Toon posts:

Hulp bij "Design" Speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb jullie advies nodig bij het volgende. We gaan verhuizen en in ons nieuwe Huis willen we alles nieuw inrichten.
Nu zijn we op zoek naar een complete surround Speakerset (Front Left,Center,Right en rear left,right en heel eventueel een Subwoofer), of we gaan alleen voor front left en right omdat we in principe al een center speaker en sattelites hebben, maar we van die gigantische Main speakers afwillen.

Nu heb ik een paar vragen:

1.kunnen smalle, hoge main speakers toch nog een mooi geluid geven, of moet er een subwoofer bijzitten om de bassen te laten horen?want het lijkt mij dat een speaker toch een bepaalde diameter nodig heeft om de lage tonen goed weer te geven.

2.Welke complete speakerset, die mooi qua design is en toch een goed geluid heeft, raden jullie mij aan?

3.indien we onze huidige center en rear speakers nog willen gaan gebruiken, welke main speakers raden jullie aan?

Ik ga namelijk vanmiddag naar een audiozaak in alkmaar maar ik ben bang dat 1.hun keus beperkt is, 2.ze me iets uit hun assortiment aanraden ipv iets anders (misschien wel beters) en helaas tenslotte 3.Ik hoogstwaarschijnlijk niet weet waar ik naar moet luisteren omdat ik het allemaal nog moet leren |:(

lang topic, i know, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
en wederom, please niet flamen, ik ben een n00b.

Verwijderd

Topicstarter
een b&w setje?
die zijn toch wel goed over het algemeen?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat jij mooi en smal vindt, is lastig. Ga eens naar een piega P4 luisteren ofzo.
Wat goedkoper, een audience a122, mooie slanke speaker. Genoeg laag om zonder sub te kunnen spelen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kijk eens op www.morel.co.il

Zeer mooi design, vind ik. En er komt ook nog eens aardig geluid uit. Ze hebben complete sets, maar ook losse componenten.

They made me do it.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

mensen, wat een megakutsite kan je ergens van maken :P.

Lijkt wel een powerpoint presentatie, waarbij een docent zicht tijdens de presentatie meer en meer begint te ergeren aan het irritante bliepje waar je eerst op moet wachten voor de volgende sheet |:(

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op woensdag 06 maart 2002 14:15 schreef JvS het volgende:
mensen, wat een megakutsite kan je ergens van maken :P.

Lijkt wel een powerpoint presentatie, waarbij een docent zicht tijdens de presentatie meer en meer begint te ergeren aan het irritante bliepje waar je eerst op moet wachten voor de volgende sheet |:(
Het gaat niet om de site, JvS'je :) Die is idd niet zo fijn om doorheen te surfen..

They made me do it.

Verwijderd

Als je zo nodig van je grote main speakers afwil.. die over het algemeen beter geluid geven en je dus satelietjes wil gaan aanschaffen dan zal je wel een subwoofer moeten kopen. Satelietjes hebben een freq bereik meestal vanaf 250 hz, en aangezien bassen rond de 20 hz - 250 hz zitten (correct me if i'm wrong)zal je dus geen bass uit je satelietjes horen.

Als je een subwoofer koopt, neem dan altijd een actieve en 1 met een grote range..

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Piega wilde ik ook net adviseren.

Ook T+A heeft een paar hele goede: Talis (maar wel prijzig)
Afbeeldingslocatie: http://www.taelektroakustik.de/images/talis/tls3.gif
4 * 14 cm woofers :)

en Cabasse ook dacht ik
Afbeeldingslocatie: http://www.cabasse.com/images/ki_150.jpg
(hebben sub nodig denk ik)

Als je zelf handig en creatief bent kun je wellicht ook wat moois maken van de Hawk pijpen
Afbeeldingslocatie: http://www.audio.nl/amt2jh.JPG
(kunnen best zonder)

En natuurlijk zijn er ook nog die verchroomde regenpijpen van B&O :)

Met een sub erbij zal het voor films zeker indrukwekkkender klinken.

edit, geen zuiltjes maar wel erg goed (en apart, mooi is kwestie van smaak): diverse Elac modellen, zoals
Afbeeldingslocatie: http://www.elac.com/en/products/three/pro/cl330jet.jpg

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Kennis heeft AudioPro staan, de naam klinkt als Yoko, is't niet; vond het heel behoorlijk. Blijkbaar te krijgen bij Correct. In iedergeval hele strakke zuiltjes...

http://www.audiopro.com/products/image_40.htm

Verwijderd

Topicstarter
oh...die cabasse ki vindt ik wel errug mooi..wat kosten die dingen?
weet iemand dat?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 06 maart 2002 18:12 schreef sambucca het volgende:
weet iemand dat?
Bellen. Het is heel makkelijk, source van plaatje >> website >> distruters >> netherlands

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Die laatste is net een volgehuisje...

