Wat lees ik hier allemaal: "Je moet buiten beschouwing laten dat het bouwmateriaal van de raket smelt of zelfs sublimeert".
Wat een hoop onzin allemaal!! Tja zo kan ik alles wel buiten beschouwing laten!
Maar nu effe serieus, mijn eigen ideeën:
Wat zijn de oorzaken die van belang zijn:
* te weinig brandstof? > nee, want eenmaal gelanceerd in de ruimte heb je zo goed als geen wrijving of weerstand. Dus zet die raket eenmalig in beweging richting de zon, en hij zal met dezelfde snelheid door blijven zoeven.
* zonnewind en straling? > Mogelijk. Zonnewind bestaat uit hele kleine deeltjes die door de zon uitgestoten worden. Deze zonnewind zorgt er voor, dat de staart van een komeet altijd van de zon af staat. Zonnewind kan samen met straling voor een hoop storing zorgen in elektrische of mechanische apparatuur.
* dichtheid van de zon? > Ook mogelijk. De zon is een ster, wat inhoudt, dat het een enorm grote bol gas is, die waterstof in helium omzet. Als alle waterstof op is, wordt het helium omgezet in weer een ander element, tot deze reactie bij ijzer is aangekomen. IJzer kan via kernfusie niet verder omgezet worden. Daarom is ijzer het laatste stadium van een ster. Nu kan het zo zijn, dat dit ijzer al in beetjes aangemaakt wordt op dit moment, waardoor de dichtheid nu al (te) hoog is in de kern.
* druk in de zon? > Ook mogelijk. In de kern van de zon is de druk enorm hoog. Dit zorgt ervoor, dat de kern van de zon vrij ondoordringbaar is. De raket zou helemaal in elkaar gedrukt worden bij zo'n hoge druk.
Laat het maar weten of het ijs lekker was! (Het is toch wel chocolade-ijs met chocosaus?)