Toon posts:

Ideetje voor het nieuwe forum

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, alvast een disclaimer vooraf... Ik ben noob/nix/nul op het gebied van alles wat met het programmeren/maken/whatever je het ook noemt van een forum te maken heeft...

Is het niet mogelijk om de volgende versie van GoT resolution adjustable te maken? Zodat je zeg maar altijd beeldvullend GoT hebt? Voor zover ik kan checken hier is GoT nu 800*600 en da vinnik nie lief :P

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:24

Jaymz

Keep on moving !

Ach: ik draai 1600X1200, en er valt best mee te leven.

Maar ik vind het helemaal zo'n slecht idee nog niet :)

Verwijderd

ff enkele vraagjes: ;)

* Wanneer komt het nieuwe forum?
* Gaat het er heel anders uitzien dan de huidige of ongeveer hetzelfde?
* Gaat GoT platliggen voor een klein tijdje(enkele dagen of zo)plat om de omzetting te doen?(plz let it niet be so :'()
* euh.. wat zijn de veranderingen/verbeteringen waardoor jullie besloten hebben dat dit gebeurt?

:)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zeker geen slecht idee. Op 1600x1200 kun je BTW de frontpage en GoT naast elkaar hebben :)
Op woensdag 06 maart 2002 01:25 schreef DMaarten het volgende:

Is niet exact bekend, het schiet wel erg op... Maar er worden geen toezeggingen gedaan om teleurstellingen te voorkomen
Ik geloof dat Femme bezig was met een nieuwe layout die meer overeenkomt met de (ook nieuwe) layout van de frontpage. Dit wordt voor zover ik weet niet direct met het nieuwe forum ingevoerd.
* Gaat GoT platliggen voor een klein tijdje om de omzetting te doen?(plz let it niet be so :'()
Uiteraard, moest ook met topixupdates :) Je kunt niet van het een op het andere moment andere software draaien :)
* euh.. wat zijn de veranderingen/verbeteringen waardoor jullie besloten hebben dat dit gebeurt?

1 woord: support.

(naja, en minder bugs features :+)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 01:25 schreef DMaarten het volgende:

* Gaat GoT platliggen voor een klein tijdje om de omzetting te doen?(plz let it niet be so :'()

Grapjas..das allemaal top-secret ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai zelf 1152*864 nu en pas als ik terug ga naar 800*600 is GoT beeldvullend. Ik zie het liever altijd beeldvullend zeg maar. Natuurlijk heeft dit geen prioriteit maar ik zou het zeg maar leuk vinden als dit ingebouwd kon worden in het nieuwe forum of de nieuwe lay-out. Ik weet niet waar dit dan deel van moet gaan uitmaken (in mijn N00Bheid zeg ik lay-out). Maar het gaat me er dus vooral om of het uberhaupt mogelijk is.

Verwijderd

Tekst leest over het algemeen helemaal niet fijn, als het beeldvullend is op een groot scherm (> 1024X768)

Het is dus de vraag of je iets dergelijks wel wilt hebben.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-11 15:00

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle vind het een slecht idee :)

Draai ook 1600x1200 maar m'n browserwindows zijn toch maar 800 breed. Wanneer een forum meeschaalt met de breedte van je browser, houdt dat in dat de teksten ook langer worden. Als je een beetje verstand hebt van ergonomie dan weet je dat een regel niet langer moet worden dan 80 karakters, wil het menselijk brein het begin van de volgende regel nog kunnen vinden. Dat is ook een van de main reasons dat een krant zulke smalle kolommen heeft.

Nee, het meeschalen van tekst is dus echt not done en ik denk dat menig ergonoom of typograaf dat zal beamen.

/darn, nelske is sneller :)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09

Arno

PF5A

Ik heb zelf 1280*1024 en heb ICQ rechts hangen langs mijn beeld. Ik heb nu links en rechts van GoT een cm of 6 witruimte en dat vind ik prima zo :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

stoer. Kan ik een gele user naam krijgen?? :7

Verwijderd

Mja .. ik heb 1600x 1200, maar ik surf dus echt niet fullscreen. Ik snap ook niet dat er mensen zijn die daar tegenkunnen op zo'n resolutie.

