Toon posts:

Dynalink Isdn 128 PH install probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit met een klein probleempje .
Tracht iemand te helpen met een dynalink isdn modem type 128 ph.
Kaart is er net nieuw ingezet en werd ook keurig gevonden door xp,dus dacht ik klaar .
Mooi niks isdn is andere koek er moest een modem worden geinstaleerd nog |:( .
Nou dat lijkt simpel , maar dat was niet echt simpel je krijgt een waslijst aan drivers erbij maar geen isdn 128 ph te vinden .
Wel 128 ph en 64 ph en dan ppp er achter of x75 ,zegt mij niks verder dus we gaan ze gewoon 1 voor 1 proberen en vragen dan gewoon modem properties op
En doen vervolgens query modem .
Helaas ook dat gaat niet want hij geeft geen response bij query modem :? .
Nou daar sta je dan met je goede gedrag,en het beetje kennis dat je denkt te hebben :+ .
Dus internet op gaat ook niet.

Ik heb de kaart eruit gehaald en opnieuw xp geinstaleerd .
De nieuwe dynalink isdn kaart er bij geprikt ,drivers werden van de cd afgeplukt.
linetest uitgevoerd en dat was ook goed
Maar welke modem moet ik nou kiezen en moet ik veel veranderen voor de man, zodat hij kan internetten over zijn isdn lijntje.

Hij heeft het volgende
Dynalink isdn kaart 128 ph .
Daar vandaan gaat hij naar een So-Bus ( KPN term ? )leek mij op een soort modem ( is het niet ), dan naar de centrale.
De isdn kaart heeft een eigen lijn .
Vanaf de centrale naar die so-bus is het goed volgens kpn.
de isdn kaart is gevonden in aparaatbeheer en werkt.
Linetest gedaan met die isdn monitor van dynalink werkt ook.
Modem geen idee want dat lukt dus ff niet :? .
Ik zie vast wat over het hoofd maar naar 2 dagen pielen bij de beste man heb ik eigenlijk de hoop maar laten varen dat het gaat lukken.
Kpn bellen heeft geen zin de beste man is al dagen met ze bezig geweest echter van isdn en computers snappen ze zelf ook niks.
Heb de kast maar meegnomen en hier neer gegooid en op het netwerk erbij geprikt .
maar om die man nou elke dag hier te hebben gaat ff te ver 8-)

iemand mischien sugesties of tips.
Bij voorbaat mijn hartelijke dank .

Verwijderd

je moet de nieuwste xp drivers van dynalink downloaden (www.dynalink.nl) voor die specifieke kaart, dan werkt het wel :)

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 23:25

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

http://www.dynalink.com/Drivers/isdn/wdm371d.exe dus, en niet vergeten EERST de delete (w2ksweep.exe) uit te voeren. Deze haalt alles wat 'ie kan vinden van eerdere installs weg. Vervolgens opnieuw starten en verwijzing invoeren naar de zojuist gedownloadde bestandjes (goeie dir natuurlijk kiezen). Rest gaat vanzelf. Als modem kies je nu bij je nieuwe verbinding het isdn modem.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:16

BFS

Rude awakening

Met boven genoemde drivers moet het echt geen probleem zijn, ik heb zelf met deze drivers dit weekend dezelfde kaart op een Xp-machine geinstalleerd.
Ik kon echt binnen 5 minuten aan de slag met die ISDN-Kaart, dat was eik ook de reden waarom ik voor Dynalink gekozen had. ;)

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de hulp ik heb inmiddels de drivers opgehaald bij dynalink ik ga dit meteen ff proberen.
Klinkt mischien erg dom maar goed ik vraag het toch maar even.
Werkt het opvragen met query modem bij isdn net als met een analoog modem.
Als ik die er inprik en query modem doe krijg ik een hoop gegevens te zien waarme meestal wel duidelijk is dat hij werkt .
Gaat dit geintje ook met isdn op of zit ik verkeerd te grabbelen met me grijze massa.
Iedereen bedankt voor de hulp geweldig dat jullie mee willen denken met me.

