Toon posts:

Map Network Drive onder XP Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets waar ik niet uitkom. Ik heb twee PC's (PC1 en PC2) die beiden aan dezelfde workgroup hangen. Sharing en dergelijke staat aan en ik ben op beide PC's ingelogd als Administrator. Nu kan ik wel over en weer folders delen, maar ik wil niet dat een derde PC die ook in het netwerk hangt, de folders die ik share te zien krijgt. In WIN2K kon ik per gebruiker aangeven wie toegang tot die folder had, en in XP kan ik dat niet meer terugvinden. Tevens krijg ik met geen enkele mogelijkheid voor elkaar om op PC2 de Drives van PC1 te mappen (\\server\share\e$ bijvoorbeeld). Hij vraagt dan om een wachtwoord (username geeft hij standaard aan PC1/Guest en Guest account is op beide PC's geactiveerd). Als ik aangeef dat ik onder een andere naam wil inloggen en ik gebruik mijn naam als admin en het password springt hij weer terug naar PC1/Guest.

Is het nu wel of niet mogelijk om drives te mappen?

Verwijderd

drives mappen is absoluut mogelijk.
Als het niet op jouw manier lukt kun je het vanaf een dosprompt proberen mbv "net use". ("net use /?" voor help).
Dan kun je zelf user en pass opgeven en ben je niet afhankelijk van wat windows verzint.