Verwijderd

hehe, ik heb 2048... Maar dan krijg je koppijn van al die kleine lettertjes

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Op woensdag 06 maart 2002 08:59 schreef zippo538 het volgende:
stoer. Kan ik een gele user naam krijgen?? :7
Nee :)
Op woensdag 06 maart 2002 02:02 schreef Pelle het volgende:
* Pelle vind het een slecht idee :)

Draai ook 1600x1200 maar m'n browserwindows zijn toch maar 800 breed. Wanneer een forum meeschaalt met de breedte van je browser, houdt dat in dat de teksten ook langer worden. Als je een beetje verstand hebt van ergonomie dan weet je dat een regel niet langer moet worden dan 80 karakters, wil het menselijk brein het begin van de volgende regel nog kunnen vinden. Dat is ook een van de main reasons dat een krant zulke smalle kolommen heeft.

Nee, het meeschalen van tekst is dus echt not done en ik denk dat menig ergonoom of typograaf dat zal beamen.

/darn, nelske is sneller :)
idd lees maar eens een paar regels in notepad ofzo zonder wordwrap op 1600x1200 dan wordt je gauw gek :P

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Gardocki
  • Niet online
Ik vind het wel best zo. Het is idd wat HlpDsK zegt, op zo'n hoge resolutie is fullscreen browsen niet fijn..

They made me do it.

Verwijderd

Kan die zippo538 z'n kop niet een keer dicht houden?!

• Behind_You
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-11 13:55

Behind_You

Kijk altijd achter je

Laat die newbie toch met rust.

Mare ik vind 1280 eigenlijk nog net kunnen. Maar ik geeft toch meer de voorkeur aan 1024 of 1152. Is alles wat beter leesbaar.

Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14
Graag on-topic nu graag :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:39
Op zich vind ik het zo wel fijn (alleen zijn bij mij de letters imho iets te groot, maar dat ligt aan mijn instellingen hier (en je went er ook wel aan :Y))).

Te implementeren lijkt me een kwestie van een tabelletje aanpassen.
Als ik in de bron snuffel zie ik dat ie nu op een vaste pixelbreedte is ingesteld :? (maar er zitten wel kweet niet hoeveel kleine tabelletjes in zo'n pagina :X).
Dan kun je hem gewoon naar een percentage laten schalen of ipv daarvan de witruimtes pixelvastleggen. :)
Maar dat moet dan wel gewoon in de forumcode gebeuren en van HTML heb ik nog wel weat verstand, maar als het de kant uitgaat van php laat ik het liever aan anderen over :+.

Maar goed de vraag is inderdaad of het wel zo handig is (mede dus ergonomisch gezien).

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nog een vraag over het nieuwe forum.
Welke kleuren komen er? :?

Ik vind wit op zwart, wat standaard is, eigenlijk kut lezen. :(
Zoals het nu is, vind ik het perfect. :)
Maar dat gaat toch niet 'verbeterd' (lees: verslechterd) worden? :?

🌞🍃

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
-Breder dan 800 leest niet fijn.
-Beeldvullend zuigt, ik wil overzicht hebben en niet hoeven zoeken naar info.
-bijna niemand met een resolutie hoger dan 1024.. surft fullscreen

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 01:25 schreef Grrrrrene het volgende:
1 woord: support.

(naja, en minder bugs features :+)
Minder features? :)

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
wij willen een sneak preview! :)

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op woensdag 06 maart 2002 17:51 schreef tjetta het volgende:

[..]

Minder features? :)
Ja, anders raakt LA zo leeg :+

Verwijderd

Laat ze nou gewoon lekker devven, je ziet het vanzelf als het klaar is.

Zou jij het leuk vinden als er de hele tijd mensen meekijken? En waaronder er atijd wel een paar zijn die het niks vinden en alvast gaan zeuren, etc. etc.

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
Op woensdag 06 maart 2002 18:57 schreef Cheatah het volgende:
Laat ze nou gewoon lekker devven, je ziet het vanzelf als het klaar is.

