Toon posts:

ARP Request

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Waarom begint voor het pingen zelf er een ARP request met daarop volgend een ARP Reply?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

omdat de jou computer wel het ip adres van de dest. heeft, maar niet het mac adres.

en dat is oom een belangrijk onderdeeltje voor het laagje onder IP ;)

hij stuurt een broadcast met het IP.
als de comptuer in het zelfde subnet zit, zal het antwoorden met zijn mac adres.
Als het netwerkadres anders is, zal een router antwoorden met zijn mac adres, waardoor het pakketje automatisch bij de router komt.
en vanaf daar moet de router maar uitzoeken waar het terecht moet komen...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Volgens mij antwoord de router niet voor PCs buiten het subnet, maar zijn de source PC dit zelf en vraagt dan om het MAC van het IP van de router.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 06 maart 2002 12:32 schreef OlafvdSpek het volgende:
Volgens mij antwoord de router niet voor PCs buiten het subnet, maar zijn de source PC dit zelf en vraagt dan om het MAC van het IP van de router.
Soms wel, als je proxy arp gebruikt :)
Dan hoeft de client niet op de hoogte te zijn van de router.
Hij vraagt gewoon via ARP het mac van de pc die hij wil bereiken. De router ziet dat dit aan de andere kant zit en antwoord met zijn mac adres.
Packet komt zo bij router en die doet de rest zoals gewoonlijk. Voordeel is dat de client de router niet hoeft te kennen.

Maar normaal indd is dat gewoon de client die dan via arp het mac van zijn default gateway vraagt.

ARP wordt gecached. Ong 15mins normaal.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 06 maart 2002 20:01 schreef Predator het volgende:

[..]

Soms wel, als je proxy arp gebruikt :)
Dan hoeft de client niet op de hoogte te zijn van de router.
Hij vraagt gewoon via ARP het mac van de pc die hij wil bereiken. De router ziet dat dit aan de andere kant zit en antwoord met zijn mac adres.
Packet komt zo bij router en die doet de rest zoals gewoonlijk. Voordeel is dat de client de router niet hoeft te kennen.
Hoe werkt dat dan precies?
Als de client ziet dat de destination niet in het subnet zit stuurt hij toch geen ARP request maar zegt hij toch "no route" als er geen router is?

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:23

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Op donderdag 07 maart 2002 12:47 schreef OlafvdSpek het volgende:

[..]

Hoe werkt dat dan precies?
Als de client ziet dat de destination niet in het subnet zit stuurt hij toch geen ARP request maar zegt hij toch "no route" als er geen router is?
Het kan zijn dat het subnetmask van die PC die de ARP doet verkeerd staat (bijv. /16 i.p.v. /24). Om die reden denkt die PC dat het te bereiken IP-adres wél in zijn range zit en dus met ARP te bereiken valt. Dit is kennelijk niet zo, dus een router die Proxy-arp aan heeft staan zal die ARP-request beantwoorden. Dit is met name makkelijk voor tijdens migraties van systemen (dus een tijdelijke situatie). Het wordt echter aanbevolen om Proxy-ARP uit te zetten daar het officieel niet binnen de traditionele networking-technieken valt. De router faked namelijk de PC met dat verkeerd ingestelde subnetmask. :)

Snappie?

... en oranje! :P

Pagina: 1