@home statisch --> kan dat nog?

Pagina: 1
Acties:

• Dalrok
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 16:27
Aangezien ik sinds kort @home heb, maar veel timeouts heb (gem 2 op een dag), wil ik eens proberen om mijn ip statisch te maken, kijken als dat helpt.

ff een quote uit een ander topic:

<quote>Je kunt ook je ip statisch instellen, en dat zal wel goed gaan. MAAAAAAAARRRRR dan moet je ook met de hand sub-net mask invullen, dns server, en dns achtervoegsels.
Dit gebeurt met DHCP automatisch</quote>

Maar waar vul ik nu die dns server in? Ik weet dat je er 2 kan invullen in Win-xp, maar als ik ipconfig /all doe, dan zie ik wel 5 dns servers. Dus HELP HELP, Ik ben redelijk nieuw met @home :)

Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter

Verwijderd

2 keer DNS is wel voldoende, als 2 @home DNS servers het niet doen zullen die andere 3 ook wel niet jofel zijn. Achtervoegsels kun je lekker vergeten, alleen hostname is belangrijk.
/edit Statisch kan zeker wel, maar tijdens werkzaamheden in je regio ben je de l*l , dan lig je er dus af. OF je na die werkzaamheden dan nog hetzelfde ip hebt is afwachten.

• Dalrok
ok, kheb alles ingevuld en het werkt! :D bedankt!
Ik heb gewoon 2 random dns servers uit die lijst van 5 gepikt en ingevoerd. Moet geen probleem vormen dus.
En bij "Dns-achtervoegsel voor deze verbinding" heb ik dat dns achtervoegsel die bij ipconfig stond gebruikt. (is dit de hostname die je bedoelde?)

Moet ik nog meer instellen? Of zal dit zo wel blijven werken?
Nouja, iig hoop ik dat nu die timeouts verleden tijd zijn, anders heb ik er nog niks aan.

Verwijderd

Als het werkt is het goed (genoeg) ingesteld. Blijkt nu dat je met statisch ook problemen hebt, kun je weer beter terug naar dhcp. En de @home helpdesk maar even bellen of mailen met je probleem. Wat windows verstaat onder dns achtervoegsel zal wel iets zijn zoals in mijn geval groni1.gr.nl.home.com. Wat daar voor staat (iets van cc123456-a) is dan je hostname.

• Dalrok
Ja ok, hostname = volledige computernaam in windows, maar dat stond al goed. Nogmaals bedankt voor je hulp!