Zou jij het leuk vinden als er de hele tijd mensen meekijken? En waaronder er atijd wel een paar zijn die het niks vinden en alvast gaan zeuren, etc. etc.
tja das waar.. maar ze kunnen misschien wel wat meer vertellen over de website zodat we een beetje een beeld krijgen :)

komt er een nieuwe logo? komt er een totaal nieuw concept? ben een beetje boel nieuwsgierig aangezien ik de huidige pagina gewoon al helemaal top vind dus ben benieuwd wat voor moois men nu weer heeft :)

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Meeschalen lijkt me ook slecht, maar kun je geen prefs optie maken zodat je wel een beetje kan kiezen (800/1024/1280 ofz) dan is iedereen blij :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Laurent
  • Niet online
Op woensdag 06 maart 2002 19:04 schreef DarkX het volgende:
Meeschalen lijkt me ook slecht, maar kun je geen prefs optie maken zodat je wel een beetje kan kiezen (800/1024/1280 ofz) dan is iedereen blij :)
Dat lijkt mij opzich ook het beste, is meteen dat probleem van 'te veel woordjes op 1 regeltje' uit de wereld :) (er zijn best sommige mensen die veel woordjes fijn vinden).

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:35

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op woensdag 06 maart 2002 19:04 schreef DarkX het volgende:
Mee eens, dan kan iedereen zelf kiezen. Of zoiets mogelijk is...ben geen devver :P

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
1600x1200 schermvullend bah :r

misschien wel wat minder layout verneuking

maar tis zo breed :P

ik (1024x768) ben al blij met een beetje wit aan de zijkant, is wel mooi vind ik...

€ 0,02

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Verwijderd

Zijn er al testversies online van het nieuwe forum? En wie maakt het neiuwe forum?

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:39

Smurf

Detri

edit:
laat maar :)

/me slaps himself: lees de draad voor je blaat ;)

)

• chem
  • Laatst online: 28-11 20:43

chem

Reist de wereld rond

Op donderdag 07 maart 2002 07:29 schreef GSMboy het volgende:
Zijn er al testversies online van het nieuwe forum? En wie maakt het neiuwe forum?
gebruik de search eens :? :? :?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wie maken het? -> Iemand of meerdere iemanden.
Is er al een testversie? -> Nee, die iemand/iemanden heeft/hebben de opvatting dat de code eerst af moet zijn alvorens de code te testen.

• mvds
  • Laatst online: 01-12 14:34

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 07 maart 2002 09:52 schreef ACM het volgende:
Wie maken het? -> Iemand of meerdere iemanden.
Is er al een testversie? -> Nee, die iemand/iemanden heeft/hebben de opvatting dat de code eerst af moet zijn alvorens de code te testen.
Maar is het niet makkelijker om de functionaliteit op te splitsen en het ook dusdanig te testen? Fouten zijn makkelijker op te sporen in kleine brokken code dan wanneer je een groot geheel hebt.

Ik spreek nu uit ervaring btw, ik zit al jaren in de IT wereld.

Als jullie mensen nodig hebben om te testen, biedt ik me hierbij aan. (ik ga akkoord met geheimhouding en dergelijke hoor :) btw, jullie kennen me al :) )

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:14

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
GoT fullscreen? Neeeeeee..
dit ziet er toch niet uit :??
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/~kees/screen1.png

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 07 maart 2002 09:56 schreef obsidian het volgende:
Fouten zijn makkelijker op te sporen in kleine brokken code dan wanneer je een groot geheel hebt.
Sinds wanneer is een forum veel code? :P
Maarreuhm, ik had toch wel gehoopt dat jij door zou hebben dat niet alles wat ik zeg over het nieuwe forum waar is.

Alleen als ik/een van de collega's er iets over in MED (en de gegarandeert daarop volgende LA-topics) zeg kan je ervanuit gaan dat dat waar is :)
Als jullie mensen nodig hebben om te testen, biedt ik me hierbij aan. (ik ga akkoord met geheimhouding en dergelijke hoor :) btw, jullie kennen me al :) )
Als de tijd daar is zal ik, hopelijk, aan je denken ;)

• mvds
  • Laatst online: 01-12 14:34

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 07 maart 2002 10:06 schreef ACM het volgende:

[..]

