hp deskjet 520 delen

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:01

St@m

@ Your Service

Topicstarter
mensen ik heb een probleempje.
Ik heb thuis een winXP computer en een win98 computer.
Op de winxp pc heb ik een hp deskjet 520 aangesloten en opo de win98 een hp deskjet 400. Beide printers zijn aangesloten op de lpt1.
Ik heb nu een crosscable tussen de pc's gelegd en verbinding gemaakt. Nu wilde ik ook mijn printers delen. De 400 met de winxp computer en de 520 met de 98 computer.
Het eerste is geen probleem. De 2e (520 van xp naar 98) wel.
Ik heb de printer gedeeld in mijn netwerk maar de 98 computer ziet de printer niet. Ik had al rondgekeeken bij de eigenschappen en daar staat bij dat ik dan extra drivers moet installeren voor de win98 pc. Als ik dit wil doen (win98 cd in de xp computer) kan ik geen drivers vinden. Ik heb al op de site van hp gekeken maar daar staat niets bij wat mij zou kunnen helpen.
Nu is mijn vraag dus: hoe krijg ik de hp deskjet 520 gedeeld met de 98 computer.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

[topic=150373/1/25]

[topic=320766/1/25]

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
ehm het gaat om een 520 hoor, daar zit verschil tussen want de drivers vanaf de 600 serie kan ik wel gebruiken van de windows cd. Misschien een ander iedeetje dan de search?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

de drivers die je installeert op je xp bak voor 98 zijn alleen maar makkeijk zodat je gen drivers op de 98 pc hoeft te installeren. installeer op je 98 bak gewoon een printer geef zolang even aan lpt1 en veranderen daarna naar een netwerkshare. je kan ook gewoon een capture maken.

Verwijderd

Met search wordt er bedoeld dat dit soort problemen vaker voorkomen hier en dat je daar eerst eens op kan gaan zoeken. Is niks mis mee, zelf een beetje uitvogelen hoe het zit, leer je ook nog wat van >:)

Dit probleem heb ik ook gehad met Win NT 4.0 Server. Als je de printer deelt, moet de drivers zeg maar ook delen. Anders pakt ie 'm niet. (Simpel uitgelegd) Wat je kan doen is op je 98 bak de printer lokaal installeren en vervolgens het pad veranderen.

<edit> Te laat </edit>

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Precies, de basis van het delen van HP C series printers is hetzelfde, je kiest de verkeerde aanpak.
Gewoon overal lokaal installen die driver en dan de poort veranderen naar een netwerkshare.
Daarom gaf ik de search aan.

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
ok sorry :+ , ik zal het vanavond proberen.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

NP hoor :Y)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
^^ Zie boven... eerst zelf zoeken / proberen..

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.