Toon posts:

Fasttrak 100 laat geen disks zien in Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heya,

Volgende is het probleem:
Heb een Fasttrak 100 IDE Controller geinstalleerd in mijn servertje, en er 1 Maxtor 30 Gb HD aan gehangen. Tijdens booten ziet de controller de harddisk, maar in Windows 2000 wordt de harddisk getoond in het Disk Management-scherm. De driver voor de kaart is geinstalleerd.

Iemand enig idee?

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-04 21:01
Heb je de harddisk geconfigureerd als zijnde een "array" met 1 disk in de BIOS van de fasttrak ??
Zoniet, dan wordt deze dus niet zichtbaar gemaakt door de fasttrak controller...

Lijkt me logisch...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Geef es wat meer informatie.. Heb je al bij je hardware-properties gekeken enzo? Geen conflicten?
Driver opnieuw proberen te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 11:44 schreef GarBaGe het volgende:
Heb je de harddisk geconfigureerd als zijnde een "array" met 1 disk in de BIOS van de fasttrak ??
Zoniet, dan wordt deze dus niet zichtbaar gemaakt door de fasttrak controller...
Nee, want volgens verschillende berichten die ik gelezen heb was dat niet nodig.. Zal het als ik thuisben eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 11:44 schreef Twynn het volgende:
Heb je al bij je hardware-properties gekeken enzo? Geen conflicten?
Driver opnieuw proberen te installeren?
Hardware-properties geen probleem, kaart wordt netjes herkend door Windows, geen conflicten.

Ik heb de driver 2 x opnieuw geinstalleerd. Ik heb niet het idee dat het probleem daar ligt, misschien is het inderdaad zo dat ik eerst een array moet aanmaken (zie vorige post).

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-04 21:01
Op woensdag 06 maart 2002 11:46 schreef sylver het volgende:

[..]

Nee, want volgens verschillende berichten die ik gelezen heb was dat niet nodig.. Zal het als ik thuisben eens proberen.
Het is een RAID-controller en geen gewone IDE controller. Je moet in de BIOS (van de controller) arrays specificeren, welke dan "zichtbaar" worden gemaakt aan het OS.
Een array van 1 schijf kan ook. Dit is natuurlijk voor bescherming. Je kan namelijk RAID-sets definieren met "hot-spares". Deze schijven moeten natuurlijk afgeschermd blijven van het OS. Sterker nog, als 1 schijf uitvalt, neemt een andere het on-the-fly over. Het OS merkt dat niet eens....

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Pagina: 1