|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
512kbit gemiddeld zou zeker haalbaar moeten zijn.Wat zal jullie de gemiddeld bruikbare bandbreedte zijn?
Pfew, is dat niet wat veel, als ze allemaal gelijktijdig een vpn verbinding hebben dan is het volgens mij geen doen meer met zo'n lijntje, but... correct me if i am wrong..Over dezelfde verbinding gaan met mbv een Netscreen-25 medewerkers remote toegang geven via VPN. Daarover heen zal Citrix ICA en mailverkeer gaan.
Like this yall...
ongeveer 20 medewerkers krijgen remote toegang, dit zijn vertegenwoordigers, die waarschijnlijk niet allemaal tegelijk verbinding zullen maken. (en ica lukt prima met 64kb)
Als het te weinig bandbreedte is kunnen we altijd nog uitbreiden. SDSL is een stuk goedkoper dan een huurlijn (factor 8 verschil).
Als het te weinig bandbreedte is kunnen we altijd nog uitbreiden. SDSL is een stuk goedkoper dan een huurlijn (factor 8 verschil).
|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
Verwijderd
je kan denk ik beter adsl nemen, das goedkoper en snellere downstream, maar zelfde upstream als die sdsl (maar moet je natuurlijk geen mxstream nemen he?
)
Voor telewerkers kan je als bedrijf beter SDSL hebben.
Waarom?
-Omdat adsl tot 8 Mbps down is, maar max 700 kbps up.
-Omdat sdsl niet alleen 512/512 is, maar ook 1 mbps, 1,5 of 2 of zelfs 2,3 Mbps kan...met dezelfde sdsl modem en lijn...dus makkelijk te upgraden dan eerst adsl->sdsl te doen.
-Werknemers vaak meer downloaden dan uppen, dus als bedrijf moet je precies het tegenovergestelde hebben
Waarom?
-Omdat adsl tot 8 Mbps down is, maar max 700 kbps up.
-Omdat sdsl niet alleen 512/512 is, maar ook 1 mbps, 1,5 of 2 of zelfs 2,3 Mbps kan...met dezelfde sdsl modem en lijn...dus makkelijk te upgraden dan eerst adsl->sdsl te doen.
-Werknemers vaak meer downloaden dan uppen, dus als bedrijf moet je precies het tegenovergestelde hebben
Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x
Als de verbinding 512/512 is, heb je niet gemiddeld 512kbit hoor, dat is de max van je verbinding dus knap als je dat strak de hele dag haalt.Op woensdag 06 maart 2002 11:25 schreef mrFreeZe het volgende:
512kbit gemiddeld zou zeker haalbaar moeten zijn.
Bij een 1:4 overboeking deel je de lijn me maximaal 4 andere gebruikers dus je hebt 128kbit gegarandeerd Effectief zul je denk ik op ± 400kbit zitten.
I'm not as think as you stoned I am
Is dit niet een beetje duur voor 512k SDSL?
bij andere aanbieders zie ik voor dit geld 2mbit op/down.
Is het niet beter om verder te kijken dan de vertegenwoordiger die je tegenkwam?
bij andere aanbieders zie ik voor dit geld 2mbit op/down.
Is het niet beter om verder te kijken dan de vertegenwoordiger die je tegenkwam?
Net 2 mensen van Priority Telecom gesproken waar we een offerte voor een 2048/2048 verbinding via glas hadden lopen maar die we dus toch niet wilden (40.000€ per jaar!!) Ik heb ze de aanbiedingen laten zien van o.a. cistron en luna waar je voor ongeveer 1000€ een 2048/2048 SDSL verbinding kan krijgen met een 1:1 overboeking en SLA en ze moesten toegeven dat ze daar dus echt niet tegenop konden
Ik vroeg nog waarom ze zoiets via de kabel niet aanboden (die kan namelijk ook een stuk sneller dan de huidige zakelijke abbo's) Maarja zoiets vragen aan Priority (upc dus) is hetzelfde als een olifant proberen om te duwen, flexibel als een houten deur dus
Kabel is een geshared medium, je kunt dus NOOIT een snelheid garanderen.Op woensdag 06 maart 2002 18:15 schreef luckyjan het volgende:
Net 2 mensen van Priority Telecom gesproken waar we een offerte voor een 2048/2048 verbinding via glas hadden lopen maar die we dus toch niet wilden (40.000€ per jaar!!) Ik heb ze de aanbiedingen laten zien van o.a. cistron en luna waar je voor ongeveer 1000€ een 2048/2048 SDSL verbinding kan krijgen met een 1:1 overboeking en SLA en ze moesten toegeven dat ze daar dus echt niet tegenop kondenIk vroeg nog waarom ze zoiets via de kabel niet aanboden (die kan namelijk ook een stuk sneller dan de huidige zakelijke abbo's) Maarja zoiets vragen aan Priority (upc dus) is hetzelfde als een olifant proberen om te duwen, flexibel als een houten deur dus
'k zou deze pagina's ff checken als ik jou was:
[topic=420616/1/100]
http://www.luna.nl
http://www.truedsl.nl
http://www.metiadsl.nl (overboeking van 1:10 bij SDSL)
Je zult met een overboeking van 1:4 eigenlijk bijna altijd wel de voledige bandbreedte kunnen gebruiken. Als je bijvoorbeeld nagaat dat Mxstream een overboeking van 1:45 heeft en cistron 1:25
Overgins is 512/512 wel erg weinig voor wat je wilt...'k zou dan gaan voor een 2Mbit SDSL verbinding met bijvoorbeeld een overboeking van 1:10 (goedkoop €200/maand, en toch snel
succes
Ik heb er al een heel stel bekeken en ik twijfel tussen luna en cistron die 3e en de 4e kende ik nog niet maar voor 295€ per maand kan het nooit 1:1 overboeking zijn
Een telefoontje met luna en het prettige gesprek over mogelijkheden, flexibliteit enzo doe me naar hun neigen, maar aan de andere kant de service die ik de laatste weken van cistron heb gekregen (ook al is maxx bij mij nog niet in de lucht) doet me weer twijfelen. Ik ben er nog niet uit.