Sinds wanneer is een forum veel code? :P
Als ik uitga van de standaard hoeveelheid fouten per 100 regels code, en ik keek naar de hoeveelheid fouten in de huidige forumsoftware, dan moeten het wel heel erg veel regels code zijn. :P

Owja, ik doe even mee aan de nieuwe rage..
NOFI :)
Maarreuhm, ik had toch wel gehoopt dat jij door zou hebben dat niet alles wat ik zeg over het nieuwe forum waar is.
Hoezo? De crew liegt toch niet? :? ;)
Als de tijd daar is zal ik, hopelijk, aan je denken ;)
Doe dat :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 07 maart 2002 10:11 schreef obsidian het volgende:
Hoezo? De crew liegt toch niet? :? ;)
Ach, ik heb al meerdere malen onwaarheden verkondigd. Waarvan het de meeste keren wel redelijk afdroop dat het onwaar was ;)

Magoed, zoals gezegd we geven vrijwel geen informatie over het nieuwe forum :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Voor een aardig bedrag deel ik al mijn kennis over het nieuwe forum met jullie ;).

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:39
Kees, moet dat nou zo groot? :+
(en dan mag ik nog blij zijn dat ik geen modem ofzo heb ;))
* Sassie wil dus nu een nieuw forum dat ook nog op een p166 met 32 mb ram te behapstukken valt :) :P

• chim0
  • Laatst online: 02:39
kan je niet een linkje ergens onderaan zetten naar www.tweakers.net of is dat er al(zoja, ben ik blind)

Verwijderd

Ik vind het zo lekker lezen ik draai op 1024x786.
En de kleuren zoals het nu is, is ook erg fijn. ;)

• JJJ
  • Laatst online: 22:38

JJJ

Als er een nieuw forum komt; graag ook lynx/links support :Y)

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:18
Op donderdag 07 maart 2002 19:45 schreef JJJ het volgende:
Als er een nieuw forum komt; graag ook lynx/links support :Y)
Dat is er al >:) DOn't ask me waar, maar er was ergens een PDA versie en daarmee kon je ook wel via lynx kijken. (was het geen onno of hdd brouwsel?)

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Misschien wel de belangrijkste vraag:
Wat gebeurt er met de topics die er nu zijn? Worden die overgenomen of gewoon weggegooid?

Lijkt met trouwens lastig als GoT een ander URL krijgt, of andere telling van de topics, aangezien er aardig wat verwijzingen zijn naar andere topics (alle slotjes bv)

Juist

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 10:38 schreef Jeldert het volgende:
Misschien wel de belangrijkste vraag:
Wat gebeurt er met de topics die er nu zijn? Worden die overgenomen of gewoon weggegooid?

Lijkt met trouwens lastig als GoT een ander URL krijgt, of andere telling van de topics, aangezien er aardig wat verwijzingen zijn naar andere topics (alle slotjes bv)
Nee we trashen alle topics en we beginnen van voor af aan :P

[serieus mode]

Tuurlijk trashen we niks en alles wordt gewoon netjes overgeplaatst :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:24
Op donderdag 07 maart 2002 22:13 schreef Steven het volgende:
Dat is er al >:) DOn't ask me waar, maar er was ergens een PDA versie en daarmee kon je ook wel via lynx kijken. (was het geen onno of hdd brouwsel?)
nielsonline

Verwijderd

Krijgt dat nieuwe forum ook een andere URL dan ?, check dit es uit Tweakers.nl :P

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:53
Op vrijdag 08 maart 2002 14:59 schreef Smokehead het volgende:
Krijgt dat nieuwe forum ook een andere URL dan ?, check dit es uit Tweakers.nl :P
Ja, waarschijnlijk wordt het ditishetvetp0mnieuweforumvantweakers.net

Afbeeldingslocatie: http://sassiessite.endoria.net/images/Smilies/bonk.gif
Pagina: 1