tempsensor

Pagina: 1
Acties:

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb een conrad temp sensor dingetje.
Nou wil ik die gebruiken voor een extra fan onder mijn voeding.
Maar waar moet ik de sensor plaatsen?
En wat is een mooie temperatuur.

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 03:11 schreef Blizzy het volgende:
Ik heb een conrad temp sensor dingetje.
Nou wil ik die gebruiken voor een extra fan onder mijn voeding.
Maar waar moet ik de sensor plaatsen?
En wat is een mooie temperatuur.
HUH?!?! Hoe wil jij een tempsensor voor een fan gebruiken }:O je moet ook geen berichten om 3:11 posten GEK :+

Verwijderd

Heb je er al electronica voor om tussen de tempsensor en je fan te hangen? Op zich geen rare vraag WAAR je een temp sensor moet hangen in een PC voeding, maar ik krijg het gevoel dat je nog een stukkie electronica mist?

• Recoil
  • Niet online
Op woensdag 06 maart 2002 08:43 schreef --EasY-- het volgende:
Heb je er al electronica voor om tussen de tempsensor en je fan te hangen? Op zich geen rare vraag WAAR je een temp sensor moet hangen in een PC voeding, maar ik krijg het gevoel dat je nog een stukkie electronica mist?
T'is gewoon een EXTRA casefan die onder mijn voeding zit maar k'wil niet dat die continu staat te reutelen.

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Wat heb je dan voor "Conrad-tempsensor"? Niet heel perongeluk zo'n zogenammde "Temperature-Controller"? (Kan hem jammer genoeg niet vinden op conrad.nl... |:( )

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

• Recoil
  • Niet online
Op woensdag 06 maart 2002 14:42 schreef Fryotech-XP het volgende:
Wat heb je dan voor "Conrad-tempsensor"? Niet heel perongeluk zo'n zogenammde "Temperature-Controller"? (Kan hem jammer genoeg niet vinden op conrad.nl... |:( )
Die heeft ik toenvallig wel.Ff linkie: http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0202089781015226998&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=19648&TK_PAR[MEDIUM]=

Issie slecht dan?

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Nou nee...ik heeft er zellef ook een...je kunt hem inderdaad gebruiken als fanregelaar...dan werkt hij gewoon als een thermostaat. Voor de precieze werking check ff de (waarschijnlijk Deutsche :r ;) ) handleiding.

Ik heb die van mij al een beetje gemod, maar ik ge hem nog een keer slopen om het LCD'tje en alle elektronica in een zelfgemaakte fanbus te stoppen! >:)

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

• Recoil
  • Niet online
Op woensdag 06 maart 2002 15:55 schreef Fryotech-XP het volgende:
Nou nee...ik heeft er zellef ook een...je kunt hem inderdaad gebruiken als fanregelaar...dan werkt hij gewoon als een thermostaat. Voor de precieze werking check ff de (waarschijnlijk Deutsche :r ;) ) handleiding.

Ik ga die van mij nog een keer slopen om het LCD'tje en alle elektronica in een zelfgemaakte fanbus te stoppen! >:)
Voor wat voor fan (casefan o.i.d) heb jij um gebruikt en waar heb je de sensor geplaatst?De mijne is voor een extra casefan en ik zou echt niet weten waar ik hem moet plaatsen.

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

En oh ja, om nog even terug te komen op je topicvraag:

De sensor zit IN mijn heatsink (Globalwin WBK mét gat! :P ). Leek mij de beste plek.

Hij geeft tijdens volledige processorbelasting maximaal ongeveer 32 graad aan...lijkt me wel een mooie temp voor een Athlon XP 1800+... :)

De thermostaat functie gebruik ik alleen niet, dus daar kan ik nix over zeggen...behalve dat het gewoon aan-uit-aan-uit is, en niet vloeiend ofzo... :Z

edit: Ik heb een Fongkai FK320 kast van Kompjoeterland, met voorin een 2e casefan. Check ff www.fonkai.com.tw . Misschien een ideetje! :)

• Recoil
  • Niet online
Op woensdag 06 maart 2002 16:04 schreef Fryotech-XP het volgende:
En oh ja, om nog even terug te komen op je topicvraag:

De sensor zit IN mijn heatsink (Globalwin WBK mét gat! :P ). Leek mij de beste plek.

Hij geeft tijdens volledige processorbelasting maximaal ongeveer 32 graad aan...lijkt me wel een mooie temp voor een Athlon XP 1800+... :)

De thermostaat functie gebruik ik alleen niet, dus daar kan ik nix over zeggen...behalve dat het gewoon aan-uit-aan-uit is, en niet vloeiend ofzo... :Z

edit: Ik heb een Fongkai FK320 kast van Kompjoeterland, met voorin een 2e casefan. Check ff www.fonkai.com.tw . Misschien een ideetje! :)
thanx
Pagina: 1