'k heb laatst een mailtje gestuurd naar cistron omtrend het SDSL gebeuren, mischien heb je er wat aan:Op woensdag 06 maart 2002 20:17 schreef luckyjan het volgende:
Ik heb er al een heel stel bekeken en ik twijfel tussen luna en cistron die 3e en de 4e kende ik nog niet maar voor 295€ per maand kan het nooit 1:1 overboeking zijnEen telefoontje met luna en het prettige gesprek over mogelijkheden, flexibliteit enzo doe me naar hun neigen, maar aan de andere kant de service die ik de laatste weken van cistron heb gekregen (ook al is maxx bij mij nog niet in de lucht) doet me weer twijfelen. Ik ben er nog niet uit.
en een mailtje naar Metia: (gaat overgins via trueserver, dus feitelijk hetzelfde als truedsl)-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: cutebrit
Verzonden: 05 maart, 2002 7:21
Aan: sales@cistron.nl
Onderwerp: Vraagje
hallo,
Bijgaand onze antwoorden !
Ik zag dat u sinds kort ook SDSL diensten aanbied.
Nu vroeg ik me af:
+ via welk netwerk gaat dit?
Als dit via BBned gaat, is het dan ook overal beschikbaar waar ADSL van bbned beschikbaar is?
Antwoord: via de postcode check op onze site: www.cistron.nl kunt u zelf controleren of de breedbanddiensten van Cistron geleverd kunnen worden voor uw postcode. Het maakt hierbij niet uit of het ADSL of SDSL is. U bepaald de keuze !
+ Welke snelheden worden hier bedoelt?
Antwoord: Op dit moment bieden wij slechts de 2048/2048 SDSL variant. Een dezer dagen zal ook een 1024/1024 en een 512/512 (ADSL) variant aangeboden worden.
+ Bij het BRONZE pakket, zit een datalimiet van 100GB.
Nu is het zo dat 50GB extra €6.50 extra kost.
Is het dus mogelijk om voor €299 (abbonement) + 8x €6.50 (extra dataverkeer) een verbinding te hebben waar max 500GB per maand dataverkeer overheen mag ?
Dit zou namelijk ZEER goedkoop zijn, in verhouding tot bijvoorbeeld een hostingprovider.....
Antwoord: Voor slechts € 6,50 extra koop je 50GB aan dataverkeer per maand. Voor € 52,00 koop je 400 GB extra. Dus met het Bronze pakket heb je in totaal 500 GB datalimiet. Dus in totaal krijg je op een factuur van ons: 1e maand: € 299 + € 999 + € 52 en 2e maand tm 12e maand: € 299 + € 52.
+ Is het geoorloofd om een website/meerdere websites te runnen over de lijn?
Of om evt. Een (hosting)dienst op te starten over deze sdsl lijn?
In dit soort commerciele situaties raden wij je aan om een Cistron produkt te kiezen waarbij SLA's gelden. De Service Level Agreements gelden alleen voor het Gold en Platinum produkt. Dit biedt zekerheden voor jou en je klanten.
Heb je meer vragen hierover neem dan contact met ons op
Groeten,
J. Gopal
Alvast bedankt
Cutebrit
mischien heb je er wat aanGeachte heer Cutebrit,
Het is inderdaad mogelijk om kosteloos te upgraden. De overboeking voor SDSL is op dit moment 1:10. Onze bandbreedte wordt geleverd door TrueServer welke wel een (1 Gbit) aansluiting op de AMS-IX heeft.
Voor overige vragen wil ik u graag eerst verwijzen naar http://www.metiadsl.nl/faq.html
Verder kunt u alle prijsinformatie vinden op http://www.metiadsl.nl/bestel.php
Met vriendelijke groeten,
Paul van Eijden
Metia
Tnx ik krijg morgen een voorbeeld van een SLA van cistron toegestuurd die zal ik hier ook wel ff posten. Verder zit er bijv standaard (zowel bij luna als cistron) als je een eigen mail server hebt erbij dat de provider de mails vasthoud voor bijv. 5 dagen als je mail server zou uitvallen (bij priority moest je daar extra voor betalen) bij luna krijgt je met het duurste abbo ook nog 150MB webspace en bij cistron 50MB. Bij luna hebben ze het fair user policy en bij cistron keiharde waardes bijv 500GB per maand bij die van 999€ en daar komen we dus nooit aan
Pagina: 1