Prijs voor producten bepalen

Pagina: 1
Acties:

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
In de FAQ staat dat je geen 'hoeveel moet ik hier voor vragen' topics mag openen, dus ik hoop dat dit wel mag.

Ik ben sinds vandaag een bedrijfje gestart en ben nu een beetje bezig met het opstellen van Algemene Voorwaarden, voorbeeldsites etc. Maar nu bedacht ik me ook, dat ik eigenlijk niet zo goed weet, hoeveel ik voor bepaalde producten moet vragen. Daarom ben ik op zoek naar een site, of een ander hulpmiddel welk mij een beetje een goede indruk hiervan kan geven.

Dus bestaat er ergens een site die dit onderwerp een beetje covered of weet iemand anders een goede manier om hierachter te komen.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Lijkt me logisch dat je bekijkt wat je productiekosten zijn en een winstpercentage neemt.

Tada! prijs voor product... :)

Of bedoelde je meer een uurloon? Want van die topics zijn er al tientallen..

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 06 maart 2002 11:18 schreef Bosmonster het volgende:
Lijkt me logisch dat je bekijkt wat je productiekosten zijn en een winstpercentage neemt.

Tada! prijs voor product... :)

Of bedoelde je meer een uurloon? Want van die topics zijn er al tientallen..
Inderdaad. Bij fixed price bedenk je van te voren hoeveel tijd je er in gaat steken, gooi er een marge op van 20 of 30%, bedenk hoeveel je er per uur aan over wil houden na aftrek van belastingen en doe dat maal het aantal uur dat je er aan bezig gaat zijn.

Sim-pel :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:13
Geen Economie gehad op de middelbare school? ;)

Zoeken naar Kostprijs berekenen.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Jawel, maar je kunt van tevoren natuurlijk nooit precies inschatten hoeveel tijd je er in zult moeten steken. Je kunt wel een inschatting maken, maar dan zul je inderdaad een ruime marge moeten nemen. Zo kun je dus nooit een preciese (prijs)offerte samestellen.

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 11:56 schreef r0bert het volgende:
Jawel, maar je kunt van tevoren natuurlijk nooit precies inschatten hoeveel tijd je er in zult moeten steken. Je kunt wel een inschatting maken, maar dan zul je inderdaad een ruime marge moeten nemen. Zo kun je dus nooit een preciese (prijs)offerte samestellen.
Afspraken maken over kosten voor "meerwerk", heel normaal.
De klant steeds laten zien wat je aan het doen bent, kan je een hoop ellende schelen.
Sim-Pel

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Als je goed bepaalt wat wel en niet ontwikkeld wordt kun je redelijk nauwkeurig een urenberekening maken. Vermenigvuldig dit met het uurloon en klaar is de offerte.

Als de klant daarmee instemt is dat de prijs waarvoor het afgesprokene gemaakt gaat worden.
Pagina: 1