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 10:00 schreef gumpert het volgende:
Bedankt allemaal voor de hulp ik heb inmiddels de drivers opgehaald bij dynalink ik ga dit meteen ff proberen.
Klinkt mischien erg dom maar goed ik vraag het toch maar even.
Werkt het opvragen met query modem bij isdn net als met een analoog modem.
Als ik die er inprik en query modem doe krijg ik een hoop gegevens te zien waarme meestal wel duidelijk is dat hij werkt .
Gaat dit geintje ook met isdn op of zit ik verkeerd te grabbelen met me grijze massa.
Iedereen bedankt voor de hulp geweldig dat jullie mee willen denken met me.
isdn werkt totaal anders, het beste om te proberen of hij werkelijk aan het bellen is is gewoon ipv het nr van je isp je mobielenr erin te zetten

Verwijderd

Topicstarter
oke dat is duidelijk Kertje .
jammer dat de beste man niet thuis is ,ik heb zelf geen isdn .
Nou heb ik de kaart met de nieuwe drivers erbij gezet.
Ik neem aan dat het nu de bedoeling is dat ik ook nog een modem ga instaleren ?of moet ik dat nu juist niet doen.
Ik zie wel als ik een modem wil toevoegen op de driver cd een hoop mogelijkheden staan ,maar aangezien dit heel anders is durf ik niet zomaar wat te kiezen.
Is bv de universal-1 (64k) goed.
Ik heb er zoveel die ik kan kiezen echter ik zie niet simpelweg is128PH staan ,hier zit dus ook mijn grootste zorg o.a.
Ik heb eens een inbel accountje voor hem gemaakt, maar om die te bereiken zal ik dus verbinding tot standt moeten brengen.
Ik wil dus nu dat acount instellen en dan vertellen wat hij moet gebruiken om te bellen echter ik zie geen isdn modem nog en weet ook eigenlijk niet wat ik nu verder moet .
Ik voel me nu echt een kneus. :?

Verwijderd

ISDN is eigenlijk ook wel eenvoudig, alleen moeilijk te traceren, je moet eerst hardware matig het netwerkapparaat toevoegen, en vervolgens moet hij ook nog de capi drivers installen, zodat jij bij het instellen van een verbinding hebt tussen 2 kanalen, vervolgens gewoon een straight kabel in de S0bus drukken (idd dat witte kastje in de meterkast) en gewoon bellen naar provider. Verder zit er ook vaak een stukje loop-back software bij, zodat ie z'n eigen kanalen kan testen op een isdn lijn, hij belt met het ene kanaal het andere kanaal zeg maar.

Tis niet moeilijk, als je maar de juiste stappen neemt!!

Verwijderd

ik zelf heb het gedaan met
1: de drivers van de dynalink site
2: de drivers van rvs-com

rvs-com lite (www.rvscom.nl) heb je als het goed is gratis gekregen bij je dynalink isdn kaartje, en als je die installeerd, maakt die automatisch een stuk of 8 virtuele modems aan

Verwijderd

Topicstarter
Shit ik kan dat rvs nergens vinden zat dat los erbij of staat dat op de cd die erbij hoort .
Anders zal ik die winkel verblijden met een bezoekje.
Ik ga meteen die rvs downloaden zodra dat werkt hoor je het meteen van me .
Top man dat jij dat weet en zeer zeker dat je wil helpen,ik begon al op tegeven .

Verwijderd

Topicstarter
Nou
het is geregeld in feite.
Ik ben maar is met de winkel gaan bellen en heb uitgelegd dat ik wat miste.
Verdomd dat klopt ze hebben die cdtjes met rvs light eruit getrokken gaf hun teveel problemen.
Inmiddels is de isdn kaart geplaatst en zou hij nu ook verbinding moeten maken.Helaas kan ik dat niet testen maar dat komt wel.
Je hoeft dus niet een modem te instaleren,om meteen te mogen werken met isdn .
Volgens de winkel dan he.Ik heb nog steedts mijn twijfels.
Veder is het gewoon verwijzen naar line 1 en gaan met die banaan.Nou zondag is die man weer huis pak ik de boel op en ga ik er maar weer voor zitten.
Ik heb wel meteen ff 15 meter kabel gehaald zodat ik die s0 bus euit kan halen want dat is dus niet eens nodig.
Verder wil ik iedereen bedanken voor de goede hulp en adviezen klasse gewoon dat men elkaar wil helpen.
als het werkt zondag avond zal ik jullie dit zeer zeker laten weten .
Ik hoop dat het nu wel gaat werken anders kom ik hier door de groep wel langs gezeild.
Bedankt allemaal.
Pagina: 1