Ik heb sinds een maandje een kabel abo, en mijn ouwe bak (p200) opgeoffert om server ed te spelen,...
De snelle pc is van mijn vriendin (heb ik in elkaar geklust maar dat terzijde), daar kijken we dvd's op enzo, met 21inch mon, 4.0 geluid etc.
Ik had hem voor mijn vriendin nog zo ingesteld dat hij default naar win98 bootte, maar toen ik op de eerste maandag thuiskwam nadat zij terugwas van vakantie+studiereis, vroeg ze me:
Wel ellendig, dat kleine schermpje. Oh ja, en het is ook heel traag....
Blijkt dat ze op de P200 was gaan surfen, webmailen etc.
Ik had het ook niet duidelijk gezegd, denk ik, dat ze met haar compu gewoon ook op het net kon enzo....
'ja het zag er trouwens wel wat anders uit hoor' zei ze nog...
Na mijn verbazing dat ze het ermee had kunnen vinden reageerde ze met: ja ik ben wel blond maar niet dom.
Dus ik:
su
vi /etc/lilo.conf
lilo
en nu boot 'ie standaard in linux...
Ok, m'n vriendin heeft dus de enige laserprinter die het niet doet met linuxdrivers, maar dat is de volgende stap,... we'll see. De kleurenprinter doet het prima....
Verder hebben we windows al weken niet meer geboot, zoals al zo vaak gezegd, het kan echt, voor wat 'netten en office ed.
Ik bedoel, van de oude naar de nieuwe skin van Netscape/mozilla is vrijwel net zo schrikken als van windows naar Gnome.... alleen is die laatste stap wat betekenisvoller...
Ik denk dat als je een pregeconfigureerde compu met randapparatuur voorschotelt aan de meeste windowsgebruikers, ze er prima mee zullen kunnen omgaan...
Support van hardwarefabrikanten is wat nu nog weleens ontbreekt, om het nog maar niet over de games te hebben..