[ASP] velden in vullen door op een knop te drukken

Pagina: 1
Acties:

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
hoe kan ik dynamisch mn velden in laten vullen door op een knop te drukken??

bv: ik vul in 1 veld het ID nummer in van een record, druk op een knop, en eronder verschijnt netjes de bijbehorende record in de textboxes...

met behoud van de andere textvelden die ook nog op het form staan natuurlijk...

is dit mogelijk met Javascript of misschien nog makkelijker??

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 08:17

Basszje

Reisvaap!]

pagina submitten . Via ADO en database rommel uit de database plukken en terugschrijven naar pagina.

Ik denk dat het handiger is als je een tutorial oid ff pakt ..

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 09:44 schreef Basszje het volgende:
pagina submitten . Via ADO en database rommel uit de database plukken en terugschrijven naar pagina.

Ik denk dat het handiger is als je een tutorial oid ff pakt ..
submitten doe ik liever nog niet... ik heb ondertussen al wel gevonden hoe ik velden kan wijzigen zonder te submitten, (via MM_setTextOfTextfield) maar nu moet ik dus alleen nog de textbox uit kunnen lezen zonder te submitten...

(btw ik gebruik geen button meer, maar het onChange event van een textbox)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Volgens mij zie je ff over het hoofd dat we het hier over clientside vs serverside hebben..

Javascript werkt clientside, ASP werkt serverside. Je kunt clientside geen ASP functies aanroepen, dus ook geen velden uit de DB trekken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Dan moet je dus al alle records ergens in de client geladen hebben .. Dat is dus niet echt veilig en fijn voor je data.

Riekt bovendien die functie naar Dreamweaver ( :r ) oid :? . Dan suggesteer ik eens een goede ASP editor te fixen ( Homesite, notepad, freeware ) .

En hoe wou je via ASP rommel ophalen zonder te submitten :?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 09:52 schreef Janoz het volgende:
Volgens mij zie je ff over het hoofd dat we het hier over clientside vs serverside hebben..

Javascript werkt clientside, ASP werkt serverside. Je kunt clientside geen ASP functies aanroepen, dus ook geen velden uit de DB trekken.
ow k*t ja... dat zie ik over het hoofd...
Op woensdag 06 maart 2002 09:52 schreef Basszje het volgende:
Dan moet je dus al alle records ergens in de client geladen hebben .. Dat is dus niet echt veilig en fijn voor je data.

Riekt bovendien die functie naar Dreamweaver ( :r ) oid :? . Dan suggesteer ik eens een goede ASP editor te fixen ( Homesite, notepad, freeware ) .

ja het is dreamweaver rommel... zie dus net ook dat die funcites javascript zijn, en behoorlijk wat rommel is ja!! |:( |:(
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<script language="JavaScript">
<!--
function MM_findObj(n, d) { //v4.0
  var p,i,x;  if(!d) d=document; if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length) {
    d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);}
  if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[i][n];
  for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=MM_findObj(n,d.layers[i].document);
  if(!x && document.getElementById) x=document.getElementById(n); return x;
}

hmm.... toch maar homesite installen???

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 17:22
Op woensdag 06 maart 2002 09:47 schreef RonnieB82 het volgende:

[..]

submitten doe ik liever nog niet... ik heb ondertussen al wel gevonden hoe ik velden kan wijzigen zonder te submitten, (via MM_setTextOfTextfield) maar nu moet ik dus alleen nog de textbox uit kunnen lezen zonder te submitten...

(btw ik gebruik geen button meer, maar het onChange event van een textbox)
En volgens mij zijn de MM_ akties allemaal door dreamweaver gegenereerd...Meestal zijn dat door hun gemaakt functies..

Persoonlijk denk ik dat je eerst de keus moet maken of je het client side of server side wil oplossen...

PS: Als er een database achterhangt...Dan zal ik het wel serverside oplossen...

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 10:13 schreef PhoneTechnician het volgende:

[..]

En volgens mij zijn de MM_ akties allemaal door dreamweaver gegenereerd...Meestal zijn dat door hun gemaakt functies..

Persoonlijk denk ik dat je eerst de keus moet maken of je het client side of server side wil oplossen...

PS: Als er een database achterhangt...Dan zal ik het wel serverside oplossen...
jep er hangt een Access database achter ja...

dan maar ff puzzelen door te submitten... maar hoe laat ik dan de andere velden in hun eigen waarde terugkeren?

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
het kan wel met remote scripting maar ik geloof dat je dan Jscript als taal moet nemen...

zoek maar eens op msdn op remote scripting

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 09:52 schreef Basszje het volgende:

Met remote scripting of een clientside XML object :)

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Op woensdag 06 maart 2002 11:04 schreef Kerrick het volgende:

[..]

Met remote scripting of een clientside XML object :)
En waarom zou je daar gelukkig van worden ? :). Je kan het ook gewoon simpeler doen.

En clientside XML is vaak weer gebonden aan een specifieke browser.

Ik zou idd maar eens iets als homesite installen, want van dat Macromedia javascript gefrut word je echt moe :)

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 12:06 schreef Basszje het volgende:

[..]

En waarom zou je daar gelukkig van worden ? :). Je kan het ook gewoon simpeler doen.

En clientside XML is vaak weer gebonden aan een specifieke browser.

Ik zou idd maar eens iets als homesite installen, want van dat Macromedia javascript gefrut word je echt moe :)
homesite is nu ook van macromedia... :P

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Op woensdag 06 maart 2002 14:11 schreef RonnieB82 het volgende:

[..]

homesite is nu ook van macromedia... :P
allaire :(

Wat weer van macromedia is :P

Als ze maar niet hun javascript functies gaan gebruiken :D

Verwijderd

Wacht maar tot ze die cocktail van Dreamweaver and Homesite hebben. Homesite 6 of zo. Dan krijg je alleen maar van die mongolen scripts. Mijn Moto: Geen Dreamweaver, geen Frontpage en al helemaal geen ULTRDEV

Wat een meuk zeg. HOmesite 5 gebruiken en goed leren proggen heb je alleen maar meer plezier van.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:56
Op woensdag 06 maart 2002 23:10 schreef voetenzalf het volgende:
Wacht maar tot ze die cocktail van Dreamweaver and Homesite hebben. Homesite 6 of zo. Dan krijg je alleen maar van die mongolen scripts. Mijn Moto: Geen Dreamweaver, geen Frontpage en al helemaal geen ULTRDEV

Wat een meuk zeg. HOmesite 5 gebruiken en goed leren proggen heb je alleen maar meer plezier van.
wat een onzin, als je met ultradev begint wil je vanzelf meer, dus ga je het zelf proberen, en het is gewoon een goede editor (met highlighting) en ik gebruik em nu nog steeds. :7

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1