Samen staan we sterk!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op woensdag 06 maart 2002 18:26 schreef JvS het volgende:

[..]

Bellen. Het is heel makkelijk, source van plaatje >> website >> distruters >> netherlands
Zal er volgende keer een net linkje bij doen ;)
Op woensdag 06 maart 2002 18:12 schreef sambucca het volgende:
weet iemand dat?
Hij is kortgeleden (ligt nog in de schappen) getest in een een of ander duits blad (audio of zo) icm de bijbehorende subwoofer.

Dat setje is niet goedkoop (paar duizend euro..)

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Dat Ki systeem en dat piega ht setje kosten ongeveer 6000 euro. Niet goedkoop :)

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op woensdag 06 maart 2002 22:17 schreef hervaz het volgende:
Dat Ki systeem en dat piega ht setje kosten ongeveer 6000 euro. Niet goedkoop :)
Dat is wel erg veel. Is dat een 5.1 set voor Cabasse (en de actieve speakers voor Piega)??.

edit, misschien hadden we ook even naar het budget moeten vragen voordat we (ik :) ) met allerlei exotische speakers te schieten (sry)

Die zelfbouw Hawk regenpijpen zijn wel redelijk betaalbaar hoor :)

Trouwens heeft Magnat ook niet vrij betaalbare "Needles"

ff plaatje :)
Afbeeldingslocatie: http://www.magnat.de/images/produktfotos/home/vector_needle/0.jpg

Verwijderd

Topicstarter
nou..ik ben dus vandaag gaan luisteren...
eerst naar de BCC (omdat de auto daar het dichtstbij stond)

Die begon ermee dat die Bose setjes marktleider waren en ook altijd met hun techniek voorop zouden lopen-> KLONK BAGGER!

daar ook nog naar wat jbl speakers geluisterd, en die klonken iig tov de Bose boxen een stuk beter...maar die krengen waren toch al zo'n 450 euro per stuk, plus het feit dat die er dus als doodgewone zuilboxen uitzagen. Daar zit dus amper design in.

Toen ben ik naar zo'n Hifi-speciaalzaak gegaan met een prachtig audiofiel mannetje..hij ging helemaal op in zn spullen, en liet me ook een paar boxen horen, NIET NORMAAL wat lekker!(vergeleken met wat ik bij BCC gehoord had)
Hetwaren Boxen van Xanadu, redelijk klein (42x20x32 cm)
en zoals ik al zei, het klonk prachtig...

Ok, de playknop van die cd speler kost waarschijnlijk al meer dan mijn versterker, maar goed...het was een denon cd player, zilverkleurig, waar je eerst de cd erin legt, dan een of andere metalen plaat en dan het klepje, wat naar boven openzwaait, weer sluit.(misschien weet iemand wat dat voor een ding is)

nou vraag ik me af of het ueberhaupt wel haalbaar is om zulk mooi geluid te krijgen uit zulke mooie slanke zuilspeakers gecombineerd met een subwoofer, en zoja, als ik die audiofiel moest geloven, ben ik voor een beetje subwoofer ook al gauw 1200 piek kwijt...klopt dat?

P.S.Ik ben op zoek naar een speakerset van rond de 1500 gulden (kan ook iets meer zijn)maar dus geen 10 ruggen ofzo...

• hervaz
Zo'n plaat is een puck :) (en dat is irritant want die laat je altijd vallen, ik tenminste wel)

1500 piek kan je ook wel een mission surround set kopen denk ik.

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op woensdag 06 maart 2002 22:46 schreef sambucca het volgende:

nou vraag ik me af of het ueberhaupt wel haalbaar is om zulk mooi geluid te krijgen uit zulke mooie slanke zuilspeakers gecombineerd met een subwoofer, en zoja, als ik die audiofiel moest geloven, ben ik voor een beetje subwoofer ook al gauw 1200 piek kwijt...klopt dat?

P.S.Ik ben op zoek naar een speakerset van rond de 1500 gulden (kan ook iets meer zijn)maar dus geen 10 ruggen ofzo...
De hoerboven genoemde speakers zijn allemaal bovengemiddeld goed, maar helaas ook bovengemiddeld duur (hoewel er voor rond 1000 poel ook wel een setje Piega's kunt kopen dacjy ik, maa dat zijn er dus slechts 2)

5 speakers voor 1500 is vrij weinig. Ik zou bv naar zo'n complete Missionset gaan kijken (vrij goed en best strak, geen "topdesign"). Geluidskwalitiet is toch belangrijker dan looks vind ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.mission.co.uk/images/m70groupwhite.GIF
edit, zo'n M70 setje doet zo'n f2000 (wellicht wel goefkoper te vinden)

(ps goede actieve subs beginnen idd vanaf 500 euro)

edit, ow, kzie nu dat Hervaz me voor was ;)
vond trouwens net de prijzen voor de Cabasse voor de Ki serie, ik zou zeggen: vergeet die maar :(

• hervaz
Idd en eerst een kleine kamer en wel 5 speakers en een sub??

