zo stabiel dat je die bios niet zo vaak hoeft te zien >:)

Ik haal hier met m'n K7S5A met gemak uptimes van 2 weken :) WinXP/Win2k :) Onder redelijk zware load :) M'n volgende boardje wordt er zeker weer 1tje met een SiS chipset :9~

Voor mij geen VIA :r meer met alle gare bugs :(

webOS all the way!

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 21:03 schreef Mad_Jack het volgende:
omdat ik zelf ook een vraag over een mobo kick ik hem maar ff omhoog :7

mijn vraag is:
is de Asus A7N266 nForce chip mobo een goed mobo voor een lage prijs (238)
want zelf vind ik het wel handig dat er een GF2 en sound en lan onboard zit dan hoef ik die niet erbij te kopen
Is wel handig, maar echt fijn om te gamen is die geintegreerde GF2 nou ook weer niet. Lan kost 10 euro idd, daar zou ik me niet druk over maken, tenzij je altijd te weinig pci sloten hebt. Ben je dus een echte gamer, haal dan een epox 8kha+ met Radeon / GF4 ti

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 22:52
uhhm ik zou wel willen maar ik zet hem nix voor nix in deze topic (budget mobo)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-05 21:45
·°|(V)ayDay|°· schreef op woensdag 06 maart 2002 @ 14:53:
Ik heb het bord met een 1800XP erop. En het draait SUPER. Ik haal mooie benchmark resultaten....
Ik heb op de K7S5A + Sound een AMD Athlon 2200+(1800MHz) draaien, zeer stabiel en weinig problemen mee gehad. benchmarks wijzen uit dat hij zeer goed kan mee komen.

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-03 11:20
En de reden om deze post uit 2002 weer terug te halen is ??

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:55
Da's hartstikke fijn Jeroen, maar de vraag werd vier en een half (4,5!) jaar geleden gesteld, denk niet dat het nog erg relevant is ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.