Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IT] foutje in FAQ. :+

Pagina: 1
Acties:

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Topicstarter
Die eikels van Chello/@home/mxstream/[vul provider in] hebben mijn verbinding afgeknepen. Hoe voer ik die zooi op?

Je kunt het antwoord al raden: niet.
Bij mxstream wordt de snelheid in de KPN centrale bepaalt, er valt dus simpelweg niets te hacken aan je verbinding, tenzij je van plan bent de plaatselijke telefooncentrale binnen te vallen.
Bij kabel ligt dat iets anders. Door technische specificaties bij de makers van je kabelmodem op te vragen kun je een goed idee krijgen hoe die afgeknepen worden.
Over het algemeen werkt het zo: je modem download een firmware van een hoofdstation en in die firmware is de snelheid begrenst. De enige manier om daarom heen te komen is te zorgen dat je een "fake" hoofdstation neergooit, dat een ongelimiteerde firmware aan het modem doorgeeft, maar tegelijkertijd wel andere vitale communicatie met de kabelaar mogelijk maakt. Voor zover bekend is dit niemand gelukt. Daarnaast zal het waarschijnlijk vele malen duurder zijn dan een dikke huurlijn naar je huis te laten leggen. Je kunt dus stellen dat dat ook praktisch onmogelijk is.
Tja, de DSlams (daar gaat het om) worden op afstand beheerd.
Dit gebeurt dus niet in de centrale, maar gewoon op een werkplek of op een terminal. :)

Ik weet dat ik nu een dikke mier bevredig, maar zou dit aangepast kunnen worden?
In een FAQ moeten feiten staan, en wat ik vet heb gemaakt is geen feit. :P

Krankzinnige muziek vind je hier.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14
Dit stukje is geschreven voor Johnny, dus hij is schuldig ;) Ik zal hem even op het bestaan van deze thread wijzen per ICQ en het komt allemaal in orde.

DIT IS MIJN WEBSITE

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Ik zie dat het een en ander is opgelost, maar nu is Johnny iets vergeten. :P
Die eikels van Chello/@home/mxstream/[vul provider in] hebben mijn verbinding afgeknepen. Hoe voer ik die zooi op?

Je kunt het antwoord al raden: niet.
Bij mxstream en de andere ADSL aanbieders wordt de snelheid door de DSLAM, buiten het feit dat het niet erg gemakkelijk zal zijn om hier toegang toe te krijgen en je snelheid omhoog te gooien is het ook niet erg verstandig; je kunt er van op aan dat KPN (of welke ADSL provider dan ook) niet blij met hackpogingen zal zijn.
Moet dat niet zijn:
Bij mxstream en de andere ADSL aanbieders wordt de snelheid door de DSLAM geregeld.
Jaja, ik heb vandaag tijd teveel. >:)
Maar kan dit nog aangepast worden, het staat namelijk zo lullig. :)

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 12:44 schreef bazs2000 het volgende:
Ik zie dat het een en ander is opgelost, maar nu is Johnny iets vergeten. :P
Als je niet uitkijkt geef ik je aan bij de dierenbescherming :P
[..]

Moet dat niet zijn:
[..]

Jaja, ik heb vandaag tijd teveel. >:)
Maar kan dit nog aangepast worden, het staat namelijk zo lullig. :)
Sure :)

Overigens vond ik de eerste versie wel leuk en afschrikkend voor mensen die het toch zonodig wilden proberen, maar blijkbaar mag je niet eens meer een beetje liegen hier tegenwoordig :+

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://sassiessite.endoria.net/images/Smilies/worshippy.gifDank U voor het fixen van de FAQ.Afbeeldingslocatie: http://sassiessite.endoria.net/images/Smilies/worshippy.gif