Toon posts:

HIGHSCREEN pc, welk mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wil in een p75 een p150 zetten, laatst gekocht via v&a op t.net. Zoals in de topictitel vermeld gaat het hier om een highscreen-pc van Vobis (documentatie ontbreekt). Waar vind ik op het mobo nu de jumpers voor de multiplier? Of beter gezegd, weet iemand wat voor een mobo erin zit? Er zit een SiS chipset op en hetvolgende staat op twee vd drie chippies:

SiS 85c503
9502 MT
PFD 2411 (1994) en:

SiS 85c501
9502 MT
PFD 2462 (1994)

Iemand die heel toevallig wel eens zijn oude Highscreen bak heeft opengemaakt en tegen hetzelfde prob. is aan gelopen?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Volgens mij kan je met SiSoft Sandra kijken welk moederbord je hebt. En daar kan je ook beter zien wat voor chipset je moederbord heeft.

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
weet je dat zeker?

• Gardocki
  • Niet online
Op woensdag 06 maart 2002 08:39 schreef Count_Grishnackh het volgende:
weet je dat zeker?
uhm, ja :)

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij geeft ie niet het merk mobo, alleen de specs.
Hij heeft nu een fsb x multi van 1,5 x 50 , maar goed, ik moet dus weten waar op het moederbord de jumpers zitten voor de multiplier, als die al ergens te vinden/veranderen zijn.

Verwijderd

Ik zou zeggen kijk eens goed op je moederbord en mischien waarschijnlijk vind je daar een aantal wit gedrukte tabellen(naast de geheugenbanken). Zoek de tabel voor de jumpersetting van de multiplier en als het goed is loopt er een witte lijn naar de juiste jumpers. Zo heb ik laatst ook een Highscreen pc overgeklokt(een p166 naar 200mhz).

Ik weet niet zeker of er in alle highscreen pc's een vergelijkbaar mobo zit maar je kan dit proberen suc6.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

sandsa geeft ok een nummer aan.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 08:34 schreef Count_Grishnackh het volgende:
Wil in een p75 een p150 zetten, laatst gekocht via v&a op t.net. Zoals in de topictitel vermeld gaat het hier om een highscreen-pc van Vobis (documentatie ontbreekt). Waar vind ik op het mobo nu de jumpers voor de multiplier? Of beter gezegd, weet iemand wat voor een mobo erin zit? Er zit een SiS chipset op en hetvolgende staat op twee vd drie chippies:

SiS 85c503
9502 MT
PFD 2411 (1994) en:

SiS 85c501
9502 MT
PFD 2462 (1994)

Iemand die heel toevallig wel eens zijn oude Highscreen bak heeft opengemaakt en tegen hetzelfde prob. is aan gelopen?
Hoi, weet je hoe oud die PC is? Ik heb er een van eind 1997, waar een FIC moederbord in zat. Daar zat een PII-266Mhz op.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hé, ik heb hier ook 2 gesloopte Highscreen bakken staan :)
De ene bevat een Abit PW4 Socket4 mobo (Winbond W83C491F 50MHz chipset) met daarop een AMD Am486DX4-100 processor. De andere een Soyo 25K2 Socket3 mobo (SiS471 50MHz) moederbord met daarop een Thomson ST486DX2-66 processor.

Het kan dus behoorlijk verschillen. Google maar eens op chipsetnummers, mobonummers, etc..

Verwijderd

zoek met Google effe naar ctbios.exe en draai dat, staat meestal de website vd fabrikant erbij.
Had je de FAQ al gelezen.... dit antwoord stond misschien er ook wel in....

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 16:16
Ik heb bij Vobis gewerkt en ik kan je dit vertellen: als er 10 PC's binnenkomen tref je zeker 3 verschillende moederborden aan..... (althans, zo WAS het in elk geval)

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 14:13 schreef tslh het volgende:
Ik heb bij Vobis gewerkt en ik kan je dit vertellen: als er 10 PC's binnenkomen tref je zeker 3 verschillende moederborden aan..... (althans, zo WAS het in elk geval)
....en daarom is er het bestand ctbios.exe .......

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Ik werk zelf bij Vobis, ik weet het goed gemaakt:

Mail naar aanarjan@hotmail.com het type moederbord, dan zal ik ff kijken of ik ergens in deze zooi op mijn kamer de beschrijving van dat omoederbord kan vinden :7.

Laten we zeggen.. een extra service :z

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:23

Harrie

NederVlaming

ik heb hier een highscreen pc met p133. Mobo is een pa-2005.
Boekje heb ik erbij. Heb je ook dit mobo moet je ff mailen, dan stuur ik je die fsb's en multiplier dips wel ff op...

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 21:17 schreef philippi14 het volgende:
ik heb hier een highscreen pc met p133. Mobo is een pa-2005.
Boekje heb ik erbij. Heb je ook dit mobo moet je ff mailen, dan stuur ik je die fsb's en multiplier dips wel ff op...
Uuhm de PA-2005 heeft een VIA chipset, de topicstarter heeft SiS als chipset.
Ik heb zelf de PA-2010+ met VIA 580VPC chipset.

Topicstarter volgens mij heb jij dit mobo:
SIS chipset (Pentium) 85C501,85C503

Brand : ASUS (PCI/I-P54SP4) => Asus P54SP4
BIOS : AWARD BIOS V4.50G
Coretest : 14578 (1M SIMM * 4, Master)
Interrupt : INT #A (use PCI1 slot)
MB Jumper setting :

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:23

Harrie

NederVlaming

Op zaterdag 30 maart 2002 23:00 schreef Garfield het volgende:

[..]

Uuhm de PA-2005 heeft een VIA chipset, de topicstarter heeft SiS als chipset.
Ik heb zelf de PA-2010+ met VIA 580VPC chipset.

Topicstarter volgens mij heb je dit mobo:
[..]
dan kan ik hem helaas niet verder helpen. Hopelijk heeft ie wat aan die gegevens van jou...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:07
Kan ook een Gemlight zijn. Vobis leverde in die tijd altijd nog boekjes erbij.

* _JGC_ had ook een Vopis computer met een Gemlight mobo erin (SiS 471 zat erop, werkt perfect, maar een 420MB harddisk terwijl je 540MB betaalt levert je de naam Vopis op)

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
ik heb zoŽn highscreen mega kast met een AOPEN mobo en een pentium overdrive :D

Verwijderd

GEBRUIK DIT EVEN

Hoevaak komt deze vraag wel niet voorbij zeg.
En het is zo eenvoudig he.

OOK HIERMEE KOM JE ER WEL

Aan de hand van je BIOS ID kan je vrij eenvoudig de identiteit van je mobo vaststellen.
Pagina: 1