Jullie weten misschien nog dat ik bezig was met LFS, ben voor school bezig systeempje inelkaar te draaien.
Nu wil ik proberen om de linux login te vervangen voor een novell login. Wat dus zou betekenen dat men met hun linux username paswoord inlogd. En eventueel binnen de bak bekend staat als Novelluser.
In het ideale geval zoude de novell login de linux login moeten vervangen.
-Bestaat hier wat voor?
-Is er een beveiligde methode om een user te autenticaten zonder plain-text paswords over het netwerk te gooien?
(ik heb gekeken naar PAM/eDirectory)
Wat het systeem moet kunnen:
-Login via novell
-Mount van novell homedir
-Men kan linuxen
-Men kan x'en
2e vraag
De situatie zal dus zo worden:
Lilo, je kan windows/linux/eigenschijf/repair uitvoeren.
Ik wil er voorzorgen dat de linux partitie niet door iedereen gemount kan worden. Ik denk er bijvoorbeeld aan dat iemand zijn harddisk in de computer stopt en gewoon via mount /dev/hdb1 /mnt/disk bestandjes kan gaan bewerken. Is hier nog een kreative oplossing voor? Of een linkje naar een website?
Nu wil ik proberen om de linux login te vervangen voor een novell login. Wat dus zou betekenen dat men met hun linux username paswoord inlogd. En eventueel binnen de bak bekend staat als Novelluser.
In het ideale geval zoude de novell login de linux login moeten vervangen.
-Bestaat hier wat voor?
-Is er een beveiligde methode om een user te autenticaten zonder plain-text paswords over het netwerk te gooien?
(ik heb gekeken naar PAM/eDirectory)
Wat het systeem moet kunnen:
-Login via novell
-Mount van novell homedir
-Men kan linuxen
-Men kan x'en
2e vraag
De situatie zal dus zo worden:
Lilo, je kan windows/linux/eigenschijf/repair uitvoeren.
Ik wil er voorzorgen dat de linux partitie niet door iedereen gemount kan worden. Ik denk er bijvoorbeeld aan dat iemand zijn harddisk in de computer stopt en gewoon via mount /dev/hdb1 /mnt/disk bestandjes kan gaan bewerken. Is hier nog een kreative oplossing voor? Of een linkje naar een website?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!