Hoe moet ik deze 2 fans plaatsen voor de beste air

Pagina: 1
Acties:

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06-2021
Ik weet dat er al veel topics zijn over airflow maar mijn situatie heb ik nog niet kunnen vinden. het zit als volgt: Ik heb 4 80mm fans. 1 zit er hoog achterin als out-take, 1 zit er in het dak als outtake. Nu heb ik er nog 2 over. Ik zou hem natuurlijk het liefst onder voorin willen doen maar dat kan niet omdat mijn voorkant gegolfd is. Ik ben daarom dus van plan om ze in de zijkant te gaan zetten, beide als intake. Op welke plaatsen kan ik ze nu het beste zetten om toch nog een goede airflow te krijgen? Ik had al verzonnen om er 1 op te cpu te laten blazen maar waar laat ik die andere dan? als ik hem rechts onderin mijn zijkant zet geeft dat dan ongeveer hetzelfde effect als voorin onderin?

alvast bedankt voor de tips.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

je zou er nog een op je gpu kunnen laten blazen

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

ter hoogte van je video kaart en je proc.
dan krijgen deze tenminste voldoende koele lucht.
maak je niet druk dat er onder niet al te veel airflow is maar dat maakt niet echt veel uit omdat je warme lucht toch naar boven stijgt

• IzoOoo
Ok ik weet genoeg ;) van het weekend maar eens aan de slag gaan.

Verwijderd

Gebruik de search toch eens...

• IzoOoo
leer toch eens lezen of koop een bril. Ik heb duidelijk gezegd dat ik de search al gebruikt had. En veel topics leken erop maar er stond niet in wat ik wilde weten.

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 17:24 schreef JanMaster het volgende:
Gebruik de search toch eens...
LoL.. volgende keer _iets_ beter kijken :)

Verwijderd

Ik heb de zelfde situatie als jij,
ik heb er een geplaatst aan de zijkant op de hoogte van mijn CPU en de andere links onderin, ik zou ze wel schakelen, zo van boven outtake met CPU intake,
en achter outtake met zijkant rechtsonder intake.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb nu ok net kast gekocht, ken er 1 boven cpu en 1 onder voeding, en 1 voorkant, voorkant zuigt ie stof op, dus denk dat ik een 120mm neem, deze aan de zijkant onder de hd's inbouw en hem alleen in schakel wanneer ik bijv. spel speel, omdat ik denk dat 120mm veel geluid maakt

• IzoOoo
Als ik 1 van deze 2 fans recht op mijn cpu laat blazen kan dat dan geen kwaad? Omdat de cpu cooler de lucht al weg blaast. Deze zou er dan recht tegenin blazen. Is dit goed/slecht ?

• IzoOoo
heeft iemand nog ff een antwoord op mijn laatste vraag?
bvd!
Pagina: 1