Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read
Ik zou ook denken dat het wel kan...
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Verwijderd
(zie je netwerk configuratie)
Kijk daar maar eens waarschijnlijk is dat wat je zoekt.
op het moment dat je dus DHCP aanzet dan kan je niets meer doen ook niet onder advanced bij NT. Je bent meteen invalide en zit vast aan DHCP.
ik dach misschien dat iemand hier dus een registy setting van weet om dit wel voor mekaar te krijgen.
Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read
Als je met hetzelfde probleem als ik toen zat, nu zit, gebruik dat dit:
Voorbeeld dhcp:
netsh int ip set address name="LAN" source=dhcp
Voorbeeld static:
netsh int ip set address name="LAN" source=static addr=192.168.0.88 mask=255.255.255.0 gateway=192.168.0.1 gwmetric=1
Waar "LAN" dus de naam van je netwerkverbinding.
Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!
Verwijderd
Bij Windows XP Pro kan ik rustig bij alternate configuration
een statisch ip adres invullen ongeacht dat ik bij general instellingen op dhcp heb staan.
uitleg
Voorbeeldje
computer 1. (bijv, van een i-net provider)
DHCP server draaiende op Windows server Nt4/5 of linux
Ip range: 213.16.12.10 t/m 213.16.12.200
subnet : 255.255.255.0
computer 2. (servertje met 1 nic)
DHCP Client PC draaiende een windows platform
9x/NT/2000/XP (Krijgt dus 1 ip adres van de DHCP server
zijnde 213.16.12.x)
(situatie hoe het wel werkt maar ik het niet wil hebben. 2 nic's in computer zetten 1 nic op vast ip configureren 10.0.0.1 en de andere nic op dhcp configureren)
computer 3. (Pc van me ouders?)
Een eindgebruikerspctje met als ip 10.0.0.100
Nu wil ik dus op computer 2 naast de verkregen DHCP IP een VAST ip toekennen(bijv 10.0.0.1) ik wil hem er dus bij hebben draaien. Dus niet als alternatieve of als wissel maar tegelijk. Zodat ik dus vanaf computer 3 het ip 10.0.0.1 van computer 2 kan pingen. En dat 'k op computer 3 gewoon kan interpretten. Hieronder een klein schematje.
---------
---|computer2|
--------- ---------- | ---------
|computer1|---|10/100 hub|--
--------- ---------- | ---------
---|computer3|
---------
dus comp3 heeft het ip 10.0.0.100 en moet via computer 2 bij computer 1 kunnen komen maar computer 2 moet een DHCP adress krijgen van computer 1 die niet in de range van 10.x.x.x ligt maar in 213.16.13.x Computer 2 moet dus 1 vast ip adres hebben en 1 dhcp adres tegelijk!
ik hoop dat het nu iets duiderlijker is?
...............................................-----------
..........................................---|computer2|
.-----------.....------------...|....-----------
|computer1|---|10/100 hub|--
.-----------.....------------...|....-----------
..........................................---|computer3|
...............................................-----------
Weet je wel zeker dat je isp meerdere ip's verdeeld?
zoniet en ze zien dat je 2 x inlogt dan ben je zwaar de lul.
een schoner internet begint bij jezelf
Alles via 1 pc routeren is "legaal", ook niet volledig btw als je provider daar geen toestemming voor geeft, maar ze verkopen je liever een 2e ipOp woensdag 06 maart 2002 12:00 schreef Vaguh het volgende:
en hoe kan ik die vpn maken als ik dan comp2 als vpn server moet laten draaien maar geen vast ip adres heeft ? en wat betreft 2 pc's laten draaien en dat ik zwaar de lul ben valt wel meej geloof ikzolang ik met 1 pc verbonden zit en al het verkeer voor mijn andere pc's doorrouteer via die 1ne pc moet het gewoon legaal zijn. Ik mag immers toch op i-net met die 1ne pc. (dat ik de kennis en materiaal in huis heb om er meerdere pc's achter die 1ne pc te zetten is mijn geluk ?)
Als je toch de bedoeling hebt om alles via pc 1 te routeren, is je optie gewoon 2e netwerk kaart. Anders gooi je pc 3 ook publiekelijk te grabbel. Je wilt dus eigenlijk gewoon pc 2 als router gebruiken maar over dezelfde NIC. Daarmee moet je heel goed opletten wat je met je file en printer sharing doet. aangezien je maar 1x een tcp/ip protocol gebruikt. dan zou je je file en printer over netbeui moeten gebruiken. echter is dit ook niet veilig als je via de kabel werkt aangezien dan alle gebruikers in hetzelfde netwerk hangen.
