Toon posts:

[asp/cdo] mail sturen met dynamische attachment

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe verstuur je een mailtje dmv de asp/cdo combinatie met een attachment die dynamisch aangemaakt wordt? Zonder eerst omslachtig je attachment weg te moeten schrijven.

Dus op moment van opvragen wordt dynamisch een bestand gecreerd (kan een text bestand, xml bestand, doc bestand etc.. zijn) en die moet per mail als attachment verstuurd worden. Ik heb het idee dat ik dat nieuwe bestand moet converteren naar een stream object, maar hoe en wat precies heb ik nog niet kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
sorry, maar ik *schop* 'm even omhoog

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 21:45

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

eeh, je moet eerst het bestand definieren.

dus iets van

attfile = "/*.jpg"

en

itm.add.attachment = (attfile)

dan moet het werken

Verwijderd

Topicstarter
|:(

sorry, maar eerst lezen voor je reageert: Ik wil dus geen bestaand bestand als attachment meesturen, maar op moment van aanvraag een bestand creeeren en dat meesturen. het is dus een niet fysiek bestaand, dynamisch bestand.

• Ronald_stage

Ronald_stage

Sorry nog niet goed gelezen.
je wilt het niet eerst weg schrijven.
sorry dan weet ik geen op lossing.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
En waar komt 't "dynamisch" bestand dan vandaan? Uit de lucht vallen?

Verwijderd

Topicstarter
Dat wordt gegenereerd op moment van opvraag :Z

Verwijderd

Volgens mij kan je middels CDO alleen bestanden die daadwerkelijk op de server staan als attachement meesturen.

Je zo de stream eerst kunnen wegschrijven als bestand, deze attachen en dan weer verwijderen. Waarom wil je dan niet :?

Verwijderd

Topicstarter
dat zou idd kunnen, maar vind dat eerlijk gezegd niet zo'n mooie oplossing. Vroeg me daarom af of het niet anders zou kunnen. Met php is het nl wel mogelijk, hoewel je dan niet met objecten werkt, maar handmatig de hele message genereert. In theorie is het natuurlijk wel mogelijk, vraag is alleen of cdont het ondersteunt.

Verwijderd

Topicstarter
volgens msdn:
objNewMail.AttachFile(Source [, FileName] [, EncodingMethod] )

objNewMail

Required. This NewMail object.

Source

Required. IStream object or String. The full path and file name of the file to be attached to the message, or a pointer to an IStream object containing the file data.
Het zou dus moeten kunnen als je een stream aanlevert, mijn vraag is nu dan ook; Hoe genereer je een stream?

• Ronald_stage

Ronald_stage

dat was ook mijn idee...

maarja, het klopt het is minder mooi.
maar als je de data kan definieren
dan kan je bij je attachment de definitie opgeven.

Verwijderd

Topicstarter
hmz...paar regeltjes later:
Only C/C++ and Java programs can use an IStream object for the Source parameter. They should pass an IUnknown object that returns an IStream interface in response to QueryInterface. Microsoft® Visual Basic® supports the IDispatch interface and not IUnknown, so it cannot use an IStream object
Kan dus blijkbaar niet met cdo in combinatie met vb :(

Is er geen andere manier om dit te verwezenlijke zonder gebruik van cdo?
Pagina: 1