Ik heb in mijn ruimte van 22.5 m2 al problemen met een goeie stereo opstelling :)

Mijn advies, begin met 2 goeie speakers, er is niets zo erg als speakers waar je niet tevreden over bent...(imho)

Verwijderd

Topicstarter
ja,sorry..my bad...met "set" bedoel ik eigenlijk gewoon 2 speakers.
Ik heb nl al een center speaker van yamaha en 2 satellietjes van infinity, en da'snaar mijn mening voor 'af en toe een dvdtje' genoeg...ik zoek voor omstreeks 1500 gulden een paar mainspeaker (danwel met, danwel zonder subwoofer)

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Nou dan misschien toch eens naar Piega P4 gaan luisteren, het kleinste zuilmodel zit wel rond die prijsklasse.
Afbeeldingslocatie: http://www.piega.ch/images/piega-p4l-tnt.jpg
http://www.piega.ch/

Je kunt ze o.a. kopen bij Stassen, Staffhorst etc.

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Benieuwd hoe t hier mee staat, al wat beluisterd?

Zag dat bij Quadral ook best wat fraaie speakers in het programma staan (weet niet hoe duur)

Chromium T of V (moet sub bij)
Afbeeldingslocatie: http://www.quadral.com/en/crom/res/ct.gif
met fraaie center
Afbeeldingslocatie: http://www.quadral.com/en/crom/b/res/bild.gif

of
Ascent
Afbeeldingslocatie: http://www.quadral.com/en/ascent/650/res/bild.gif

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 07 maart 2002 00:22 schreef Duck-Twacy het volgende:
Nou dan misschien toch eens naar Piega P4 gaan luisteren, het kleinste zuilmodel zit wel rond die prijsklasse.
[afbeelding]
http://www.piega.ch/

Je kunt ze o.a. kopen bij Stassen, Staffhorst etc.
die zijn erg geil :9~

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:35

FFF

euh jah, ik zie dat hier al met allerlei speakers gesmeten worden maar wat is je budget?

Uit een lange dunne speaker kan ook gewoon basss komen, zeker uit die ascents hierboven :D

Hangt er ook vanaf, wat is je budget enw at wil je emee waar hou je van etc.

Die mission M70 serie en de B&W 600 serie zijn ook prachtige speakers, en de ascent van quadral ook.
geef zoveel mogelijk info dan kunnen we kijken wat bij je past, en afhankelijk van wel of geen sub kun je een keuze van speakers maken, bij geen sub zullen de speakers het toch moeten kunnen compenseren.

euh deze front ofzo?
Afbeeldingslocatie: http://www.quadral.com/en/ascent/450/res/bild.gif

Die heeft me ook staan in z'n stereo opstellig, gewoon een forse huiskamer en klinkt echt niet verkeerd, dan zit je aan 1600,- (NLG) adviesprijs, dus die krijg je voor 600-700 euro zeker mee per set.

ik heb zelf de shogun in me slaapkamer van 15m2 dat gaat dus niet echt perfect, zeer tevreden maar heb de ruimte niet voor het geluid optimaal tot zijn recht te laten komen.

check www.quadral.com maar eens. deze speakers staan bekend om de bass, en door hun zeer goede bouw. Ook al verhuis ik naar een huiskamer van 50m2 dan ben ik niet bang dat een sub noodzaak is. Die shogun's zitten btw op 2000 NLG p/set dus voor een eurotje of 700/800 wel mee te nemen. Alleen mis je dan het design, maar design is ehct iets waar je voor moet betalen, en lelijk zijn ze niet voor een speaker.

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 22:46 schreef sambucca het volgende:
Op donderdag 07 maart 2002 00:22 schreef Duck-Twacy het volgende:
Per stuk ja... meneer hier is op zoek naar een speakerset van ongeveer 1500,-. Eerst effe lezen voordat je replied :)

Maar goed wat je daarna zegt maakt weer een hoop goed :)
Quadral maakt mooie speakers voor het geld, en die zijn waarschijnlijk een stukje goedkoper dan de Piega's. Ik zou ook zeker eens naar Quadral kijken, ook al is die Mission set ook wel een mooi alternatief.
Pagina: 1