Ik heb het gewoon zo.
klaagsema ------486 freesco ---Hub---mijn sjeesdoos
.........................................|
.........................................|----pa's race geval
volgens mij begin ik er zelf steeds minder van te snappen (nu ik het zo allemaal nalees) terwijl de vraag toch simpel is
Ik geef alleen maar aan dat het niet zo legaal is als men denkt. Ik zeg niet dat je het niet moet doenhehe nee ok maar als ik een eigen bedrijf zou hebben zou ik dat ook zeggen. Tis de vraag of ze je het kunnen verplichten om het niet te mogen?
gvd, door verkeerde icoon ben ik nu een stuk tekst kwijt dat ik hier onder gestouwd had.Maar je heb me schema verkeert begrepen computer 1 is zeg maar mijn ISP en computer 2 en 3 heb ik thuis staan. alleen computer 3 moet via computer 2 op het internet kunnen. Maar laat het dus zo zijn dat computer 2 van computer 1 dus een ip moet krijgen. Maar welk dat ip dat is weet je niet omdat hij niet vast is. Dus om dit probleem te verhelpen zou computer 2 een vast ip moeten krijgen. Zoals ik al dus zei met 2 nic's werkt het maar nu met 1 nic. Ik zou dus op computer 2 een vast ip moeten hebben om zo te kunnen comminuceren met comp 3 en ik moet een dhcp ip hebben van computer 1 om op het i-net te kunnen. Over netbui of file en printer sharing is een simpele firewall al voldoende denk ik.
maar ok,
pc1 noemen we gewoon isp. Deze stuurt dus na verzoek een dhcp offer naar pc2. Deze zit aangesloten op een hub. samen met pc3, hierin zit het grote probleem, door de hub is er geen fysieke scheiding van thuisnetwerk en ISP. je wilt dus 2 dezelfde protocollen van een ander netwerk over dezelfde kabel sturen.
bij mij dus:
kaasema195.96.98.253-----212.64freesco192.168.0.1 ----hub-192.168.0.x
Jouw file en printer sharing staat dus wel open over je netwerk zonder dat je firewall daar iets aan kan doen.
tenzij je dus op comp2 een vast ip kan geven en dat gedeelte van het netwerk op een heel ander IP segment laat draaien waardoor alle comunicatie VIA comp2 moet gaan. (heb ut dus niet over een ander netwerk segmentOp woensdag 06 maart 2002 14:03 schreef kEUS het volgende:
[..]
Ik geef alleen maar aan dat het niet zo legaal is als men denkt. Ik zeg niet dat je het niet moet doen
[..]
gvd, door verkeerde icoon ben ik nu een stuk tekst kwijt dat ik hier onder gestouwd had.
maar ok,
pc1 noemen we gewoon isp. Deze stuurt dus na verzoek een dhcp offer naar pc2. Deze zit aangesloten op een hub. samen met pc3, hierin zit het grote probleem, door de hub is er geen fysieke scheiding van thuisnetwerk en ISP. je wilt dus 2 dezelfde protocollen van een ander netwerk over dezelfde kabel sturen.
bij mij dus:
kaasema195.96.98.253-----212.64freesco192.168.0.1 ----hub-192.168.0.x
Jouw file en printer sharing staat dus wel open over je netwerk zonder dat je firewall daar iets aan kan doen.
Ik geef alleen maar aan dat het niet zo legaal is als men denkt. Ik zeg niet dat je het niet moet doen
ik denk dat we deze erin moeten houden
Als de rest van het netwerk (isp abo's) allemaal op dezelfde kabel hangen, kunnen ze dus wel bij jouw pc3 komen, als je dit fysiek afschermt niet.Op woensdag 06 maart 2002 14:28 schreef Vaguh het volgende:
[..]
tenzij je dus op comp2 een vast ip kan geven en dat gedeelte van het netwerk op een heel ander IP segment laat draaien waardoor alle comunicatie VIA comp2 moet gaan. (heb ut dus niet over een ander netwerk segment). En ik heb me kostelijk vermaakt om
ik denk dat we deze erin moeten houden![]()
Ik ben btw ook op icq bereikbaar 613869
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.