Toon posts:

[PERL] IO::socket & firewalls ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben een beetje bezig me te orienteren op het gebied van socket programming in Perl. Kheb nog geen eigen server draaien en ben ook nog niet zo ver met Perl.

Kdraai scripts vanaf gehoste server. Kweet dat dat niet de beste oplossing is, maare kan nog ff niet anders!

Met perl module IO::socket kan je een socket openen. dit gaat prima. Maare verder lukt het mij niet zo goed een stabiele socket open te houden.
Zou het kunnen zijn dat een firewall de socket verbinding dicht gooit?? Ik kan bij mijn gehoste server niet zien hoe het precies zit met firewall.

Is het noodzakelijk om een "open" port te gebruiken? En zo ja is er een manier of proggie om poorten systematisch te scannen.

Khoop dat er iemand is die mijn vraag kan beantwoorden of me in de goede richting kan sturen.

Mvg.

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoe bedoel je een 'socket open houden', over watvoor socket heb je het dan ?

Een socket die zelf een connect op een andere pc/socket of 1 die luisterd naar incomming connects ? (listen socket).

Het kan zijn dat de server/client de socket aan 1 van de 2 kanten gewoon dicht smijt na X tijd inactiviteit.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Bedankt voor je snelle reply!
Het gaat erom dat ik idd een listen socket heb.
Voor een xml socket server.

hetgeen moet gaan draaien voor een multi-user swf chat applicatie. Meeste van dit soort applicaties zijn gemaakt in java die kan ik niet draaien. Heb al aantal voorbeelden
in swf/PERL maare werken niet goed cq. constant.

Ene dag wel, andere dag niet.
En laatste week helemaal niet meer???
Vandaar mijn vraag.

Hoop dat het zo duidelijker is?!

Mvg.