Toon posts:

[RedHat 7.2 & Win2000AS] Win boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb op partitie 1 NTFS geïnstalleerd met Win2000AS.
Daarna Redhat 7.2 op de ongepartitioneerde ruimte geinstalleerd. GRUB als bootloader gekozen. Linux start perfect, windows niet meer. Tijdens het booten (win2000 logo verschijnt, blauwe balk onderaan vult ong. 2 blokjes) stopt hij en geeft een blauw scherm met de error "inaccessable boot device".

Vermoed dat er iets fout zit tussen de bootloader & Windows 2000, maar weet niet goed wat. (newby op linux)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:12

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Ik ben eerder bang dat je de harde schijf op een verkeerde/andere controller hebt aangesloten.
Wanneer je windows op ziet starten, dan zou het verder gewoon moeten werken.
En al helemaal wanneer de windows partitie als eerste partitie staat.

heb je de drive niet op een andere controller aangesloten ?

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mandrake 8.1 heeft met meegelverde GRUB of partitiesoftware ook mijn ntfs-partitie eens behoorlijk flink om zeep geholpen... Ik kon nog opstarten alleen XP gaf een foutmelding bij het laden. ntfs-partitie was ook compleet niet meer te benaderen.
Ik heb toen met een rescue-cd van ECR nog de data weten te redden. Later kwam ik erachter (toen ik Mdk nog eens op een andere pc installeerd) dat als je daarna Suse of Debian (ofwel een andere distro ;) ) installeerde, het weer goed kwam. Dus misschien zou je GRUB kunnen updaten, en opnieuw een mbr laten maken?