Clarkconnenct probleem

Pagina: 1
Acties:

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:34

TF

bla bla

Topicstarter
Ik heb gister clarkconnenct geinstaleerd. Alles draait internet werkt hier is verder geen probleem.

alleen de user-guide vertelt mij dat ik door middel van
https://192.168.1.1:81 remote zou kunnen beheren. Maar dit werkt niet bij mij???

internal ip = 192.168.111.111

ik type in mijn browser https://192.168.111.111:81

als ik 192.168.111.111 in de browser naar poort 80 laat connecten, dan kom ik op de webserver.

iemand hier ervaring mee?

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je topic in zo'n korte tijd omhoog schoppen :(</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:32
check /etc/hosts of 192.168.111.111 de naam gateway heeft

check anders effe het forum van clarkconnect: http://www.clarkconnect.org

en probeer eens verbinding te maken met https://gateway:81/

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
mmm ok ... ik heb al een post geplaatst op het forum aldaar.
in de user-guide geven ze geen troubleshooting voor dit probleem ...

ok en nu een hele domme vraag: Ik kan ik die editten? met vi?
kun je me ff een duwtje geven...

ben een *lerend persoon*

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 11:04 schreef TF het volgende:
mmm ok ... ik heb al een post geplaatst op het forum aldaar.
in de user-guide geven ze geen troubleshooting voor dit probleem ...

kun je me ff een duwtje geven...

ben een *lerend persoon*
heb ff een boek besteld, lijkt me beter,,voordat iedereen hier weer boos wordt

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:29

Yucko

One clown to rule them all !

Ga fysiek achter de ClarkConnect bak zitten. Je krijgt toch zo'n schermpie (Administration Console) te zien. Daar kun je toch het internal ip adres veranderen (optie 4). Tenminste, wel bij mijn 0.9.1 versie van ClarkConnect.

Daar ff naar 192.168.1.1 veranderen. En dan nog eens https://192.168.1.1:81 gebruiken.

Kan zijn dat je ff het netwerk opnieuw moet initializeren (optie 3)

/edit: BTW, wat je hierboven, boven mijn post, doet (jezelf quoten) .. is ook een topic omhoog schoppen. Vinden ze niet zo leuk. 'Tis maar dat je het weet :P

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:51

CBA

een vat, een vat, een vat !

Op woensdag 06 maart 2002 11:07 schreef JaJoah het volgende:
Ga fysiek achter de ClarkConnect bak zitten. Je krijgt toch zo'n schermpie (Administration Console) te zien. Daar kun je toch het internal ip adres veranderen (optie 4). Tenminste, wel bij mijn 0.9.1 versie van ClarkConnect.

Daar ff naar 192.168.1.1 veranderen. En dan nog eens https://192.168.1.1:81 gebruiken.

/edit: BTW, wat je hierboven, boven mijn post, doet (jezelf quoten) .. is ook een topic omhoog schoppen. Vinden ze niet zo leuk. 'Tis maar dat je het weet :P
Eventjes vraagje tussendoor JaJoah
Jij gebruikt Clarkconnect maar ik zag op de site dat je moet betalen als je sommige services wil gebruiken, kan je daar standaard een mailserver en webserver op draaien, of is dit één van de betalende services ?

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:32
Op woensdag 06 maart 2002 11:20 schreef CBA het volgende:

[..]

Eventjes vraagje tussendoor JaJoah
Jij gebruikt Clarkconnect maar ik zag op de site dat je moet betalen als je sommige services wil gebruiken, kan je daar standaard een mailserver en webserver op draaien, of is dit één van de betalende services ?
je moet daar betalen voor sommige services
bijv: het in de gaten houden van je linux bak, domeinnaam aanvragen etc

software is verder helemaal gratis, er zit standaar al mail, web, ftp server (en wat niet meer) in
Op woensdag 06 maart 2002 11:04 schreef TF het volgende:

je kan ook nano gebruiken, is standaard geinstalleerd, en iets makkelijker te gebruiken dan vi

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 11:07 schreef JaJoah het volgende:

ja ok, ik krijg ook dat scherm waarin je een aantal instellingen kunt wijzigen. Maar waarom zou ik het internal ip adres wijzigen in 192.168.1.1 ik heb vanaf het begin meteen aangegeven dat dit 192.168.111.111 moet zijn.

Of zijn er een aantal instellingen die niet meeveranderen en blijven staan op 192.168.1.1 wat ik ook doe...

BTW als ik mijn server het commando REBOOT geef, dan is hij bij het opniew opstarten de instellingen kwijt voor bijde netwerkkaarten (driver weg). Is dit ook normaal? lijkt me niet.

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:51

CBA

een vat, een vat, een vat !

Op woensdag 06 maart 2002 11:23 schreef monkel het volgende:
je moet daar betalen voor sommige services
bijv: het in de gaten houden van je linux bak, domeinnaam aanvragen etc

software is verder helemaal gratis, er zit standaar al mail, web, ftp server (en wat niet meer) in
Bedankt, dit wordt dan één van m'n nieuwe firewalls ipv van een volledige distributie.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
ik heb net even het internal ip adres veranderd naar
192.168.1.1

en dan kan ik wel bij de remote admin komen. Ik denk dat als je dus je IP adres veranderd (via die console) naar bijvoorbeeld 192.168.x.x dat je dan ook in een aantal bestanden de boel moet gaan aanpassen.

in mijn geval is het blijkbaar gewoon handiger om alle clients te veranderen in 192.168.1.1 dan lukt het ook allemaal wel.

Dan pas ik gewoon de hele structuur van mijn ip adressen aan. Is verder niet erg wantik wil toch dat de clients hun ip adres dynamisch verkrijgen via mijn clarconnect.

we zijn weer een stukje verder :-)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:29

Yucko

One clown to rule them all !

Op woensdag 06 maart 2002 13:29 schreef TF het volgende:
ik heb net even het internal ip adres veranderd naar
192.168.1.1

en dan kan ik wel bij de remote admin komen. Ik denk dat als je dus je IP adres veranderd (via die console) naar bijvoorbeeld 192.168.x.x dat je dan ook in een aantal bestanden de boel moet gaan aanpassen.
Klopt, ben ik namelijk ook al eens op de harde manier achter gekomen. |:(
in mijn geval is het blijkbaar gewoon handiger om alle clients te veranderen in 192.168.1.1 dan lukt het ook allemaal wel.

Dan pas ik gewoon de hele structuur van mijn ip adressen aan. Is verder niet erg wantik wil toch dat de clients hun ip adres dynamisch verkrijgen via mijn clarconnect.

we zijn weer een stukje verder :-)
Allrighty then :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Pagina: 1